Uruchomienie połączeń kolejowych na trasie Inowrocław Rąbinek–Warszawa było związane z pracami modernizacyjnymi linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Poznań (od czerwca 2017 r. do czerwca 2019 r. pociągi na liniach obejmujących trasę Warszawa – Poznań jeździły objazdem przez Inowrocław Rąbinek i Gniezno). Mimo, że obecnie większość tych połączeń wróciło na pierwotne trasy – zapotrzebowanie na tego typu połączenia wśród mieszkańców Inowrocławia jest coraz większe.
Jak w interwencji wskazała Poseł Magdalena Łośko - pociąg „Zielonogórzanin” na trasie Inowrocław Rąbinek– Warszawa kursuje przepełniony, często pasażerowie nie mają możliwości wykupienia miejsca siedzącego, dochodzi do blokady przejść i wyjść ewakuacyjnych. Utrata wcześniejszych połączeń kolejowych ze stolicą zdaniem Poseł – prowadzi do wykluczenia komunikacyjnego mieszkańców Inowrocławia i wszystkich miejscowości przez które
przebiega trasa kolejowa.
Zdaniem Poseł Magdaleny Łośko „Uruchomienie dodatkowych par pociągów do stolicy na wskazanej trasie wydaje się w pełni uzasadnione pod względem ekologicznym i ekonomicznym. Biorąc pod uwagę liczbę zainteresowanych podróżą pasażerów wystąpiłam do PKP Intercity S.A. z pytaniem czy istnieje możliwość przywrócenia dodatkowych połączeń kolejowych na trasie Warszawa – Poznań (m.in. przez stacje Inowrocław Rąbinek)?”
W odpowiedzi na interwencję, jakiej udzieliła spółka PKP Intercity S.A. czytamy, że przewoźnik nie jest zainteresowany poszerzeniem oferty dla mieszkańców Inowrocławia i wszystkich innych miejscowości przez które przebiega trasa kolejowa - w zamian proponując możliwość podróży z przesiadkami.
[ZT]22854[/ZT]
[ZT]22842[/ZT]
[ZT]22825[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz