Trochę historii
W styczniu informowaliśmy, że w budżecie gminy na 2024 rok pojawiła się pozycja dotycząca „dostosowania budynku Urzędu Miejskiego przy ulicy Nadgoplańskiej 4 do wymagań przeciwpożarowych”. Na ten cel samorząd kruszwicki zamierzał przeznaczyć w 2024 roku (według budżetu) 550 tysięcy złotych. Całe zadanie miało wynosić 950 tysięcy złotych. Sam budynek jest nowy — w tym roku mija sześć lat od jego oddania do użytku.
Zapytane przez nas władze gminy przyznały, że wspomniana pozycja dotyczy „wykonania zaleceń wynikających z ekspertyzy technicznej stanu ochrony przeciwpożarowej budynku Urzędu Miejskiego w Kruszwicy oraz wdrożenia rozwiązań wskazanych w postanowieniach Kujawsko-Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu”.
O sprawę zapytaliśmy Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Inowrocławiu. Okazało się, że 17 sierpnia 2023 roku Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego stwierdził wygaśnięcie decyzji pozwolenia na użytkowanie z dnia 19 kwietnia 2018 roku, znak PINB.5125.28.2018, udzielonej inwestorowi: Gminie Kruszwica, dla inwestycji: rozbudowa budynku Urzędu Miejskiego, zlokalizowanej na terenie działki nr 167 przy ul. Nadgoplańskiej 4 w Kruszwicy. Formalnie z budynku nie można było już korzystać.
Jak wygląda sytuacja dzisiaj?
Po wyborach ogłoszono nowy przetarg dotyczący budynku urzędu. Kruszwicki samorząd otrzymał kolejną warunkową zgodę na korzystanie z obiektu. W lipcu zawarto umowę na „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Nadgoplańskiej 4 do wymagań przepisów przeciwpożarowych” z wykonawcą APE-LP Sp. z o.o.
Podczas realizacji robót budowlanych zamawiający stwierdził, że zadanie było realizowane w sposób sprzeczny z umową. W związku z tym odstąpiono od umowy z dnia 10 lipca 2024 roku w zakresie, w jakim nie została ona dotychczas wykonana.
Odstąpienie od umowy stało się podstawą do zaproszenia do negocjacji wykonawców, którzy złożyli oferty w pierwotnym postępowaniu. Negocjacje trwały do października. Najkorzystniejszą ofertę złożyła poznańska firma Formatic, proponując cenę 580 tysięcy złotych brutto. Termin realizacji zamówienia wynosi cztery miesiące.
[ZT]37677[/ZT]
[ZT]37671[/ZT]
[ZT]37670[/ZT]
Kruszwiczanin 19:20, 30.11.2024
A ja się pytam, kto i w którym momencie dopuścił się do nieprawidłowości i czy zostaną wobec takich osób wyciągnięte konsekwencje . 19:20, 30.11.2024
petent06:54, 01.12.2024
Czy zostaną wyciągnięte konsekwencje do osób które złożyły podpis pod odbiorem zakończenia prac tego budynku ?I pytanie drugie czy ten zostaną pociągnięci do odpowiedzialności ragni i pani G. W związku wyłudzeniem pieniędzy z urzędu bo jakoś jest tu cisza w tym temacie 06:54, 01.12.2024
Ronan07:57, 01.12.2024
Przecież mojakruszwica.pl pisała, że w sprawie toczy się śledztwo. Przed końcem śledztwa nikt ci nie zdradzi żadnych informacji z uwagi na jego dobro. A jeśli chodzi o cz. 1 pytania to mieli warunkową zgodę, która była przedłużana. Przestali wydawać zgodę o dziwo przed wyborami. Resztę dopowiedz sobie sam... 07:57, 01.12.2024
do Ronan13:33, 01.12.2024
Pewnie jakiś strażak się uwziął🤣🤣🤣 13:33, 01.12.2024
Tiki 15:27, 02.12.2024
a dlaczego radni przecież oni tego nie sfałszowali 15:27, 02.12.2024
Temida18:59, 02.12.2024
Gdybys znał prawde który radny i dlaczego nakręcił aferę to byś nie uwierzyl. Sprawa poprostu cuchnie korupcją. 18:59, 02.12.2024
Marszałek Grocki00:06, 03.12.2024
Co gdzie kiedy, jaka korupcja, jo nic nie wim ,nie pamintom,nikomu nic nie dawołym ino som wziąłym,ale w gabinecie prywatnym a nie w gminie inic mi nie zrobita i możeta mi skoczyc na czubek c........ja.....badaba du. 00:06, 03.12.2024
Mieszkaniec17:10, 01.12.2024
2 0
Znajac zycie gowno im zrobia..... a powinni winni ponieść koszty tego zaniedbania z własnej kieszeni wtedy byłaby nauczka dla innych... burmistrz chyba powinien zrobić tez z tym porzadek 17:10, 01.12.2024