Zamknij

Głos kruszwickiego seniora: Wymyślenie marki lokalnej

20:40, 15.11.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 20:43, 15.11.2021

Realizując projekt pt. RAZEM DLA NASZEGO MIASTA wielokrotnie zastanawialiśmy się, co zwykli mieszkańcy mogą zrobić dla swojego miasta – jego rozwoju, czy też promocji.

Pomysły były różne. Najbardziej spodobał nam się pomysł, początkowo, jak się wydawało, najtrudniejszy – wymyślenie marki lokalnej.

Co to jest marka lokalna?

Jak mówi jedna z definicji: „Z punktu widzenia marketingu marka lokalna jest znakiem słowno-graficznym, pod którym promuje się grupę produktów posiadających wspólne cechy i wartości, istotne z punktu widzenia konsumentów oraz jej twórców – producentów i usługodawców”.

My wymyśliliśmy markę lokalną pod nazwą „pyrki nadgoplańskie”.

Mieszkamy na pograniczu Kujaw i Wielkopolski. W Poznaniu „pyrami” nazywane są ziemniaki. Mieszkańcy terenów nadgoplańskich często używają nazwy „pyrki”, więc my wymyśliliśmy nazwę „pyrki nadgoplańskie” jako nazwę marki lokalnej.

Chcemy, aby nasza marka lokalna stanowiła swoistą wartość Nadgopla.

Pomysł spodobał się m.in. członkom Klubu Seniora Amicus, którzy z dużym zaangażowaniem pozyskują lokalne receptury na potrawy z ziemniaków. – Marzy nam się nawet stworzenie publikacji książkowej – zbioru przepisów na potrawy z naszych pyrek nadgoplańskich – mówi Anna Urbańska, przewodnicząca Klubu Seniora Amicus.

Opracowania znaku graficznego naszych pyrek podjął się Ludovico Moroli, student architektury z Włoch.

………………………………………….

Projekt dofinansowany przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej ze środków programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025

[ZT]18200[/ZT]

[ZT]18192[/ZT]

 

(artykuł sponsorowany)

Internautka
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%