Zamknij

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i zaimponować pracodawcy

art. sponsorowany 12:33, 18.09.2023 Aktualizacja: 12:33, 18.09.2023

Przygotowujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej, ale nie wiesz, jak się zachować? Oto kilka psychologicznych trików, które pomogą Ci wyglądać na bardziej kompetentnego i obiecującego kandydata.

Pracodawcy i osoby rekrutujące to także ludzie i tak samo, jak my są podatni na psychologiczne sztuczki i uprzedzenia. Jooble, serwis poszukiwania pracy, przygotował listę trików, które pomogą Ci wyglądać na bardziej atrakcyjnego, kompetentnego i pożądanego kandydata podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Ale zanim to nastąpi, chcemy dać Ci jedną radę, jak znaleźć odpowiednie oferty pracy. Szukając pracy, używaj słów kluczowych, takich jak praca Kruszwica, praca dla programistów internetowych i tak dalej.

Umów się na rozmowę we wtorek o 10:30

Istnieje opinia, że ​​to najlepszy moment dla ankietera: jest zrelaksowany, wypił już kawę, ma zaplanowany tydzień, ale nie jest jeszcze zmęczony pracą pracowników. I to działa tylko na kandydatów. Jeśli więc dział HR zapewni Ci pewną elastyczność w ustalaniu terminu rozmowy kwalifikacyjnej, zasugeruj wtorek o godzinie 10:30.

Trzymaj dłonie otwarte

Ruchy rąk i ogólna mowa ciała mówią wiele. Jeśli trzymasz dłonie otwarte, charakteryzuje Cię to jako osobę szczerą, gdy łączysz opuszki palców – jesteś osobą pewną siebie. Nie odwracaj dłoni w dół, oznacza to tendencję do dominacji. Nie chowaj też rąk pod stołem, ludzie mogą pomyśleć, że coś ukrywasz. Stukanie palcami w stół to oznaka zniecierpliwienia, ręce skrzyżowane na piersi – rozczarowanie, strach. A zbyt aktywna gestykulacja mówi o nerwowości.

Znajdź coś wspólnego z rozmówcą

Lubimy ludzi, z którymi mamy coś wspólnego. Dlatego, jeśli wiesz, że rozmówca ceni np. wolontariat, a ten także jest Ci bliski, znajdź okazję, aby wspomnieć o tym fakcie.

Odzwierciedlaj ruchy rozmówcy

„Efekt kameleona” to metoda psychologiczna, która pomaga pozyskać rozmówcę. Jedyne, co musisz zrobić, to zachowywać się jak on. Idealnie powinno to wyglądać, jakbyś „tańczył” z drugą osobą, co pokaże, że jesteś zainteresowany rozmową i że potrafisz grać zespołowo.

Jeśli Twój rozmówca pochylił się na krześle i położył ręce na stole, możesz zrobić to samo. Postaraj się, aby nie było to zbyt oczywiste, aby nie było widać, że kogoś kopiujesz.

Stwórz wygląd, jaki chcesz

Okazuje się, że kolor ubrań może powiedzieć innym, jakie masz cechy. Zastanów się, w co się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną, wybierz odpowiedni strój, aby pokazać tylko najlepsze cechy charakteru.

Oto co niektóre kolory mogą powiedzieć rekruterowi:

  • Niebieski jest noszony przez graczy zespołowych;
  • Czarny jest wybierany przez liderów, zielony, żółty, pomarańczowy lub fioletowy – przez kreatywne jednostki;
  • Szary – jesteś osobą o logicznym/analitycznym sposobie myślenia;
  • Biały jest oznaką organizacji, a brązowy jest oznaką niezawodności.

Komplementuj bez udawania

Badania wykazały, że kandydaci, którzy w rozmowie kwalifikacyjnej powiedzieli coś miłego i brzmiącego szczerze, mieli większe szanse na zatrudnienie.

Pochwal firmę i osobę przeprowadzającą rozmowę kwalifikacyjną, okaż swój entuzjazm i lojalność wobec organizacji. Ale co najważniejsze, rób to z głębi serca.

Opowiedz nam o swoich przeszłych doświadczeniach w poprzedniej pracy

Aby wywrzeć pozytywne wrażenie na rozmówcy, powinieneś porozmawiać o wcześniejszych projektach, które zainicjowałeś. Jeśli potrafisz udowodnić, jak duży wkład włożyłeś w sukces firmy, najprawdopodobniej rozmówca będzie pod Twoim wrażeniem. Ale nie przesadzaj, nie przechwalaj się.

Bądź przygotowany na rozmowę o swoich słabościach

Odpowiedz na pytanie „Jaka jest Twoja słabość?” Chcę podkreślić swoje mocne strony: „Jestem perfekcjonistą” lub „Za ciężko pracuję”. Ale takie odpowiedzi odpychają potencjalnego pracodawcę. Bardziej sensowne jest powiedzenie czegoś zgodnego z prawdą, na przykład: „Nie zawsze jestem zorganizowany”. Przynajmniej brzmi to uczciwie, a uczciwość zjednuje sobie ludzi.

Daj sobie pewność siebie

Badania pokazują, że ludzie mogą łatwo sprawić, że będą wyglądać na bardziej pewnych siebie w sytuacjach biznesowych, przyjmując pozę władzy na kilka minut. Można to zrobić przed wejściem do gabinetu oraz w trakcie rozmowy. Na przykład oprzyj się całkowicie na oparciu krzesła, rozluźnij trochę plecy i ramiona, być może oprzyj się na łokciu.

Mów ekspresyjnie

Unikaj monotonii w swojej wypowiedzi – jest nudna i nieciekawa. Na przykład, jeśli dwie osoby wypowiadają te same słowa, ale jedna z nich mówi szybciej i głośniej, robi mniej pauz, zmienia intonację, to będzie postrzegana jako energiczna, zdolna, inteligentna. Naucz się pięknie mówić.

Bądź jednocześnie przyjazny i asertywny

W jednym eksperymencie naukowcy próbowali zrozumieć powód, dla którego zdenerwowani kandydaci mają mniejsze szanse na zdobycie wymarzonej pracy. Jak się okazuje, to nie nerwowe zachowanie zmniejsza ich szanse, ale fakt, że wydają się mniej gościnni, kompetentni, a nawet bojaźliwi. Ponadto mówią wolniej. Wykształć w sobie nawyk prawidłowego prezentowania się.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci znaleźć wymarzoną pracę.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

0%