Zamknij

To były dni niezapomnianych wrażeń [FOTO]

11:25, 03.06.2018 P.B Aktualizacja: 11:26, 03.06.2018
Skomentuj

Takimi właśnie słowami można podsumować wycieczkę uczniów klas IV-VII SP im. Armii Krajowej w Chełmcach, którzy pod opieką nauczycieli: p. Waldemara Sobczaka, p. Weroniki Dordzik i p. Joanny Polanek w dniach 28-30.05.2018 r. zwiedzili Trójmiasto i Malbork.

Pierwszego dnia przemierzaliśmy uliczki Gdańska, w którym zwiedziliśmy, m. in., Kościół Mariacki, a następnie z platformy widokowej po przejściu ponad czterystu schodów mogliśmy podziwiać panoramę Gdańska i okolic. Na trasie naszej wędrówki pojawił się też Żuraw – pełniący funkcję bramy strzegącej niegdyś wejścia do miasta i portowego dźwigu, jedno z najbardziej charakterystycznych miejsc Trójmiasta, u którego stóp wysłuchaliśmy opowieści pani przewodnik.

Spacerowaliśmy ulicą Długą, nie zabrakło również pamiątkowych zdjęć przy Fontannie Neptuna i słodkich zakupów w manufakturze słodyczy. Pomimo zmęczenia nie mogło zabraknąć wieczornego spaceru na plażę Zatoki Gdańskiej, która od północy wyznacza granicę Wyspy Sobieszewskiej. Wtorkowe zwiedzanie rozpoczęliśmy od udania się do Gdyni na Skwer Kościuszki, którego przedłużenie stanowi Molo Południowe.

To przy nim cumuje ORP „Błyskawica”, niszczyciel biorący udział w II wojnie światowej obecnie przekształcony w muzeum oraz żaglowiec – muzeum  „Dar Pomorza”, dzięki któremu każdy turysta może poczuć zew morza i zgłębić tajemnice życia marynarza. Ochłodą w ten upalny dzień była dla wszystkich wizyta w Aquaparku w Sopocie, w którym spędziliśmy dwie godziny.

Następnie udaliśmy się w kierunku ul. Bohaterów Monte Cassino, popularnie zwanej Monciakiem, a potem na przekraczające długość pół kilometra sopockie molo. Trzeci dzień wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzenia Westerplatte, symbolu polskiego bohaterstwa w walce z Niemcami w pierwszych dniach II wojny światowej.

Drugą część ostatniego dnia naszej wyprawy spędziliśmy w Malborku, przemierzając korytarze i komnaty zamku krzyżackiego, malowniczo położonej i zachwycającej swym ogromem budowli nad wodami Nogatu.

(P.B)

Co sądzisz na ten temat?