Zamknij

Jak zatrudnić pracowników tymczasowych w Polsce?

13:18, 11.04.2024 REKLAMA Aktualizacja: 13:21, 11.04.2024

Dlaczego warto korzystać z agencji pracy tymczasowej?

Agencje pracy tymczasowej, takie jak Gremi Personal, zapewniają kompleksową obsługę związaną z rekrutacją, selekcją, zatrudnieniem i wysłaniem do pracy wykwalifikowanych pracowników tymczasowych. Na tej współpracy zyskują obie strony.

Gremi Personal to ogólnopolska agencja pracy dysponująca dużą bazą osobową i doświadczeniem w zakresie rekrutacji. Specjalizuje się w pozyskiwaniu pracowników z Europy Wschodniej i Azji.

Szybka rekrutacja, kompleksowa obsługa pracowników, w tym przygotowywanie dokumentacji, a także oszczędność pieniędzy - to największe zalety współpracy z agencją pracy. To także gwarancja znalezienia legalnego zatrudnienia i legalnych pracowników spośród obcokrajowców, co wiąże się z uniknięciem padnięcia ofiarą oszustów.

Przepisy regulujące zatrudnienie tymczasowe w Polsce

Zasady zatrudnienia pracowników tymczasowych w Polsce przez pracodawcę będącego agencją pracy oraz zasady kierowania ich do pracodawców regulują przepisy Ustawy z dnia 9 lipca 2003 roku o zatrudnieniu pracowników tymczasowych.

Do obowiązków agencji pracy tymczasowej należą:

  • przekazanie pracownikowi tymczasowemu informacji w formie papierowej lub elektronicznej, które umożliwią mu bezpośredni kontakt z przedstawicielami agencji nie później niż w 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę lub zaistnienia jakiejkolwiek zmiany w tym zakresie,
  • przekazanie pracownikowi tymczasowemu w formie pisemnej wszelkich uzgodnień wymaganych na piśmie,
  • poinformowanie pracownika tymczasowego w formie pisemnej o obligatoryjnych obowiązkach pracodawcy w zakresie BHP,
  • prawidłowe naliczanie i terminowe wypłacanie wynagrodzenia za pracę pracownikowi tymczasowemu,
  • zawarcie odpowiedniego rodzaju umowy z pracownikiem tymczasowym,
  • ustalanie i przestrzeganie określonego limitu wykonywania pracy tymczasowej przez tego samego pracownika na rzecz jednego pracodawcy,
  • naprawianie szkód wyrządzonych przez pracownika tymczasowego przy wykonywaniu pracy zgodnie z zasadami Kodeksu pracy,
  • prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy, w tym akt osobowych, za wyjątkiem ewidencji czasu pracy,
  • wydawanie pracownikowi tymczasowemu odpowiednich dokumentów związanych z zakończeniem pracy.

Do praw agencji pracy tymczasowej zaliczamy:

  • dochodzenie od pracownika tymczasowego zwrotu równowartości odszkodowania wypłaconego pracodawcy za szkody wyrządzone przy wykonywaniu pracy,
  • dochodzenie od pracodawcy zwrotu równowartości odszkodowania wypłaconego pracownikowi tymczasowemu za szkody wyrządzone przez pracodawcę związane z niestosowaniem zasad niedyskryminacji i równego traktowania pracowników,
  • żądanie od pracowników dokumentów tymczasowych dotyczących zatrudnienia u danego pracodawcy z okresu 36 miesięcy poprzedzających planowany termin rozpoczęcia wykonywania pracy tymczasowej.
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%