Zamknij

Zdobywam: Hala Gąsienicowa z Kuźnic przez Boczań [Relacja Anny Paci na Zdobywam.pl]

20:59, 01.03.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 21:02, 01.03.2021
Skomentuj

Szlak niebieski prowadzący na Halę Gąsienicową z Kuźnic przez Boczań jest niezwykle popularny od ponad stu lat. W XVIII w. stanowił drogę, którą wwożono drewno do obudowy sztolni, a zwożono wydobyte w tym rejonie rudy żelaza. Później stał się główną trasą wycieczkową, prowadzącą do schroniska Murowaniec. I taką pozostaje do dziś.

Opis szlaku
Wycieczkę pieszą zaczynamy z Ronda Jana Pawła II w Zakopanem, od którego poprowadzona jest ul. Przewodników Tatrzańskich prowadząca do Kuźnic, m.in. do dolnej stacji kolei linowej na Kasprowy Wierch. Do punktu startowego w Kuźnicach docieramy po ok. 30 minutach, pokonując ok. 2 km trasy. Można skorzystać także z mikrobusów (taxi), które zawiozą nas do Kuźnic, oszczędzając tym samym czas na dalszą pieszą wędrówkę.

KUŹNICE – PRZEŁĘCZ MIĘDZY KOPAMI (1h 45 min)

Z Kuźnic podążamy szlakiem niebieskim w kierunku wschodnim. Mając po lewej stronie “Zajazd górski Kuźnice” idziemy prosto, mijając po prawej stronie wejście również na szlak niebieski i zielony, ale zmierzający w odwrotnym kierunku – na Polanę Kalatówki. Przechodzimy przez drewniany mostek, przecinający sztuczny zbiornik Bystrej i docieramy do kasy TPN. W tym miejscu następuje kolejne rozwidlenie szlaków, w prawo żółta ścieżka prowadzi na Halę Gąsienicową przez Dolinę Jaworzynki (alternatywna trasa opisana TUTAJ). Z kolei rozgałęzienie w lewo wskazuje na szlak niebieski i zielony, który kieruje m.in. na Halę Gąsienicową przez Boczań. Udajemy się tą ścieżką, początkowo nie odczuwając żadnych specjalnych trudności.

Dalszy ciąg artykułu na stronie Zdobywam.pl