Zamknij

Znów będą polować na myszy. Zmagania łucznicze z historią w tle [REGULAMIN]

09:34, 05.08.2019 RED Aktualizacja: 09:38, 05.08.2019
Skomentuj

Już 31 sierpnia odbędzie się tegoroczne polowanie na myszy, zmagania łucznicze z historią w tle.

Kujawska Drużyna Łucznica oraz Stowarzyszenia Łuczników Toruńskich fort zapraszają łuczników na kolejne zawody nad Gopłem.

REGULAMIN
Polowanie na myszy Turniej
Łucznictwa Tradycyjnego
z oprawą historyczną na Zamku w Kruszwicy.

§ 1

INFORMACJE OGÓLNE

1.1. Nazwa Turnieju: „Polowanie na myszy” – II Zmagania łucznicze na zamku w Kruszwicy.

1.2. Termin: 31 sierpnia – 1 września 2019.

1.3. Miejsce: Mysia Wieża, ul. Podzamcze, 88-150 Kruszwica

1.4. Organizator: Stowarzyszenie Kujawska Drużyna Łucznicza “Goplanie“, Stowarzyszenie Łuczników Toruńskich „Fort”.

1.5. Patronat: Miasto i Gmina Kruszwica; Polskie Stowarzyszenie Łucznictwa Tradycyjnego.

1.5. Sędzia Główny: Paweł Bubacz 694 387 346

[POGODA]1564990573519[/POGODA]

§ 2

ZGŁOSZENIA I WARUNKI UCZESTNICTWA

2.1. Zgłoszenia będą przyjmowane na maila [email protected] do dnia 26 sierpnia 2019 r.

W zgłoszeniu prosimy o podanie kategorii wiekowej i sprzętowej zawodnika oraz telefon kontaktowy, miejscowość i organizację. Należy również zgłosić osoby towarzyszące zamieszkujące podzamcze oraz preferencje żywieniowe.

2.2. Istnieje możliwość zapisu w dniu turnieju, przed oficjalnym rozpoczęciem jeżeli lista nie została zamknięta 26 sierpnia.

2.3. W Turnieju mogą brać udział osoby pełnoletnie oraz poniżej 18 roku życia będące pod opieką osoby dorosłej (opiekuna prawnego lub osoby do tego wyznaczonej).

2.4. Każdy łucznik musi posiadać swój sprzęt łuczniczy, tj. łuk i komplet minimum 12 strzał spełniający wymagania opisane w paragrafie 3.

2.5. Turniej odbędzie w miejscu historycznym, także obowiązują „luźne” (bez trampek i dresów etc.) stroje historyczne.

2.6. Organizatorzy przewidują następujące opłaty startowe:
- 100zł dorośli,
- 60zł juniorzy,
- 40zł dzieci.
- 60zł osoby towarzyszące (śpiące na podzamczu).

2.6.1 Opłatę należy uiścić na konto (tel. 505 153 974) 85 1140 2004 0000 3102 7748 3289 do dnia 26 sierpnia 2019 r. Po zaksięgowaniu wpłat do 27 sierpnia, 28 sierpnia podana zostanie lista zawodników i informacja o ew. wolnych miejscach. Nieobecność na zmaganiach należy zgłosić najpóźniej do 29 sierpnia, po tym terminie z uwagi zawarte umowy organizator nie zwraca wniesionych opłat.

2.7. Organizatorzy przewidują obecność maksymalnej ilości zawodników w liczbie 100 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń. Przewidziana jest lista rezerwowa nie większa niż 10 osób.

2.8. W turnieju zapewniony będzie ciepły posiłek dla zawodników. Organizator nie gwarantuje posiłku dla osób zarejestrowanych w dniu zawodów

2.9. Zaplecze socjalno-gastronomiczne prezentuję się w następujący sposób:

2.9.1. Nocleg:
• osoby posiadające namioty historyczne mogą rozbić się na podzamczu Mysiej Wieży.
• namioty nowoczesne można rozbić poza murami podzamcza lub na polu namiotowym LOK (www.kzpopiel-kruszwica.org/)

• osoby bez namiotów mogą skorzystać z oferty zajazdu u Piasta Kołodzieja (https://meteor-turystyka.pl/upiastakolodzieja-kruszwica,kru…) lub Centrum Kultury i Sportu „Ziemowit” (www.ckis-ziemowit.pl) i innych ofert turystycznych miasta Kruszwica.

2.9.2 Wyżywienie:

• dla uczestników turnieju przewidziane są 2 ciepłe posiłki;

• na podzamczu dostępne będą produkty dla zawodników, którzy będą mogli przygotowywać posiłki we własnym zakresie.

