Zamknij

Wracamy do spotkania w sprawie obwodnicy. Klub Żeglarski nie dopuszcza możliwości realizacji wariantu nr 2 przebiegu inwestycji

12:57, 28.09.2021 PB Aktualizacja: 14:56, 30.09.2021
Skomentuj

W ostatnich kilku tygodniach, GDDKiA zaprezentowała dwa warianty (jeden z rozszerzeniem alternatywnym) przebiegu obwodnicy Kruszwicy.  Podczas spotkania w Centrum Kultury i Sportu "Ziemowit" głos zabierali kolejno mieszkańcy poszczególnych obszarów gminy. Większość z nich mieszka w pobliżu lub na trasach przebiegu inwestycji.

Podczas spotkania swoje stanowisko w sprawie wariantu nr 2 przebiegu obwodnicy wygłosił Klub Żeglarski. Zdaniem organizacji "Popiel" LOK Kruszwica trasa zamknie drogę żeglugową. Przypomnijmy wariant drugi zakłada wybudowanie kolejnego mostu na Gople.

- Klub Żeglarski w Kruszwicy jest jednym z najstarszych organizacji w województwie. Powiem wprost, jeżeli most powstanie utrudni swobodną żeglugę i skomplikuje sytuację na jeziorze — stwierdziła przedstawicielka klubu.

Zdaniem środowiska żeglarskie nie wolno dopuścić do sytuacji jaka jest na jeziorze Ślesińskim, Mikorzyńskim i Pątnowskim.

[ZT]17581[/ZT]

- Są tam przegrody, które utrudniają swobodną żeglugę np. druty wysokiego napięcia. Jesteśmy jedynym jeziorem gdzie można swobodnie pływać bez kładzenia masztu. Jak w takiej sytuacji przeprowadzić regaty? Dodam, że Gopło leży na Europejskiej Drodze Wodnej. Do nas, do Kruszwicy legendarnej stolicy należy, aby o nie dbać. Gdy przyjeżdżają do nas goście, to podziwiają fakt, że nie ma tutaj żadnych mostów, drutów wysokiego napięcia. Jest spokój. Po to mamy program Naturę 2000 - mówiła podczas spotkania przedstawicielka organizacji. 

Przedstawiciele GDDKiA nie znają jeszcze szczegółowych kosztów poszczególnych wariantów obwodnicy. Można jednak przypuszczać, że budowa kolejnego mostu mocno obciąży ten przebieg inwestycji. Zdaniem żeglarzy, most na Gople stanie się przeszkodą dla uprawiania takich sportów wodnych jak żeglarstwo oraz wpłynie negatywnie na turystykę.

- Chcecie burzyć budynki? Nie ma problemu. Gospodarstwa? Nie ma problemu. Przyroda powinna być najważniejsza. Ten wariant I wydaje się być najbardziej korzystny, poniesiemy najmniejsze straty społeczne i przyrodnicze. Jeżeli jednak przegrodzicie Gopło to zamknięcie drogę żeglugową. Przypominam, że jesteśmy "Mekką Żeglarską" - dodała.
 

[ZT]17598[/ZT]

[ZT]17689[/ZT]

[ZT]17683[/ZT]

[ZT]17654[/ZT]

 

(PB)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(29)

reMekreMek

5 3

Wiadomo, że jeżeli powstanie - to tylko wariantem "Bogdanowickim" - innej srogi nie ma ! I nie będzie :D gówn0 burza jest zbędna : ) 13:21, 28.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

HehHeh

9 3

Joooo przecież jezioro to jest prezesa klubu, zapomniałem że miasto i mieszkańcy czasem mogą z jeziora skorzystać pod zgoda pana prezesa ???? 13:21, 28.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzuwarekSzuwarek

10 2

Wariant II jest ciekawym rozwiązaniem, najbardziej korzystnym, ale niestety kosztownym. Ale ja nie o tym, mianowicie zastanawiam się w jaki sposób most ( przecież są inne, od lat ) zamknie żeglugę na szlaku zarówno samego Jeziora Gopła jak i Wielkiej Pętli Wielkopolski. Niemniej spokojnie, bowiem wariant II nie będzie zrealizowany przynajmniej nie za naszego życia. Zatem pływać, obserwować i nie mącić żeglarze drodzy ? 13:27, 28.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzokSzok

18 4

Serio? Lepiej wyburzyć ludziom domy, bo kilku amatorom żeglarstwa nie będzie się chciało złożyć masztu? Przecież to absurd... 13:31, 28.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No commentNo comment

