Zamknij

Orły Florystyki, czyli reklama kwiaciarni w social media

14:40, 24.08.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:40, 24.08.2020

Media społecznościowe szturmem weszły do naszego życia i nic nie zapowiada, by miały z niego nagle zniknąć. Umiejętne ich wykorzystanie w budowaniu świadomości własnej marki może przynieść ogrom korzyści nawet dla niewielkich biznesów, jak kwiaciarnia w Częstochowie czy zakład szklarski w Kielcach. Jak poruszać się w tym świecie, by nie zjadły nas wielkie ryby?

Kwiaciarnia – zakładamy profil na FB

Pierwszym, najprostszym krokiem z możliwych będzie założenie profilu na Facebooku. Nic nas to nie kosztuje, poza chwilką czasu na dokładne uzupełnienie podstawowych informacji o firmie czy wybranie zdjęcia profilowego. Pamiętajmy jednak, że zanim poprosimy pierwszych znajomych o polubienie naszej Facebookowej strony powinniśmy sprawdzić poprawność wszystkich danych. To bardzo istotne, by od początku profil był kompletny i działał tylko na korzyść naszej kwiaciarni.

Dodawanie treści na Facebooku

Profil firmy nie będzie jednak prowadził się sam. Jeśli chcemy zwiększyć ilość jego fanów i utrzymywać z nimi kontakt, powinniśmy na bieżąco dodawać na fanpage ’u posty. Do naszej decyzji należy treść, aczkolwiek tematyka roślin jest bardzo wdzięczna i bogata. Możemy zarówno dodawać zdjęcia kompozycji kwiatowych, które opracowujemy na co dzień, jak i dostarczać obserwatorom informacji o pielęgnacji roślin doniczkowych. Posty nie muszą zawsze odnosić się do frazy „ten preparat/kwiat/bukiet kupisz w naszej kwiaciarni”. Będzie to informacja niedopowiedziana, ale wyczuwalna.

Zadbaj o dialog z obserwującymi

Niezwykle ważne jest utrzymywanie uwagi naszych fanów. Warto też wiedzieć, ze widoczność naszych postów na Facebooku zwiększają komentarze użytkowników. Nasze działania powinny więc zachęcać w jakiś sposób do dyskusji. Nawet zwykłe pytanie „jak Wam mija dzień?” może zostać pozytywnie odebrane i „podbić” naszą wartość na rynku social media. Kluczem wciąż jest tu jednak regularność i konsekwencja.

Orły Florystyki – ocena tez jest ważna

Słynne na Facebooku gwiazdki wpływają na to jak postrzegają nas potencjalni klienci. Ich ilość oraz jakość jest również ważną składową wygranej w plebiscycie Orły Florystyki, w którym laureatów wyłania się na podstawie średniej ocen z portali typu Zumi, Google Maps, Ceneo, czy wspomniany wcześniej Facebook. Konkurencja jest wysoka, ponieważ plebiscyt przeprowadzany jest w każdym, nawet najmniejszym mieście Polski. Uczestnicy zgłaszają się poprzez stronę organizatora (https://www.orlyflorystyki.pl/), by następnie w napięciu oczekiwać swojej noty końcowej. Jeśli będzie większa od liczby 8, dane ich firmy lądują na liście Orłów Florystyki. Jest to też kolejny pomysł na zwycięski post, który powinien szybko trafić do naszych social mediów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%