Zamknij

Pod chorwackim niebem. Zobacz zdjęcia z wycieczki Astrobazy do Chorwacji [FOTO]

12:44, 08.08.2019 RED Aktualizacja: 12:51, 08.08.2019
Skomentuj

W dniach 15-26 lipca 2019 roku przedstawiciele 8 przyszkolnych obserwatoriów brali udział w niezwykłej przygodzie wakacyjnej. W gronie wyróżnionych znalazło się dwoje reprezentantów kruszwickiej Astrobazy: Mikołaj Mila i Igor Wiśniewski. Wyjazd był sponsorowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu.

Był to obóz astronomiczno-żeglarski na wyspie Iż w Chorwacji. Autokarem dotarliśmy do Zadaru, a stamtąd promem na wyspę do siedziby Chrześcijańskiej Szkoły pod Żaglami.

Spędziliśmy tam cudownych kilkanaście dni przepełnionych wieloma atrakcjami, o które zadbali nasi opiekunowie. Wśród nich była koordynator naszej kruszwickiej Astrobazy p. Magdalena Musiałowska. Codzienne kąpiele w Adriatyku i żeglowanie połączone były z pogłębianiem wiedzy astronomicznej tak skrupulatnie zdobywanej w naszych przyszkolnych obserwatoriach, w ciągu całego roku szkolnego.

Już pierwszej nocy obserwowaliśmy zaćmienie Księżyca, Jowisza, Saturna, rozpoznawaliśmy gwiazdozbiory, podziwialiśmy Drogę Mleczną. Wieczory spędzaliśmy wspólnie. Uczyliśmy się węzłów żeglarskich, fachowego nazewnictwa, co już w kolejnych dniach wykorzystywaliśmy podczas żeglowania.

Dużą atrakcją była wycieczka kutrem do Parków Narodowych Kornati i Telascica, gdzie podziwialiśmy niezapomniane widoki chorwackich klifów i wysepek malowniczo wyrastających z morza. Nurkowanie dawało możliwość podziwiania także świata podwodnego.

Słońce, krajobrazy, zwierzęta morskie, roślinność śródziemnomorska – wszystko to pod chorwackim niebem przybliżało nas do poznania świata i siebie wzajemnie.

Zawiązały się nowe przyjaźnie, znajomości, uczyliśmy się otwartości na siebie nawzajem, pomocy, współpracy i dzielenia się wszystkim co w człowieku najlepsze.

Czas tam spędzony to niezapomniane chwile, które na długo pozostaną w pamięci wszystkich uczestników obozu.

Zdjęcia,  na których utrwalaliśmy tamten skrawek Europy, fotografie nieba wykonane przy użyciu specjalistycznego sprzętu pomogą nam jeszcze wiele razy przywołać chwile spędzone pod niebem niezapomnianej Chorwacji.

(RED)

Co sądzisz na ten temat?