4 2

" Chcecie burzyć budynki? Nie ma problemu. Gospodarstwa? Nie ma problemu. " No żesz *%#)!& krew mnie zaleje ! Ps. Także uważam, że pomysł z 300 metrowym mostem wzięty "z czapy", bo prawdopodobnie zapotrzebowanie było na 3 warianty obwodnicy... 13:35, 28.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wariant TWariant T

7 1

Proponuję puścić obwodnicę pod ziemią. Tunel mógłby służyć dla ruchu kołowego a równolegle biegła by tam linia metra z Chełmc do Kobylas. 17:20, 28.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wiadomowiadomo

0 0

To najlepsza opcja! Dodać jeszcze jedną nitkę dla Pendolino Radziejów ---> Inowrocław i nazad.. 10:11, 02.10.2021


TyTy

1 2

Kto wybuduje na takim zad...upiu most który prawdopodobnie byłby najdłuższy w Polsce. A tak w skucie zrobią tak jak im będzie pasowało. 17:20, 28.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JestemPrzeciwAle...JestemPrzeciwAle...

2 0

prawdopodobnie byłby najdłuższy w Polsce- widać że twój świat na terytorium Polski to max 20-30 km. od Kruszwicy skoro ten "mostek" byłby najdłuższy jaki potrafisz sobie wyobrazić. 10:37, 01.10.2021


RusałkaRusałka

0 1

Jak ino tylko Rusałka się zmieści pod nim to wybudujom ten most. Tylko jak go nazwą ??? That's the question ! 12:44, 01.10.2021


A poszli stąd za.sraA poszli stąd za.sra

10 3

To badziewie ta żeglarka,wszystko mozna burzyć innym,a jej trzeba jeziorko zostawic,bo ona jest z wyższej kasty i ma kaprys pływać po jeziorze bez ruszenia du.py żeby maszt złozyć.A wypie.rd.alać mi tu z Gopła tam gdzie nic nie trzeba. Tutaj u nas nie ma swietych krów. Patrzta jakie hrabiostwo się zalęgło,jasnie państwo se nie życzy,a ja se nie życze takich życzeń .Jezioro ma służyc wszystkim,a nie tylko kilkunastu żyglarzykom,zresztą pływać będzie mozna. 19:13, 28.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaxOffMaxOff

6 2

Zdaje się ,że ten klub żeglarski to jest w stanie agonalnym i to zapewne omamy. 19:54, 28.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KKPKKP

0 1

Jak tak wyglada agonia to ja chce być całe życie w takim stanie 22:49, 28.09.2021


JaJa

2 5

Ciekawy jestem czy któryś z tu komentujących był na spotkaniu ....drzeć ryja i obrażając każdy potrafi z fotela
Ja byłem i uważam ze tylko wariant I wchodzi w grę s co do Pani z Klubu żeglarskiego mówiła sensownie a tutaj są tylko fragmenty jej wypowiedzi żeby emocje wzbudzić ....zreszta niepotrzebne za każdy centymetr domu czy gruntu przez który będzie miała przechodzić obwodnica właściciele dostaną gruby hajs wiec i co ten krzyk i ciekawy jestem czy ktoś z komentujących wysłał choć jedna ankietę pzdr
22:47, 28.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asas

2 1

byłem i dali słowo w słowo to co mówiła także nie kłam......... 23:13, 28.09.2021


Bezstronny obserwatoBezstronny obserwato

2 3

No proszę jak się rozpędził motłoch hejterski, a dla portalu to wręcz idealnie, bo są wejścia i tak zwana poczytność. Zatem nikomu, jak zdążyłem się zorientować nie zależy tu na merytorycznych wypowiedziach i rzeczowej oraz kulturalnej dyskusji, bo po co. Nie pozdrawiam tych co anonimowo dają upust swoim frustracjom oraz poprzez ubliżanie innym leczą swoje kompleksy. 06:15, 29.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

feluśfeluś

1 1

tyle wiesz ile zjesz tu chociaż można komentować nie to co na tym drugiej platformie....... 09:51, 29.09.2021


do feluśdo feluś

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BezProblemuBezProblemu

3 2

Wariant I jest najlepszy bo właśnie nie niesie za sobą wyburzania czegokolwiek ani też budowania kolejnego mostu. Nie wiem czemu komukolwiek miałby się podobać wariant z mostem, ani to użyteczne bo omijał oby miasto czyli i tak mieszkańcy nie korzystaliby z niego ani to ładne bo to kolejny szary pas betonu pośrodku przyrody. Wariant Ia też niesie ludziom straty, podobnie jak wariant II więc jedynym sensownym jest wariant I, który nikogo nie zmusza do przesiedlania się czy wyburzania czegokolwiek i który przebiega po polach poza terenami jeziora. 06:42, 29.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brak suwBrak suw