• Uwaga! Na podzamczy Mysiej Wierzy obowiązują historyczne garnki.

2.9.3 Zaplecze socjalne:

• na terenie podzamcza znajduję się budynek Klubu Wioślarskiego „Gopło” z dostępem do sanitariatów i natrysków.

2.10 Zawodnicy biorą udział w zawodach na własną odpowiedzialność, organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszczerbek na zdrowiu oraz za zgubione i pozostawione rzeczy. Zawodnicy powinni mieć ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).

§ 3

KATEGORIE SPRZĘTOWE

3.1. Startujący w turnieju podzieleni zostaną w zależności od sprzętu, który posiadają na dwie kategorie:

• Łuk historyczny,

• Łuk tradycyjny,

• Łuk hunter.

W każdej z tych kategorii poprowadzona zostanie klasyfikacja turniejowa, która wyłoni najlepszych łuczników na zakończenie zmagań.

3.2. Do kategorii łuków historycznych uczestnik musi posiadać:

• rekonstrukcję modeli łuków historycznych. Łuk nie może posiadać półki. Dozwolone są oznaczenia przyłożenia strzały do majdanu tylko z materiałów naturalnych (skóra, włosie). Rdzeń łuku powinien być drewniany. Nie dopuszczone zostaną łuki z przyrządami takimi jak: klickery, buttony, celowniki, stabilizatory, ograniczniki.

• promienie strzał drewniane i lotki naturalne. Osady z materiałów naturalnych (selfnock, róg, drewno, metal). Groty tarczowe, nie niszczące znacznie celów. Dopuszcza się groty kute „bodkin” i tulejkowe. Zabronione jest używanie grotów typu „liść”.

3.3. Do kategorii łuków tradycyjnych uczestnik musi posiadać:

• łuk nawiązujący w swojej budowie do modeli historycznych. Łuk może posiadać półkę, która nie dochodzi do osi łuku (w przypadku problemów z definicją półki przeprowadzony zostanie test: na łuk ustawiony w pozycji pionowej założona zostanie strzała. Zakwalifikowane zostaną łuki z których strzały swobodnie opadają) Do tej kategorii zaliczamy popularne modele „Diana“ i „Artemis“. Rdzeń łuku powinien być drewniany. Nie dopuszczone zostaną łuki z przyrządami takimi jak: klickery, buttony, celowniki, stabilizatory, ograniczniki.

• promienie strzał drewniane i lotki naturalne. Osady dowolne. Groty tarczowe, nie niszczące znacznie celów.

3.4. Do kategorii łuków hunter uczestnik musi posiadać:

• łuk z oknem/półką dowolnej głębokości. Majdan łuku może być wykonany wyłącznie z drewna lub laminatu. Nie dopuszczone zostaną łuki z metalowymi majdanami i z przyrządami takimi jak: klickery, buttony, celowniki, ograniczniki naciągu.

• strzały dowolne, groty tarczowe, nie niszczące znacznie celów.

We wszystkich kategoriach zabroniona jest technika “chodzenia po cięciwie”.

§ 4

KATEGORIE WIEKOWE

4.1. Dorośli - ukończone 20 lat - palik czerwony.

4.2. Juniorzy – ukończone 15 lat - palik czerwony.

4.3. Dzieci - poniżej 15 lat - palik żółty.

Organizator zawodów ma możliwość zmienić kategorie wiekowe.

§ 5

REGUŁY ZMAGAŃ

5.1. W sobotę rozgrywka będzie podzielona na 2 bloki tematyczne:

I. Runda 3d (przewidziane strzelanie do 15 makiet zwierząt);

II. Runda sprawnościowa (10 stacji: ruchome cele, szybkościówka i inne ?).

5.2. W niedzielę odbędzie się:

I. Turniej tarczowy (przewidziane 10 konkurencji na odległościach od 15-35m);

II. Mini turniej o tytuł Mysiego Pogromcy (każdy zawodnik strzela dwoma strzałami z odległości 35m do tarczy w wizerunkiem myszy. Strzała gorsza zostaje usunięta z tarczy. Mysim Pogromcą zostaje ten, kogo strzała będzie najbliżej środka tarczy).

5.3.1 W rundzie 3d każdy zawodnik strzela do jednego celu trzema strzałami; strzała uznawana jest za niewystrzeloną jeśli zawodnik dotykając palika jest w stanie jej dosięgnąć. Łucznik powinien mieć strzałę nieustannie pod kontrolą aby nie nastąpiło przypadkowe jej wystrzelenie. Strzała wystrzelona przypadkowo lub w sposób niezamierzony, jeżeli nie trafiła w cel, jest uznawana punktowo jako „zero”.

