– W tym roku na modernizację infrastruktury drogowej przeznaczamy kolejne pół miliarda złotych – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. – Przy realizacji tych inwestycji zlecamy także szereg zadań związanych z doświetleniem przejść i przebudową skrzyżowań. Wykorzystamy na ten cel m.in. pozyskane środki europejskie.
[FOTORELACJA]4231[/FOTORELACJA]
Droga z przepustem w przebudowie
Z początkiem wakacji rozpoczęły się główne prace przy przebudowie 1,6-kilometrowego odcinka DW 251 Pturek-Młodocin. Zakres inwestycji obejmuje wzmocnienie konstrukcji drogi, odtworzenie poboczy, rozbiórkę i budowę nowego przepustu oraz remont mostu na Noteci, który otrzyma nową nawierzchnię, barieroporęcze i ekrany przeciwolśnieniowe zabezpieczające chronione gatunki ptaków na trasie migracji wzdłuż rzeki. Przebudowane zostaną istniejące zjazdy. Cała trasa zyska nowe oznakowanie pionowe i poziome.
Wykonano już pale, na których zbudowana zostanie konstrukcja nowego przepustu, sfrezowano starą nawierzchnię i kończy się budowa kanału technologicznego, który w kolejnych latach pozwoli przeprowadzać sieci teletechniczne bez ingerencji w konstrukcję drogi. Rozpoczęły się także wymiany gruntu na znacznym odcinku. Za prace odpowiada konsorcjum firm Polbud-Pomorze z Łącka (powiat inowrocławski) i PRD Inodrog z Inowrocławia, z którym zawarta została umowa o wartości 8,4 mln zł. Inwestycja finansowana jest z budżetu samorządu województwa. Zakończenie robót planowane jest jesienią. Tymczasowo kierowcy korzystają z objazdów wytyczonych przez Łabiszyn lub Lubostroń.
Droga wojewódzka nr 251 (Inowrocław-Żnin-Damasławek) to jedna z tras o największych natężeniach ruchu w regionie. Prawie cała została zmodernizowana w ostatnich latach. Samorząd województwa wykorzystał na ten cel między innymi fundusze unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego. Wraz z drogą wojewódzką nr 252 (Inowrocław-Włocławek) zapewnia mieszkańcom południowej części regionu dojazd do tras szybkiego ruchu (autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S5).
Z Barcina w stronę Mogilna po nowym asfalcie
W tym miesiącu zakończą się także prace przy remoncie 3,5-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 254 Wolice-Szczepankowo. Poza położeniem nowej nawierzchni, wzmocnieniem konstrukcji i poprawą odwodnienia, wyremontowaliśmy także fragmenty chodników. Powstały perony autobusowe. Bezpieczeństwo poprawiają też utwardzone kruszywem pobocza. Zadanie obejmuje także wymianę słupków prowadzących oraz wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego. Te ostatnie prace będą realizowane w najbliższych dniach. Trasa będzie objęta 5-letnią gwarancją. Na tę inwestycję samorząd województwa zabezpieczył 4,6 mln zł.
W tym roku w powicie żnińskim dokończymy jeszcze dużą przebudowę ponad 9-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 254 Łabiszyn-Barcin (Wykonawca zrealizował 65 procent zakresu prac. Zakończenie planowane w tym roku).
Rekordowe wydatki na drogi
Na wojewódzki program modernizacji dróg wojewódzkich na najbliższe lata przeznaczamy 2 miliardy złotych. W ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 (FEdKP 2021-2027), naszego programu regionalnego nowej perspektywy, na inwestycje drogowe, w tym m.in. nasz regionalny program budowy obwodnic, przeznaczamy 136 mln euro. Na część zadań związanych z rozbudową infrastruktury drogowej wykorzystamy też zdobyte dofinansowanie centralne (ok. 170 mln zł na obwodnice i około 450 mln zł na rozbudowę innych dróg). Obecnie na drogach wojewódzkich prowadzone są inwestycje i remonty o wartości blisko pół miliarda złotych.
