Jak udało się nam potwierdzić w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w związku z prowadzoną inwestycją czeka nas czasowe zamknięcie kruszwickiego mostu. Dotychczas mogliśmy tylko przypuszczać, że tak się stanie.
[FOTORELACJA]2893[/FOTORELACJA]
- To ważny i przełomowy moment dla Kruszwicy. Inwestycja, o którą bardzo zabiegałem. Priorytetowa zaraz obok obwodnicy, mostu czy ronda w Kobylnikach - podkreślał w ubiegłym roku Mikołaj Bogdanowicz.
Z informacji GDDKiA wynika, że most pozostanie dostępny dla komunikacji miejskiej i służb ratowniczych.
- Aktualnie trwają prace nad dokumentacją niezbędną do zmiany organizacji ruchu, dlatego też na chwilę obecną czekamy na doprecyzowanie terminu jej wprowadzenia - informuje GDDKiA.
W 2016 roku Gmina Kruszwica przygotowała dokumentację techniczną przebudowy ciągów pieszo – rowerowych łączących istniejące ścieżki piesze i rowerowe wraz z budową kładki pod mostem w ciągu ul. Tadeusza Kościuszki. Był to jeden z elementów projektowanych dróg i ścieżek rowerowych na terenie miasta. Przeprowadzone w 2017 i 2018 roku postępowania przetargowe nie wyłoniły wykonawcy prac z uwagi na to, że zaproponowane przez oferentów kwoty znacząco przewyższały możliwości finansowe Gminy Kruszwica.
Dużą rolę w tej inwestycji odegrał wojewoda kujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz. Za jego pośrednictwem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad potraktowała zadanie jako swoje.
- Po moście i rondzie w Kobylnikach, budowanym odcinku Kobylniki-Strzelno to najważniejsze zadanie, które udało się zagwarantować Kruszwicy. Wspierał mnie mocno Łukasz Schreiber i dla niego szacunek. Dziękuję również za wsparcie ministrowi Rafałowi Weberowi - podkreślał wojewoda Mikołaj Bogdanowicz.
Kilka miesięcy temu Minister Infrastruktury zatwierdził finansowanie budowy dwóch rond u zbiegu ulic Kościuszki - Nadgoplańska - Kolegiacka oraz ulic Dobrej - Włocławskiej, a także kładki pod "dużym" mostem łączącej ścieżkę rowerową.
Inwestycje drogowe w mieście są bezpośrednio z tematem promu w Ostrówku. Warto dodać, że podczas październikowej sesji Rady Miejskiej wojewoda podpowiadał radnym i burmistrzom skąd kruszwicki samorząd powinien pozyskać na ten cel środki. Więcej o tym w linku w poniżej.
[ZT]21833[/ZT]
7 lutego bieżącego roku Gmina Kruszwica oficjalnie przekazała kompletną dokumentację umożliwiającą rozpoczęcie budowy kładki. Całość prac planuje się zakończyć w tym roku.
- Cieszę się, że ta długo oczekiwana przez mieszkańców inwestycja w końcu doczeka się realizacji, tym bardziej, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uwzględniła nasze wnioski o włączenie do zakresu zadania kładki pod mostem, której projekt wykonaliśmy kilka lat temu. Pozwoli to jeszcze lepiej zintegrować system ścieżek rowerowych na terenie miasta. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że właśnie ten element inwestycji będzie wykonywany jako pierwszy, co z pewnością ułatwi przemieszczanie się mieszkańców w trakcie utrudnień spowodowanych realizacją inwestycji. Zdajemy sobie sprawę, że czeka nas kilka miesięcy poważnych utrudnień komunikacyjnych. Wierzę jednak, że mieszkańcy okażą wyrozumiałość – o co bardzo proszę - dla wykonawcy robót, bo efekty prac na długie lata poprawią bezpieczeństwo, funkcjonalność komunikacyjną oraz pozytywnie wpłyną na wizerunek naszego miasta. Już dziś ściśle współpracujemy zarówno z wykonawcą zadania jak i inwestorem przy organizacji tego złożonego procesu inwestycyjnego w celu zminimalizowania wszelkich utrudnień – informował w lutym Dariusz Witczak Burmistrz Kruszwicy.
[ZT]23190[/ZT]
[ZT]23175[/ZT]
[ZT]23174[/ZT]
Grzegorz Pawlak 18:56, 15.03.2023
Widać, że Wojewoda nigdy nie zapomniał o Kruszwicy należy się tylko ciszyć.
What?19:09, 15.03.2023
Czy Ci ludzie przychodzą pod wpływem do roboty ? Jak rondo poprawi bezpieczeństwo ruchu ? Jakie zamykanie mostu ? Grozi nam paraliż miasta bo jakiś durny łeb wymyślił 'dlugo oczekiwaną' ?! Inwestycje. Kto na to czeka ? Chyba wasze spasłe ryje, bo zafundowaliscie za grubą kasę dramat dla mieszkańców oraz osób przejeżdżających przez miasto. Dlaczego nie robicie obwodnicy na początek? Już wiecie że za tryszczyniem jej nie zrobicie bo teren podmokły i koszty wyjdą porównywalne albo większe do zbudowania kolejnego mostu na gople.
