Biuro prasowe PKO Bank Polski apeluje o ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o przelew lub skorzystanie z linku. Bank radzi, żeby w przypadku otrzymania takiej prośby drogą elektroniczną zadzwonić do tej osoby i tym samym rozwiać swoje wątpliwości.
- Kiedy nagle Wasz znajomy pisze do Was przez komunikator internetowy prośbę o przekazanie pieniędzy – uważajcie. Przestępcy przejmują profile i wyłudzają w ten sposób pieniądze – także prosząc o podanie kodu BLIK. Zadzwońcie wówczas do takiej osoby i sprawdźcie czy ktoś się pod nią nie podszywa. Koniecznie stosujcie dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania do Waszych kont na Facebooku, Gmailu i innych serwisach społecznościowych, aby nikt nie przejął Waszego profilu - informuje BLIK na profilu facebookowym.
Bank ostrzega również przed niebezpiecznymi smsami, w których zawarta jest prośba o dopłacenie niewielkiej kwoty za przesyłkę, odblokowanie konta na danym portalu, przedłużenie okresu wystawienia ogłoszenia, itp., zawierającą link do dokonania płatności. W rzeczywistości link umieszczony w SMSie prowadzi do fałszywej strony pośrednika płatności, a następnie – na fałszywą stronę banku, i ma na celu wyłudzenie poufnych danych do bankowości elektronicznej oraz kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
PKO przypomina, żeby logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzać adres strony ręcznie i nie korzystać z propozycji linków. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie kodem SMS należny uważnie przeczytać treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji.
W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO lub jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących korzystania z bankowości elektronicznej lub mobilnej, można skontaktować się telefonicznie z konsultantem pod numerem telefonu: 800 302 302.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz