Zamknij

Popularna sieć sklepów musi dać klientom po 60 zł. To decyzja UOKiK!

09:09, 13.11.2018 Daniel Wiśniewski [email protected] Aktualizacja: 09:11, 13.11.2018
Skomentuj

Okazało się, że spoty radiowe sieci sklepów Media Expert dotyczące akcji reklamowej "Płacimy za oceny" mogły wprowadzać w błąd. Konsumenci w 2017 roku nie wiedzieli, że najpierw muszą wydać 300 zł, a rabat dostaną dopiero przy kolejnych zakupach. Osoby te dostaną teraz prezent.

Spot emitowany był między innymi w radiu na koniec roku szkolnego 2016/2017 i dotyczył rabatów za otrzymane na świadectwach oceny. Wzbudził on jednak wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Słuchacze mogli bowiem usłyszeć, że za każdą piątkę na świadectwie klient otrzyma 5 złotych rabatu, a za szóstkę 6.

- Reklama pomijała ważne dla konsumentów informacje. Po jej wysłuchaniu mogli pomyśleć, że otrzymają gotówkę lub rabat w dniu, w którym przyjdą do sklepu ze świadectwem. Nie dowiedzieli się, że muszą zrobić zakupy za co najmniej 300 zł, a zniżkę będą mogli wykorzystać dopiero przy następnej wizycie w sklepie. Taki przekaz wprowadzał konsumentów w błąd. Być może część z nich nie przyszłaby do sklepu, gdyby znała warunki promocji – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

UOKiK podjął decyzję, że sklep musi teraz przyznać dodatkowe 60 zł tym klientom, którzy wzięli udział w promocji. Firma poinformuje teraz te osoby przez swoją stronę internetową, ogłoszenie w ogólnopolskiej gazecie oraz e-maile w przypadku tych klientów, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

Osoby, które chcą otrzymać 60 złotych muszą jednak wykazać, że brały udział w promocji. Należy okazać świadectwo szkolne, dowód zakupów zrealizowanych w dniach 22-25 czerwca 2017 r. oraz uzyskaną wtedy kartę rabatową. Pieniądze w postaci karty rabatowej można odbierać do 19 grudnia 2018 r. Na ich wydanie będzie rok.

(Daniel Wiśniewski [email protected])

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%