Zamknij

Na targach i konferencjach pokaż się szerokiej publiczności z najlepszej strony

09:22, 10.04.2019 MP Aktualizacja: 09:23, 10.04.2019
Skomentuj

Zjazdy dla specjalistów z branży oraz rozmaite otwarte pokazy stanowią idealną okazję do tego, aby skutecznie rozreklamować swoją działalność. Publiczna promocja i bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami /odbiorcami wciąż należy do kluczowych elementów budowania określonego wizerunku. Rzecz jasna marketingu w internecie nie wolno lekceważyć, ale to duże konferencje i targi są tym momentem, w którym największe firmy prezentują swoje nowe produkty oraz innowacyjne rozwiązania. Mniejsi gracze często skutecznie wykorzystują towarzyszący podobnym zapowiedziom szum, aby zwrócić uwagę na siebie.

Przygotowania zacznij odpowiednio wcześnie i dopnij wszystko na ostatni guzik

Im większe wydarzenie, tym więcej ludzi się na nim pojawi. A skoro tak, absolutnie nie można sobie pozwolić na spontaniczne działanie w myśl typowo polskiej zasady „Jakoś to będzie”. Konsumenci lub kontrahenci oczekują pełnego profesjonalizmu, zaś bez konsekwentnie realizowanego planu, głupie wpadki wydają się nieuniknione. Po co bezsensownie tracić pozytywny wizerunek w oczach odbiorców, skoro wystarczy tylko dobrze się do całego eventu przygotować?

Targi branżowe najczęściej mają dwojaki charakter. Z jednej strony program kolejnych przemówień, pokazów czy prezentacji, z drugiej: hala wystawowa, gdzie przez cały czas trwania konferencji reklamują się wszyscy obecni. O ile pod sceną zwykle pojawiają się tylko osoby zainteresowane daną firmą i jej ofertą, tak już stoiska targowe są w stanie przyciągnąć każdego, kto kręci się w pobliżu. Dlatego własne stanowisko należy potraktować ze szczególną uwagą – to Twoja wizytówka, która świadczy o całym przedsiębiorstwie. Dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Zadbaj o spójną koncepcję wizualną, atrakcyjną oprawę oraz reklamowe gadżety

Przygotowanie stoiska targowego należy zacząć od wyboru rodzaju konstrukcji. Specjaliści z firmy EXACT rozróżniają 3 podstawowe typy kramików, przeznaczonych na biznesowe wydarzenia:

zamknięta budka – najlepsza do prowadzenia konkretnych rozmów, izolująca od otoczenia
otwarty kiosk – bodaj najpopularniejsza kategoria stoisk wystawowych, idealna kiedy liczy się prostota
systemy frame – swego rodzaju dioramy, niezwykle efektowne i pozwalające na dużą swobodę w doborze środków przekazu

Trzeba się zatem zastanowić, co będzie istotą obecności na targach: biznesowe negocjacje, pokazanie swojej oferty, a może zwrócenie na siebie uwagi jak największej liczby osób? W kolejnych krokach trzeba obmyślić graficzną stronę całego stoiska, przeszkolić personel, pomyśleć o rozdawaniu gadżetów, ogarnąć całą logistykę. Konferencje i targi to wspaniała okazja do promocji, którą szkoda byłoby zaprzepaścić.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%