Decyzja wskazuje wariant
Jako preferowany wskazaliśmy wariant nr 1 (różowy) o długości 9,6 km, w który ominie miasto od północy i wschodu. Uzyskanie DŚU otworzy drogę do opracowania dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia przetargu na realizację zadania. Decyzja ta określi szczegółowe warunki przeprowadzenia prac budowlanych. A te zgodnie aktualnym harmonogramem zaplanowane są na lata 2029-2031.
Przez Kruszwicę przebiega droga krajowa nr 62. Cały ruch samochodowy, a także ruch tranzytowy przebiega przez teren miasta o luźnej i zwartej zabudowie. Ruch ten powoduje niedogodności, zarówno dla samych mieszkańców, jak i dla kierowców. W obrębie miejscowości znajdują się zakłady przemysłowe generujące znaczny ruch pojazdów ciężarowych. Dzięki wyeliminowaniu transportu ciężkiego, rynek będzie mógł odgrywać funkcję społeczną jako centralny punkt miasta, co przyczyni się do komfortu i bezpieczeństwa.
Wykonawcą dokumentacji jest konsorcjum firm TRAKT Sp. z o.o. Sp. K. (lider) oraz TRAKT Sp. z o.o. (partner), a wartość umowy to 1,9 mln zł. Będzie to droga jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu i szerokości pasa wynoszącej 3,5 m. Po uzyskaniu DŚU ogłosimy przetarg na projekt i budowę.
Nowoczesny układ drogowy
W 2021 r. wybudowaliśmy rondo w Kobylnikach. W 2022 r. powstały dwa ronda w Strzelnie. W roku 2023 rozbudowaliśmy DK62 Strzelno - Kobylniki oraz DK62 w samej Kruszwicy. Tym samym obwodnica Kruszwicy wraz z znajdującą się również w przygotowaniu obwodnicą Strzelna, w przyszłości włączy się w nowoczesny układ dróg krajowych w regionie – powiedział Sebastian Borowiak – Dyrektor GDDKiA Oddział w Bydgoszczy.
PB100 w woj. kujawsko-pomorskim
W ramach PB100, oprócz obwodnicy Kruszwicy (DK62), w naszym województwie powstaną obwodnice Nowej Wsi Wielkiej (DK25), Kowalewa Pomorskiego (DK15), Brześcia Kujawskiego (DK62), Lipna (DK67) oraz Strzelna (DK15/25). Złożenie wniosku o DŚU to kluczowy etap realizacji umów z wykonawcami Studium techniczno-ekonomiczno-
#100obwodnic
W ramach PB100 w całej Polsce powstanie 100 obwodnic miast na sieci dróg krajowych o łącznej długości ponad 800 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. W ramach tych inwestycji wybudowanych i zamontowanych zostanie wiele urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Jednym z najważniejszych efektów realizacji PB100 będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, przepustowości sieci drogowej, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast oraz czystsze powietrze i mniejszy hałas. W rezultacie budowy obwodnic poprawi się także znacząco jakość życia mieszkańców tych miejscowości.
[ZT]36880[/ZT]
[ZT]36870[/ZT]
Bob budownictwa16:36, 29.10.2024
To już chyba Kazimierz Wielki szybciej budował... 16:36, 29.10.2024
Neo16:58, 29.10.2024
Gdyby nie pislam obwodnica już by była. Prawda jest taka że wszystkie ukończone inwestycje zawdzięczamy poprzedniemu burmistrzowi ktorego upór i sprzeciw pislamistów nie powstrzymal. Teraz wybraliście człowieka który ma gdzieś całą gmine bo na fotelu burmistrza jest tylko dlatego że nie ma innych opcji gdyz zorganizowana grupa kulawgo przegrała wyboty. 16:58, 29.10.2024
Artur Kujawiński08:22, 30.10.2024
Pomijam fakt terminów i całej tej procedury, prawda jest taka, że to rozwiązanie tylko w części spełni swoje zadanie. Ruch samochodów od i do Skulska będzie przebiegał przez rynek i to jest nie do przyjęcia!!! Zastanawia mnie fakt, że ludzie którzy zawodowo zajmują się ustalaniem przebiegu takiej drogi, wyborem najlepszego wariantu nie potrafią zauważyć takiego, bardzo istotnego szczegółu. Jeszcze raz powtórzę, moim skromnym zdaniem zostaną wydane ogromne pieniądze a obwodnica w tym wariancie nie spełni swojego zadania. 08:22, 30.10.2024
WolneMedia13:16, 30.10.2024
Chyba nie masz racji. Przed podjęciem decyzji o budowie obwodnicy decydują dwie sprawy czyli budżet oraz pomiar i analiza natężenia ruchu przed opracowaniem projektu. Więc zakładajmy, że takie kryteria zostały spełnione. 13:16, 30.10.2024
Artur Kujawiński13:55, 30.10.2024
WOLNE MEDIA obyś miał rację, ja jednak nie chciałbym czegokolwiek zakładać tylko mieć co do tego pewność, a tej nie mam. Ruch w stronę Skulska jest spory i to ten ciężarowy, chociażby z powodu dojazdu do firm, które w tamtym kierunku są zlokalizowane. 13:55, 30.10.2024
Mój nik15:14, 30.10.2024
Tak , zgadzam się, ale ten wariant wymagałby wybudowania mostu na miarę MARE POLONORUM BRIDGE gdzieś w okolicy startówki, a jak wiadomo w budżecie już pieniędzy nie ma, bo nie było i nie będzie... ;-) 15:14, 30.10.2024
Amigos18:32, 30.10.2024
Jeśli(kiedyś kiedyś) odpadnie ta część ruchu, która pojedzie obwodnicą to ci co polecą na Skulsk będą tak mikroskopijnym problemem że nikt na ten "ruch" już uwagi nie zwróci. 18:32, 30.10.2024
Makato13:02, 30.10.2024
Niech po prostu to zrobią. Ruchu od strony Skulska nie ma dużego wpływu na obciążenie ruchu w mieście , myślę że wybrany wariant jest optymalny 13:02, 30.10.2024
Małoatrakcyjny ludzi14:55, 30.10.2024
Poem wam tak, jak to kiedyś budowani to nawe w Rzymie nie było takiech wałków i oni brali odpowiedzialnosc za swoje cvzyny a nie jak teraz tye co do koryta jak swinie lgmną a opote ż emao mao i chcom wjenceh niz moga ukraśc taka to politykla panstwa hjest ze szkoda gadaz i dlaetego nie glowsowalem na mikołaja bo to pisior. 14:55, 30.10.2024
dobre to09:54, 30.10.2024
5 0
zaparz melisę i złap oddech. Przecież pomysł 100 obwodnic był pisu, więc jak oni mieli to spowalniać? ale abstrahując od polityki to niestety tak duże inwestycje tyle trwają niezależnie kto i gdzie rządzi - ustalenia, uzgodnienia, skargi, odwołania itp. 09:54, 30.10.2024
Goryl 14:57, 30.10.2024
0 1
za obraze bunia mozna beknąć 14:57, 30.10.2024