Zamknij

ISS na zachodnich krańcach Europy. Co mówią uczniowie z Kruszwicy?

08:06, 14.04.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:07, 14.04.2022

Uczniowie SP nr 1 realizują projekt „Międzynarodowa Stacja Szkół” (International School Station, ISS) w ramach programu Erasmus+ od września 2019.

Pandemia zmusiła nas do przeniesienia współpracy ze szkołami partnerskimi z Włoch, Portugalii i Rumunii w sferę online na 2 lata, ale nie zerwała więzi nawiązanych w lutym 2020 roku podczas międzynarodowego spotkania w Polsce. Teraz możemy cieszyć się nie tylko współpracą wirtualną, ale także spotkaniami osobistymi w szkołach partnerskich.

Pod koniec marca 2022, grupa 8 uczniów pod opieką 3 nauczycieli odwiedziła szkołę w miejscowości Batalha w Portugalii, gdzie wraz z uczniami z Włoch i Rumunii oraz szkoły goszczącej spędziła bardzo intensywny tydzień różnorodnych zajęć.

Sprawozdanie w materiale wideo, a pod nim – opinie uczestników spotkania.

Wiktoria: Nasz pobyt w Portugalii uważam za bardzo udany. Najbardziej podobał mi się dzień, kiedy byliśmy całą grupą w oceanarium, ponieważ bardzo fascynuje mnie świat głębin oceanu. Kraj, który odwiedziliśmy zachwycił mnie pod względem kulinarnym. Pyszne śniadania typu gorące crossaint z świeżym dżemem owocowym lub masłem solonym, które jest bardzo popularne w Portugalii. Bardzo ciekawym doświadczeniem dla nas była praca w grupach międzynarodowych w Szkole Portugalskiej. Mieliśmy wtedy okazję porozumiewać się w języku angielskim. Najsmutniejszym wydarzeniem w trakcie naszego krótkiego pobytu w tym pięknym kraju była chwila rozstania z zaprzyjaźnioną grupą z Włoch. Nikt nie mógł powstrzymać łez, ani Polak ani Włoch.

[ZT]19757[/ZT]

Nadia: Wyjazd do Portugalii był bardzo udany. Cieszę się, że mogłam spotkać tak wielu wspaniałych ludzi z różnych krajów oraz poznać kulturę i niezwykłe miejsca. Pobyt w Portugalii dostarczył mi wiele wrażeń i przeżyć, które będę pamiętać na długo.

Michalina: Na wiadomość o wyjeździe do Portugalii bardzo się ucieszyłam, że mogę w nim uczestniczyć. Taki wyjazd to było moje marzenie. Dzięki tej podróży miałam przyjemność poznania wiele nowych osób i zawarłam nowe przyjaźnie. Dowiedziałam się wiele ciekawostek o historii i kulturze Portugalii. Zdobyłam nowe umiejętności z zakresu posługiwania się technologiami informatycznymi. Szczególnie podobały mi się zajęcia z programowania.  Mieliśmy również okazję skonstruowania w grupach spadochronów i sprawdzenia ich działania. Pomiędzy zajęciami czas został urozmaicony zwiedzaniem ciekawych miejsc np. Katedrę w Batalha, która przypominała mi Hogwart. Ogromne wrażenie zrobiło na mnie oceanarium, gdzie podziwialiśmy zarówno morskie zwierzęta-płaszczki, ośmiornice, rekiny, ale również inne ssaki i gady takie jak pingwiny, wydry, żaby. Pasjonuję się biologią morską, więc ten punkt wyjazdu najbardziej mi się podobał.  Równie ciekawy był wyjazd do Nazare, gdzie chodziliśmy po klifach i mogliśmy zobaczyć plażę, na której są największe fale w Europie. Niestety nastąpił moment pożegnań i wśród wielu łez wróciliśmy do domu.

[ZT]19749[/ZT]

Zosia: Tydzień w Portugalii był dla mnie jedną z większych przygód w życiu. Miejsca, które odwiedziliśmy podczas tego wyjazdu były niesamowite, a ludzie, z którymi miałam przyjemność się poznać okazali się bardzo otwarci na nowe znajomości. Było to świetne doświadczenie, które dowiodło, że nawet z najmniejszymi umiejętnościami językowymi jesteśmy w stanie poznać swoich nowych, międzynarodowych przyjaciół.

Stasiu: W Portugalii najbardziej podobała mi się architektura i styl budowli oraz niezwykły klimat panujący w tym miejscu. Jestem zachwycony tym, że ludzie są bardzo otwarci i  pogodni.

Szymon: wyjazd do Portugalii był bardzo edukacyjny. Miałem okazję ćwiczyć angielski, rozmawiając z Włochami i Rumunami. Pomijając aspekt edukacyjny, bardzo dobrze się bawiłem na zaplanowanych atrakcjach.

Melania: Wyjazd na wymianę z programu Erasmus+ to niesamowite przeżycie. Pomaga podszkolić swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim, możemy też nawiązać nowe znajomości.