Zorro20:39, 15.03.2023
Mickiewicza w drzazgach, Zagople rozgrzebane, most zamknięty. Proponuję, w trybie przyspieszonym, zamknąć dojazd od strony Szarleja i zacząć robić obwodnicę. Zaorane, zamknięte i zapomniane.
Fajnie, że coś się dzieje, ale wszystko powinno być przemyślane i mądrze zaplanowane.
Darek08:42, 16.03.2023
Patrze na te fotki i wlosy staja mi deba. To material do natychmiastowego zamkniecia budowy do czasu naprawienia usterek .Gdzie BHP Pracy? .Podesty niezabezpieczone,brak dobrze zrobionych barierek ochronnych ,brak kamizelek ( kapokow ) u pracownikow .Po prostu lipa .PIP musialby sie temu przyjzec.Wedlug mnie budowa do natychmiastowego zamkniecia.
Nie ma czym sie chwalic ....jedna wielka prowizorka .
Inspektor09:32, 16.03.2023
Daras a ty czasem w korpo nie robisz ? hahahaha
Darek09:57, 16.03.2023
Trafiles w punkt....KORPO...konkurencja ,tylko ze na wieksza skale a BHP prac budowanych mam w Genach .
Dramat 11:41, 16.03.2023
W czasie budowy proszę cały tranzyt przekierować daleko od Kruszwicy tylko auta z zaopatrzeniem reszta bokami. Pozostawić tylko ruch lokalny inaczej dokonacie paraliżu na skalę niespotykaną. Czas Armagedonu nadchodzi. P.S poprzedni internauta ma rację pracownicy pracujący na pod mostem nie są posiadają zabezpieczeń do bezpiecznego wykonywania prac.
Tomek11:41, 16.03.2023
Hahaha... Polska budowa - jak nie usunięcie tych zdjęć to ktoś doniesie do PIPu i zaraz budę zamkną. Jak zauważył Darek brakuje podstawowych elementów BHP, wyznaczenia strefy pracy - każdy może sobie wejść i się deską w łeb uderzyć
Darek13:11, 16.03.2023
Usuniecie zdjec nic nie da.Wystarczy wlaczyc kamerke ktora jest na Wodociagach i tam widac stan robot pod mostem....Czy nadzor budowlany jeszcze istnieje w PRL-u? od 35 lat jestem na budowach ale takiej lipy dawno nie widzialem i jeszcze robia sobie focie...zenada
Don Vito Corleone 14:01, 16.03.2023
Darek jesteś jak widzę konfitura, a wiesz jak kończą konfidenci ?
Darek15:02, 16.03.2023
Ja Konfident ???????....A Ty Dyletant ,widziales kiedys skutki wypadkow na budowach przez takie zaniedbania , bo ja tak i wiem jak cierpia tacy ludzie.Wiec nie szafuj ludzkim nieszczesciem.
Wszyscy oczy przymykaja do pierwszego wypadku a potem juz dzieje sie wszystko lawinowo.
Marek06:30, 17.03.2023
Dokładnie tak, Darek jest przykładem właśnie takiego wypadku, którego doświadczył w przeszłości. Znam Darka i był kiedyś w pełni sprawny nie tylko fizycznie.
114:51, 16.03.2023
Ta cała kładka potrzebna jak dziura w moście, brawo decydenci !!!
Antykładka15:08, 16.03.2023
Dokładnie będzie tam nasr....ne naszczane, narzygane oraz pełno szkieł i petów. Żulandia i głupawa młodzież będzie miała tam miejsce posiadówek, Strach będzie tamtędy przejść i przebijesz tymi szkłami dętkę od roweru.
115:09, 16.03.2023
I jeszcze jedno, pewnie nie dowiemy się nigdy ile to będzie kosztowało.
Złodzieje 18:12, 16.03.2023
Ciekawe ile zarobi burmistrz i wojewoda ? taka inwestycja to przytula coś ? może nawet starczy na 75 łajbe do wopru ??? jestem ciekaw coś się dzieje z tymi starymi łodziami ?
Krzysiek 08:46, 17.03.2023
Wczoraj jechałem nowa kładką i więcej już tam nie pojadę. Jest stromo a nawierzchnia zanieczyszczona piaskiem co może spowodować upadek i uszkodzenie roweru wartego nawet 7 tyś PLN. Kro wtedy za to odpowie co ? Żądam natychmiastowej reakcji magistratu i budowy nowej kładki np. w nasypie mostu, należy wydrążyć tunel z oświetleniem i nawierzchnią asfaltowa z domieszka kauczuku drogowego a nie z jakieś tam kostki. co znajomek dysydenta ma firmę kostkarską czy jak ?
Tomek14:25, 17.03.2023
Nie ziomek tylko szwagier - a dla Ciebie Pan Szwagier :D
do Tomek 15:48, 17.03.2023
Jaki ziomek ? Tam stoi napisane, że znajomek a nie ziomek. Nie umiesz czytać czy nie rozumiesz to co czytasz ?
4 4
Nie Grzesiu nie podlizuj bo jak PIS nie będzie przy władzy to zostaniesz na zasiłku.