Z uwidocznionymi zmianami w zachowaniu , motywacją do działania i zwiększonym poczuciem własnej wartości wkroczyły dumnie w II semestr z nadzieją na kolejne sukcesy. Dziewczęta zgodnie z uwarunkowaniami prawnymi objęte są pomocą psychologiczno- pedagogiczną , czyli zindywidualizowanym wsparciem udzielanym w oparciu o rzetelne rozpoznanie potrzeb edukacyjnych, rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych uczniów.
Zgodnie ze wskazaniami zawartymi w orzeczeniach i opiniach z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. W ośrodku spośród wielu form wsparcia realizowane były : zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne ( socjoterapia) , zajęcia rewalidacyjne, zajęcia logopedyczne, zajęcia z Pedagogiem i Psychologiem, zajęcia kreatywne a także zajęcia resocjalizacyjne. Poza tym dziewczęta zgodnie z własnymi upodobaniami i talentami brały udział w zajęciach rozwijających zainteresowania.
[FOTORELACJA]2838[/FOTORELACJA]
W placówce podczas realizacji działań rewalidacyjnych wdrożone zostały również zajęcia z elementami integracji sensorycznej, odbywające się w bogato wyposażonej Sali Doświadczania Świata. Terapia Snoezelen wpływała na świadome doświadczanie światła, koncentrację wzroku, kierunkowego postrzegania, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę wzrokową. Seanse przyczyniły się do wyciszenia, relaksu, poczucia odprężenia, a także wpłynęły na zmniejszenie agresji.
Głównymi celami terapeutów pedagogicznych, psychologów, logopedy, socjoterapeuty i pozostałych specjalistów w I semestrze Roku Szkolnego 2022/2023 było stymulowanie całościowego rozwoju psychomotorycznego podopiecznych , wszystkich sfer i procesów poznawczych oraz stymulacja rozwoju emocjonalno-społecznego, w tym komunikacji. W szerszym ujęciu celem oddziaływań specjalistów był rozwój i aktywizowanie tych wszystkich właściwości intelektualnych i osobowości dziewcząt, które umożliwią im pełne uczestnictwo w procesie dydaktyczno-wychowawczym realizowanym w szkole, a w dalszej perspektywie przygotują je do dorosłego życia. Organem prowadzącym ośrodek jest Powiat Inowrocławski.
[ZT]22738[/ZT]
[ZT]22731[/ZT]