[ZT]34927[/ZT]
[ZT]34926[/ZT]
[ZT]34923[/ZT]
Inowrocław: Nie ma ani jednego aktywnego schronu. W Kru
Rozumiem, co masz na myśli, ale nie chodzi o budowanie podziemnych twierdz dla każdego mieszkańca. Faktycznie pełnowymiarowe, strategiczne schrony to ogromne koszty i są przeznaczone dla dowodzenia. Natomiast mniejsze, prostsze obiekty ochronne czy zaadaptowane piwnice nie muszą generować tak wysokich wydatków. To raczej kwestia przemyślanego wykorzystania istniejącej infrastruktury, niż luksusu zarezerwowanego dla elit. Poza tym nawet prowizoryczna ochrona może uratować zdrowie lub życie w razie katastrofy przemysłowej, pożaru czy silnych zjawisk pogodowych. I właśnie o takie, praktyczne zastosowania chodzi.
Wojskowy
13:58, 2025-08-19
LIST DO REDAKCJI: Problem z hałasującymi kierowcami w K
Właściwie to wszystko się zgadza, należy jednak pamietać że mieszkamy w mieście.. a miasto generuje hałas. Można zatem krótko odpowiedzieć, chcesz spokoju to zamieszkaj na wsi. Dodam tylko ... hałas i bezpieczeństwo ? Za chwile rusza kampania, wtedy na drogach zrobi się bardzo cicho i bardzo bezpiecznie. Przeładowane burakami ciężarówki i przepracowani kierowcy zadbają o nas w tym okresie w 100 %. Wtedy naprawdę będzie cicho i bezpiecznie !
MIESZKANIEC KRUSZWIC
10:42, 2025-08-19
Inowrocław: Nie ma ani jednego aktywnego schronu. W Kru
To nie do końca tak. Schrony nie są tylko na wypadek ataku nuklearnego, o którym wszyscy myślą w pierwszej kolejności. Chronią też przed: uderzeniami konwencjonalnymi piwnica w bloku czy domu to nie to samo co konstrukcja zaprojektowana na fale uderzeniowe, odłamki czy pożary; katastrofami przemysłowymi wybuch gazu, pożar, skażenie chemiczne czy awaria zakładu mogą wymagać bezpiecznego miejsca dla mieszkańców; biologicznymi i chemicznymi zagrożeniami nowoczesne schrony są wyposażone w systemy filtracji powietrza, czego piwnica nie zapewni; sytuacjami kryzysowymi schrony mogą pełnić rolę tymczasowego punktu schronienia dla ludności (np. w trakcie silnych burz, huraganów, powodzi czy zamieszek). Masz rację, że schrony stricte strategiczne, z pełnym zapleczem dowodzenia, są rezerwowane dla wojska i władz. Ale sieć mniejszych, miejskich i osiedlowych schronów dla cywilów istniała i nadal ma sens – właśnie po to, by zwykli ludzie mieli się gdzie ukryć, a nie tylko elity. To, że mamy rok 2025, nie znaczy, że zagrożenia zniknęły przeciwnie, mamy więcej nieprzewidywalnych sytuacji. Warto więc dyskutować, jak wykorzystać istniejące obiekty albo dostosowywać piwnice do podstawowych standardów ochrony.
wojskowy
09:24, 2025-08-19
Inowrocław: Nie ma ani jednego aktywnego schronu. W Kru
Przed czym niby ma taki schron chronić ? Przed atakiem konwencjonalnym to można sie schronić w większości w zwykłej piwnicy natomiast podczas ataku nuklearnego to sobie można co najwyżej jak ktoś zdąży popatrzeć na grzyba. O ataku biologicznym to już nawet nie wspominam. Ogarnijcie się schrony na takie ewentualności to są nieliczne i zarezerwowane dla władzy, dowództwa, sztabów. Muszą one spełniać określone wymogi co pociąga za sobą niesamowite koszty. Ludzie ogarnijcie się mamy 2025 rok a nie np. 1939.
Wojskowy
08:14, 2025-08-19
0 0
A co nas ta droga interesuje by robić jej tu reklamę?
Jak marszałek zajmie się drogą między Kobylnikami a choć obwodnicą to wtedy nas to może zainteresować, ale wątpię czy w Mogilnie coś o tym wspomną a już szczytem wszystkiego jest tam budowanie obwodnicy Mogilna- miasta całkiem na uboczu.