1 0

Szok niedowierzanie, miliony pytań bez odpowiedzi... 18:23, 30.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

1-najgłupszy wariant1-najgłupszy wariant

2 0

Wariant pierwszy jest zupełnie poroniony.Omija Kruszwicę za Tryszczyniem,ale wpi.erd.ala sie w srodek Bródzek i trzeba będzie wyburzyc kilka gospodarstw i w dalszym ciagu będzie w srodku wsi, przecinajac ja na pół i smrodząc spalinami pod oknami ludzi.I to jest najlepszy wariant? To własnie jest najgłupszy wariant.Jednym ma nie smrodzic,ale wiesniakom na Bródzkach to może iśc koło okien? Ktos tu jest mocno porypany. 19:33, 30.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Optymista z Woli WapOptymista z Woli Wap

2 1

Chłopy na wsi są przyzwyczajeni do smrodu.A ty myslisz ,że w oborze to pachnie? Krowy to jeszcze pół bidy,ale wejdż do świniarni na minutę i jedź póxniej do banku, to zobaczysz reakcje ludzi w banku jak wyjdziesz.Wszyscy od smrodu prawie mdleja.Tak więc uważam ,że na wsi smród jest domownikiem i chłopom te troche spalinek nie zaszkodzi. Co ich nie zabije to ich wzmocni. 12:15, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Popieram wojewodęPopieram wojewodę

1 2

A wy myslicie ,że obwodnica w wariancie nr 1 ,to wielki luksus dla wojewody? Wręcz odwrotnie,to będzie jego porazka jak pójdzie 40 metrów od jego domu.A ktos tu smęci ,że pójdzie przez Bródzki bo wojewoda to załatwi.Szczyt głupoty ,żeby tak mysleć.Kto chce miec hałas, smród i obłoki spalin w swoim ogródku i domu? Na pewno nie będzie wariantu 1,tylko wariant 1a,bo jest najlepszy, nikogo nie krzywdzi,a w ogóle to najlepszy jest wariant 2. Juz tam wojwoda dopilnuje ,żeby mu przed oknem smrodu i hałasu nie puścili.I popieram go na 120 %. 12:30, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OOTOOT

2 0

Kiedy otwarcie nowego mostu? Prace wydają się być na ukończeniu. Coś tak czuję, że nowa przeprawa stanie się wkrótce utrapieniem dla mieszkańców Kobylnik, jak im puszczą ruch pod oknami.... Będą protesty. 22:18, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Karaluch nie odpuściKaraluch nie odpuści

1 1

Sołtys z Kobelnik nie takie problemy łatwił.Wstawi znak ,ze drga tylko do 2,5 tony i osobówki przejadą,a reszta rumotów bedzie se jeździć przez środeczek rynku Kruszwicy jak do tej pory.Karol nie na darmo ma łeb 6 na 9 żeby se z taka sprawa nie poradzić. 00:34, 02.10.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mnmamnma

0 1

Karol to se może znak LIDL w cztery litery wstawić a nie znak drogowy. 22:51, 04.10.2021


Nie dadzą radyNie dadzą rady

1 0

A jak obwodnica będzie sie przecinać z drogą gminną przez Bródzki ,to wtedy będzie rondo na środku wsi????????? O jea!!!! Czy tez może będzie to wiadukt,ale dla drogi gminnej ,czy dla obwodnicy?
I nie robie sobie jaj,bo nie wyobrażam sobie ,że będzie normalne rondo dokładnie na środku Bródzek przy przecięciu krajówki z gminną.A wiadukt na środku wsi ,to chyba już szczyt szczytu ekologii. Ja pieldziu,jak oni to rozwiążą? Przecież wojewoda to już całkiem osiwieje ze zgryzoty z tą obwodnicą przez Bródzki. 01:30, 04.10.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A11A11

0 0

Będzie estakada jak na A1 pod Toruniem ;)
a co do poziomu dróg to ta przez Bródzki jest drogą powiatową a nie gminną 23:20, 04.10.2021


Bez PiSu nieMAobwodnBez PiSu nieMAobwodn

1 0

A co za róznica czy gminna czy powiatowa,tylko mi powiedzta czy te dziury w drodze to sa gminne czy powiatowe,bo o to gównie sie rozchodzi,żeby je naprawili. 01:49, 07.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%