5.3.2 W rundzie sprawnościowej ilość strzał i punktacja uzależniona jest od każdej stacji (strzała uruchamiająca machiny, czas przejazdu celu, szybkostrzelność zawodnika) i będzie podana na metryczce.

5.3.3 W rundzie tarczowej będziemy strzelać serią 5 strzał do tarcz WA średnicy 80cm; punktacja 5-1 pkt.

5.4. Zawodnik strzelający do celu dotyka palika dowolną częścią ciała stojąc za nim.

5.5. Zawodnicy nie mogą strzelać w grupach liczących mniej niż 3 osoby. Do zawodów nie dopuszcza się grup liczących więcej niż 7 osób.

5.6.1. Zawodnicy muszą mieć ze sobą podczas strzelań punktowanych wystarczającą liczbę strzał (zalecana ilość to 12 szt.) tak, aby strzały chybione mogły być poszukiwane dopiero po zawodach. Wstrzymywanie kolejnych grup podczas rozgrywki punktowej przez poszukiwanie strzał jest zabronione.

5.6.2. Z racji ukształtowania i możliwości terenu zawodów, organizator przewiduje oddawanie serii strzał do kilku celów z jednego palika.

5.7. Jeśli któraś z grup podczas zawodów uporczywie wstrzymuje kolejną, kapitanowie obu grup mogą uzgodnić wyprzedzenie jednej grupy przez kolejną z powiadomieniem organizatora.

5.8.1 W przypadku awarii sprzętu w czasie strzelania punktowanego zawodnik ma 15 minut czasu na naprawę sprzętu a następnie ma prawo do wystrzelenia 2 strzał próbnych do celu już wcześniej strzelanego. W takim przypadku musi jednak umożliwić strzelanie punktowe do tego celu kolejnym grupom zawodników. Zawodnik może dostrzelić brakujący cel później w obecności całej swojej grupy. Taką sytuację należy zgłosić „sędziemu głównemu”.

5.8.2 W koniecznych przypadkach zawodnik, za zgodą kapitana grupy, może czasowo opuścić miejsce zawodów; grupa w takich okolicznościach może czekać na zawodnika umożliwiając jednocześnie przejście grupom następnym. Rozsądny czas oczekiwania na zawodnika nieobecnego ustala „kapitan grupy”.

5.8.3 We wszystkich stylach strzelania strzałę na łuk zakłada się wyłącznie na stanowisku przy paliku. Zawodnik od momentu podejścia do palika ma oddać serie strzał w takim czasie, aby nie wstrzymywać płynności przejścia własnej grupy i nie zatrzymywać innych grup.

[ZT]5858[/ZT]

§ 6

ZASADY PUNKTACJI

Zasady punktacji będą umieszczone na metryczce.

6.1. Zasady punktacji 3d pozwalają łucznikowi wystrzelić serię 3 strzał do jednego celu.
Punktacja stref to: 10pkt (I strefa), 8 pkt, (II strefa), 5 pkt (ciało).
Na jednym celu sumuję się trafienia trzech strzał.
Organizator przewiduje 15 stanowisk strzelniczych 3d, 10 stanowisk sprawnościowych i 10 stacji tarczowych.

6.1.1 W przypadku kiedy na figurze 3D, 2D oznaczone jest więcej niż trzy strefy, to pierwsze dwie w środku zalicza się jako najlepiej punktowane.

6.1.2. W przypadku kiedy na figurze 3D, 2D nie ma oznaczanych stref, to cały cel zalicza się jako strefę najlepiej punktowaną (myszy 3d – analogicznie do wiewiórki).

6.2. Cele 2D będą posiadały dokładnie obrysowane strefy.

• I strefa (10pkt);

• II strefa (8pkt);

• III strefa (5pkt).

6.3. Trafienie celu strzałą odbitą od ziemi uznaje się jako „zero”.

6.4. Strzałę wbitą w cel nie wolno dotykać do momentu zapisania jej wyniku.

6.5.1. Jeżeli strzała przebije cel ale utkwi w nim, kapitan grupy może ją wypchnąć i ustalić wartość trafienia.

6.5.2. jeśli strzała odbije się od celu lub przeleci przez niego na wylot co uniemożliwi ustalenie trafienia uznawana jest jako „zero”.

