Tegoroczne forum miało szczególny charakter, ponieważ zbiegło się z piątą rocznicą utworzenia inicjatywy Nowy Bursztynowy Szlak.
Pierwszy panel poświęcony był tematyce rozwoju infrastruktury logistycznej regionu. Dyskutowano m.in. o przyszłości projektu terminalu Bydgoszcz–Emilianowo oraz o modernizacji linii kolejowej nr 201.Prelekcję na temat inwestycji kolejowej wygłosiła Paulina Sosnowska, Naczelnik Wydziału Komunikacji i Promocji Projektów w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Po przerwie, o godzinie 12:30, rozpoczęła się druga część forum – Via Pomerania, poświęcona planom budowy nowego korytarza drogowego.Wystąpienia wygłosili m.in.: Łukasz Kubiak, ekspert zespołów parlamentarnych – zaprezentował ekspertyzę dotyczącą możliwego przebiegu drogi Via Pomerania, Mirosław Pankowski, wiceprezes stowarzyszenia Nowy Bursztynowy Szlak – omówił koncepcję wschodniej obwodnicy Bydgoszczy oraz Jacek Kajczuk, zastępca dyrektora Miejskiej Pracowni Urbanistycznej – przedstawił założenia południowo-wschodniej obwodnicy miasta.
Podczas panelu zaprezentowano również raport o potencjale portów morskich w obszarze oddziaływania Via Pomerania oraz informacje dotyczące projektu Korytarz Bałtyk–Zatoka Perska. Obydwa wystąpienia przygotował Łukasz Religa, prezes Nowego Bursztynowego Szlaku.
Ostatnia część konferencji poświęcona była projektowi reaktywacji połączenia kolejowego do Koronowa. Kujawsko-Pomorska Fundacja Rozwoju Transportu Publicznego zaprezentowała swoje założenia oraz plan działań.
Podczas forum podpisano dwa memoranda: w sprawie przyszłości budowy terminalu Bydgoszcz–Emilianowo, zakładające realizację inwestycji do 2030 roku oraz dotyczące poparcia dla budowy wschodniej obwodnicy Bydgoszczy.
W wydarzeniu uczestniczyli parlamentarzyści, przedstawiciele samorządów oraz organizacji transportowych. Obecność przedstawiciela Ministerstwa Obrony Narodowej uznano za istotny sygnał wsparcia dla inicjatyw infrastrukturalnych regionu. Forum odbyło się pod patronatem honorowym Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Prezydenta Miasta Bydgoszczy oraz Parlamentarnego Zespołu Ziemi Bydgoskiej.

[ZT]47033[/ZT]
[ZT]47031[/ZT]
[ZT]47030[/ZT]
List do redakcji: Ciemno na ulicach miasta w godzinach
Na ul.Cichej nowe lampy świecą się do 7:30 gdy jest już widno więc co to za oszczędność
Terra
11:41, 2025-11-04
Czy w Kruszwicy będzie rondo Andrzeja Leppera?
Co to znowu za bystry inaczej wpadł na taki pomysł ? Obiekty użyteczności publicznej nie powinny być nazywane nazwiskami polityków, a na pewno nie wtedy kiedy pamięć o nich jeszcze zbyt żywa a samo nazwisko i opcja polityczna wywołuje różne emocje czasami skrajne. Nazwy rond jak już muszą być ( choć nie mam pojęcie po co ) powinny być neutralne. Zresztą durne ludki i tak są w stanie się poróżnić i pokłócić o dajmy na to nazwę np. rondo Kujawskie czy Piastowskie. Nie róbcie więc kolejnego problemu i kolejnej gónwoburzy, bo są inne ważniejsze problemy w gminie niż takie przyziemne bzdety.
Mysz
11:24, 2025-11-04
Radni Sebastian Sobecki i Mateusz Hanusiak chcą unieważ
Pojęcia nie mają o przetargu i się sadzą.
Nicpoń
06:24, 2025-11-04
Radni Sebastian Sobecki i Mateusz Hanusiak chcą unieważ
Przyjdzie prywatna firma to dopiero będą wysokie opłaty.O ile ktoś zdecyduje się podjąć wywozu śmieci gmina jest dosyć spora a dojazdy do wielu posesji są utrudnione "drogi polne" itp.Firma prywatną po weryfikacji może być zniesmaczona.Pozdrawiam.
Wilczek
06:12, 2025-11-04
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz