Podczas 23. Posiedzenia Senatu RP w listopadzie minionego roku, senator Stanisław Pawlak pytał o postępy w realizacji programu wybudowania 100 obwodnic do 2030 roku. Pytał szczególnie o te w województwie kujawsko-pomorskim, o które dopominali się wyborcy podczas licznych spotkań senatora w terenie. Wśród nich jest obwodnica Kruszwicy.
Oświadczenie senatorskie skierowane do Pawła Woźniaka, Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Rada Ministrów przyjęła 13 kwietnia 2021 r. uchwałę w sprawie ustanowienia „Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020–2030”. Program obejmuje inwestycje we wszystkich województwach. Moje oświadczenie dotyczy postępu prac w ramach 6 inwestycji zlokalizowanych w województwie kujawsko-pomorskim, ze szczególnym uwzględnieniem obwodnicy Brześcia Kujawskiego w ciągu drogi krajowej nr 62, obwodnicy Lipna w ciągu drogi krajowej nr 67 i obwodnicy Kruszwicy w ciągu drogi krajowej nr 62.
Wszystkie te obwodnice są od wielu lat bardzo oczekiwane przez mieszkańców miast położonych przy drogach krajowych. Na ich budowę z niecierpliwością czekają także władze samorządowe. Głównym zadaniem planowanych obwodnic będzie zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu drogowego z zatłoczonych miast oraz zmniejszenie uciążliwości, jaką powodują pojazdy przejeżdżające przez ich centra. Niestety, kolejne lata nie przynoszą oczekiwanego postępu prac w zakresie budowy planowanych obwodnic. Na przykładzie obwodnicy Brześcia Kujawskiego widać, że powstało duże opóźnienie, które wyklucza zakończenie jej budowy zgodnie z planem, tj. w roku 2028. Dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą o przekazanie aktualnych danych dotyczących wymienionych przeze mnie inwestycji i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
Na jakim etapie znajdują się przygotowania w zakresie dokumentacji wymienionych obwodnic? Czy są ustalone przebiegi planowanych inwestycji, czy wypracowano rozwiązania akceptowane społecznie? Jaką klasę drogową będą posiadały wybudowane obwodnice? Czy będą to drogi o przekroju jednojezdniowym czy dwujezdniowym? Jaka będzie ich długość? Jaki jest powód powstałych opóźnień w realizacji programu budowy obwodnic? Jaki jest przewidywany aktualny harmonogram realizacji obwodnic i w jakim terminie będą one oddane do eksploatacji? Jaki będzie koszt budowy poszczególnych obwodnic i jakie będzie źródło ich finansowania?".
Oświadczenie senatorskie
Odpowiedź na oświadczenie
[ZT]38673[/ZT]
[ZT]38672[/ZT]
[ZT]38671[/ZT]
Jo ino pytom17:39, 09.01.2025
Mikołaju- dostałeś robotę do wykonania i jakoś cicho w tym temacie- ma tam się kto tym zająć czy wszyscy zajęci obsadzaniem nowych stanowisk?
Jumbo21:29, 09.01.2025
Pytanie jest jedno - którędy przebiegnie?
Nie10:23, 10.01.2025
Obwodnica tylko za jeziorem ,to że najkrutsza,to nie znaczy najlepsza, zgoda na jeden pas to może i miejsce by było ,a wiadomo że prędzej czy później trzeba będzie wybudować drugi pas i wtedy będzie problem,a za jeziorem można budować i autostradę bo i miejsce jest i zero zabudowań bo co teraz jest pozornie tanio to w przyszłości, może okazać się bardzo drogo
Neo09:31, 11.01.2025
Temat przedwyborczy jak basen i inne. Co zrobił były wojewoda w tym temacie w końcu to jego ugrupowanie słynęło z obietnic bez pokrycia. Może zajmował się ziemią dla księży i wizami ?
.22:11, 09.01.2025
0 0
Piszą o długości 7 km czyli wariant środkowy, pomiędzy miastem a j. Tryszczyń. Najkrótszy i najtańszy.
Do .23:59, 09.01.2025
0 0
I to by było najbardziej racjonalne- gdzie rozum pchać się w te bagna za jeziorem?!
Abc14:28, 10.01.2025
1 0
Obok "włodarza"? Niemożliwe...