6.5.3. Jeśli strzała odbije się od celu w kierunku przeciwnym do kierunku oddanego strzału, wtedy, kiedy zawodnik używa łuku o sile naciągu słabszej niż 35 lbs, to sędzia grupy może zdecydować o zaliczeniu trafienia.

6.5.4. Jeśli strzała odpadnie od celu na skutek uderzenia w cel innej strzały, kapitan może zaliczyć trafienie jeśli znana jest strefa punktowania strzały, która odpadła.

6.6. Strzała, która trafi w inną strzałę i zostanie w niej zostanie zapisana tak, jak strzała wbita w cel. Jeśli strzała po trafieniu w inną odpadnie od celu jest liczona tak, jak strzała przez nią trafiona.

6.7. Aby trafienie w cel zostało uznane jako wyższe punktowo strzała musi dotykać linii dzielącej strefy trafień – o trafieniu w linię rozstrzyga grot strzały.

6.8. Strzała wystrzelona do innego celu jest uznana jako „zero”.

6.9. Przy strzelaniu na krótkich odległościach, gdzie może grozić uszkodzenie lub zniszczenie strzał kapitan grupy może przerwać strzelanie, zapisać wyniki wystrzelonych dotąd strzał i wyjąć je z celu.

6.10. Po zakończeniu strzelań punktowanych zawodnik ma obowiązek skontrolować metryczkę i potwierdzić zapisane w niej wyniki swoim podpisem. Z chwilą podpisania przez zawodnika metryczka, karta punktowa jest dokumentem potwierdzającym wynik i stanowi podstawę klasyfikacji uczestników zawodów.

6.11. Sędzia główny może wyrywkowo sprawdzić metryczkę pod kątem arytmetycznym. Brak podpisu i błędy arytmetyczne mogą być podstawą do dyskwalifikacji zawodnika.

6.12. W przypadku gdy na koniec zawodów dwóch lub więcej zawodników ma taką samą ilość punktów, wyżej będzie sklasyfikowany ten który zdobył więcej 10, jeśli znowu będzie remis to 8 itd.

6.13. Przestrzeganie reguł niniejszego regulaminu jest powinnością zawodników oraz wszystkich osób towarzyszących. Łamanie w/w ustaleń może skutkować dyskwalifikacją zawodnika.

§ 7

HARMONOGRAM TURNIEJU

7.1. Sobota:

Godz. 9:00 Rejestracja, otwarcie torów rozgrzewkowych.
Godz. 10:00 Oficjalne rozpoczęcie turnieju.
Godz. 13-15:00 przerwa na posiłek, każda grupa wg własnych ustaleń schodzi na posiłek po powrocie rozpoczyna od miejsca w którym przerwała zmagania.
Godz. 20:00 rozpoczęcie części nieoficjalnej.
Godz. 21:30 płonąca strzała.

7.2. Niedziela:

Godz. 10:00 Oficjalne rozpoczęcie zmagań.
Godz. 14:00 Posiłek.
Godz. 15:00 Zakończenie Turnieju.

§ 8

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

8.1. Podczas trwania zawodów kategorycznie zabrania się:
rozpoczynania strzelania bez zgody i wyraźnego sygnału danego przez Sędziego, wychodzenia przed szereg strzelających (tj. w kierunku tarcz) bez zgody i wyraźnego sygnału danego przez Sędziego,
celowania i oddawania strzału w kierunku innym niż cele,
spożywania napojów alkoholowych, narkotyków itp. używek.

8.2. W kwestiach bezpieczeństwa oraz innych, nie ujętych niniejszym Regulaminem decydujące zdanie ma Sędzia. Do dyspozycji ma kary punktowe, wykluczenie z danej konkurencji oraz dyskwalifikację zawodnika z udziału w Turnieju.

8.3. Organizator może powołać dowolną liczbę sędziów pomocniczych.

8.4. Sędzia główny i sędziowie pomocniczy mogą brać udział w turnieju.

8.5. W kwestiach spornych decydujące zdanie przysługuje Sędziemu Głównemu.

8.6. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do:

• ewentualnej modyfikacji liczby i sposobu przeprowadzenia konkurencji w celu jak najsprawniejszego przebiegu Turnieju, spowodowanej czynnikami wyższymi.

• robienia zdjęć, nagrywania lub filmowania oraz wykorzystania ich do potrzeb reklamowych i promocyjnych.

• W związku z dyrektywą UE z dnia 25 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych RODO, administratorem tych danych jest Stowarzyszenie Łuczników Toruńskich FORT. Wszelkie materiały będą wykorzystywany wyłącznie na potrzeby promocji w/w turnieju.

[ZT]5862[/ZT]

(RED)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%