Zamknij

Bez nich kampania cukrownicza w Kruszwicy nie była możliwa. Ktoś je pamięta?

20:07, 28.04.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 20:09, 28.04.2021
Skomentuj

Parowozy kujawskich kolejek cukrowniczych miały ogromny udział w funkcjonowaniu kampanii buraczanych. Pamiętacie jeszcze te, które pracowały dla cukrowni w Kruszwicy?

Zdjęcia kujawskich parowozów udostępniło Nadgoplańskie Towarzystwo Historyczne, które otrzymało od pana Jerzego Kubackiego. Choć dziś są to prawdziwe relikty minionych epoki warto o nich przypominać.

Pierwszy parowóz to przedstawiciel starszej generacji parowozów kujawskich kolejek cukrowniczych. Wybudowany został w 1924 roku przez firmę Henschel z przeznaczeniem na tor szerokości 750 mm. Należał do cukrowni "Kruszwica", pracował podczas kampanii cukrowniczych.

Drugi parowóz z tendrem oznaczony serią Kp 4, produkowany głównie na eksport przez Fabrykę Lokomotyw w Chrzanowie w latach 1950-1958. Zjednoczenie Przemysłu Cukrowniczego zakupiło kilka parowozów tego typu do obsługi kolejek cukrowniczych na Kujawach. Prezentowany parowóz, zbudowany w 1957 roku pracował w cukrowni "Kruszwica" na torze 750 mm. 

[DAWNY]1619633194079[/DAWNY]

[POGODA]1619633199654[/POGODA]

[ZT]15959[/ZT]

[ZT]15953[/ZT]

[ZT]15954[/ZT]


 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

GenGen

5 0

I tak powinno pozostać do dziś buraki w wagonach,a nie tirach. 07:26, 29.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%