18. kampania KSC skupiła prawie 5,8 mln ton buraków cukrowych. Były one uprawiane na powierzchni ponad 100 ha przez 15 tysięcy plantatorów.
- W 2019 roku wyzwaniem były niesprzyjające warunki pogodowe i szkodniki, które w największym stopniu pojawiły się w uprawach buraków na wschodzie kraju - zrelacjonował kampanię prezes zarządu Krajowej Spółki Cukrowej Krzysztof Kowa.
Największy plon buraków cukrowych w spółce wyniósł 57t/ha. Najwyższy średni plon uzyskano w Malborku (74 t/ha). Średnia polaryzacja wyniosła 16,7%.
W czasie kampanii cukrowniczej oddano do użytko Terminal Cukrowy w Porcie Morskim Gdańsk. Pozwolił on na ograniczenie wynajmu powierzchni w magazynach zewnętrznych. Spółka zwiększa w ten sposób możliwości dotyczące pozyskiwania nowych rynków zbytu.
Krajowa Spółka Cukrowa S.A. powstała w sierpniu 2002 roku, jest obecnie największym w Polsce i jednym z najbardziej znaczących w Europie producentów cukru buraczanego.
Większościowym udziałowcem KSC S.A. jest Skarb Państwa, około 20% akcji należy do plantatorów buraka cukrowego i pracowników. W skład koncernu wchodzi 7 cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) oraz Zakład „Polskie Przetwory” z siedzibą we Włocławku.
[ZT]5901[/ZT]
[ZT]7159[/ZT]
[ZT]9260[/ZT]
[ZT]8245[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz