Zamknij

Nowe techniki pozycjonowania - przekonaj się, co gwarantuje sukces w tym roku

09:50, 06.09.2018 P.B Aktualizacja: 17:09, 07.09.2018
Skomentuj


Rok 2018 przyniósł kilka istotnych punktów zmieniających oblicze walki o pozycję w wyszukiwarce. Z biur Google w słonecznej Kalifornii otrzymaliśmy kolejne wytyczne i wskazówki odnośnie tego, jakie witryny będzie w nadchodzącym czasie premiować informacyjny gigant. Okazuje się, że wysiłki agencji marketingowych za jednym zamachem stały się jeszcze bardziej złożone. Oto kilka czynników, które wpłyną na naszą lokatę w wynikach wyszukiwania w nowych realiach.

Skup się na człowieku i zyskaj klienta dzięki SEO

Każdy przedsiębiorca, który planuje czerpać zyski z działalności w sieci już dawno zainwestował w SEO i inne punkty programu pozycjonowania. Sęk jednak w tym, że optymalizacja strony dla wyszukiwarek internetowych nie jest czynnością, która wykonana kilka lat temu będzie stale przyciągać nowych klientów. Dziś Search Engine Optimization oprócz dostosowania kodu, znaczników HTML, metaopisów, certyfikatów bezpieczeństwa, skrócenia ładowania strony i wielu innych technicznych czynności nastawionych na odwiedziny robotów wyszukiwarki stanowi w pierwszej kolejności drogę do serca internauty. Coraz większy nacisk w nadchodzącym roku kładziemy więc na atrakcyjną grafikę, użyteczność i komfort użytkowania serwisu (UX), czytelne podziały, organizację treści oraz łatwą nawigację. Od profesjonalizmu seowca w tym widocznym aspekcie optymalizacji zależy w prostej linii współczynnik klikalności oraz dwell time, określający czas spędzony przez internautę pod naszym adresem. Te wielkości z kolei wprost windują naszą lokatę w wynikach wyszukiwania (źródło: https://afterweb.pl/).

Lepsza pozycja w dobie głosowego wyszukiwania

Oprócz nastawienia na organicznego odbiorcę przy okazji SEO, także pozostałe czynności pozycjonujące są dziś dyktowane bardziej ludzkim podejściem algorytmu do zawartości WWW. Mechanizmy maszynowego uczenia się, które zaimplementowano w wyszukiwarce, coraz śmielej wykraczają poza konwencjonalne raportowanie obecności fraz kluczowych w danej witrynie. Algorytm rozpoznaje dziś zarys kontekstowy artykułów, analizuje synonimiczność oraz specyfikę słownictwa. W praktyce oznacza to, że wygrywającą taktyką staje się kreowanie tekstów i materiałów zorientowanych na rozwiązywanie ludzkich problemów oraz poszerzanie ekspertyzy marki przez fachowy i właściwy dla branży język, który przyciągnie ruch z zapytań o „długim ogonie”. Także link building (pozyskiwanie odnośników) w pozycjonowaniu zaczął funkcjonować w oparciu o inne kanały przekazu. Zwiększyła się rola mobilnych aplikacji, na których rezydują influencerzy, czyli najczęściej blogerzy z pokaźnym gronem odbiorców. Jakościowy content stał się bardziej kosztowny, jednocześnie jednak treści tworzone ze świadomością specyfiki ery smartfonów i coraz popularniejszego voice search pozostają warte swojej ceny.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%