Budimex podkreślił, że ukończenie znaczącej części prac pozwoliło na komercyjne uruchomienie części terminalu i rozpoczęcie obsługi największych statków kontenerowych przy nowym nabrzeżu. Spółka dodała, że budowa terminalu T3 jest efektem współpracy w międzynarodowym konsorcjum z DEME Dredging na zlecenie Baltic Hub.
Znacząca część prac budowlanych przy budowie terminalu T3 Baltic Hub została ukończona; pozwoliło to na uruchomienie części terminalu i obsługi statków - poinformował Budimex w piątkowym komunikacie. Baltic Hub zwiększy zdolności przeładunkowe o 1,5 mln TEU rocznie.
Projekt obejmował m.in. utworzenie sztucznej wyspy, pogłębienie dna morskiego, budowę głębokowodnego nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra oraz stworzenie 36-hektarowego placu kontenerowego. Budimex podał, że dzięki inwestycji Baltic Hub zwiększy swoje zdolności przeładunkowe o kolejne 1,5 mln TEU rocznie, do 4,5 mln TEU.
Spółka podkreśliła, że cała realizacja powstawała na wodzie, jako przedłużenie istniejących już struktur terminali 1 i T2. Podczas budowy terminalu T3 Baltic Hub zużyto ponad 17,5 tys. ton stali, 160 tys. m sześc. betonu i 4,3 mln m sześc. piasku. W ramach inwestycji zamówionych zostało siedem suwnic STS oraz 20 półautomatycznych, obsługiwanych zdalnie suwnic RMG. Suwnice STS dotarły na plac budowy z Chin. Ich wysokość sięga od 96 do 140 metrów z podniesionym wysięgnikiem, a każda z nich waży blisko 2000 ton.
Baltic Hub został uruchomiony w 2007 r. W 2024 roku przeładowano tam 2 mln 242 tys. 401 TEU, czyli o 191 tys. 588 TEU więcej niż rok wcześniej.
TEU to jednostka pojemności używana często w odniesieniu do portów i statków. Jest ona równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp.
Budimex SA działa jako generalny wykonawca w sektorach infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniskowej oraz budownictwa kubaturowego, energetycznego, przemysłowego i ekologicznego. Grupa prowadzi też działalność w obszarze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Realizuje projekty w Polsce oraz na rynkach zagranicznych, w tym na Słowacji, w Czechach i na Łotwie. Inwestorem strategicznym Budimeksu jest hiszpańska firma Ferrovial. Firma istnieje od 56 lat. (PAP)
fos/ anm/ pad/ jpn/
Archeologiczne kłamstwo pod Kruszwicą: Powołują się na
Robert W. zrobi wszystko, byle o nim mówili. W tej chwili być może osiągnie szczyt swojej popularności
Andżej
11:29, 2025-06-30
Archeologiczne kłamstwo pod Kruszwicą: Powołują się na
Kolejne bliskie związki Mikołaja z Robertem. Zadziwiające! Mam nadzieję, że służby zabezpieczyły nośniki Roberta i je gruntownie analizują pod względem przepływow państwowych pieniędzy na konta lewych biznesów Robcia.
Alpaka
08:52, 2025-06-30
Archeologiczne kłamstwo pod Kruszwicą: Powołują się na
Czyli kolejne kłamstwo ówczesnych rządzących... Co jeszcze?
Hymek
08:09, 2025-06-30
To może uderzyć w portfele urlopowiczów
Złodzieje je...ane
JPII
06:39, 2025-06-30
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz