Zamknij

Tradycyjny vs. User generated content (UGC): Które są lepsze dla Twojej firmy?

REKLAMA + 17:05, 28.05.2024 Aktualizacja: 10:34, 04.06.2024

Treść jest królem. Zwłaszcza tam, gdzie konkurencja jest intensywna. Marki i firmy inwestują czas w tworzenie markowych treści, które rezonują z ich docelową publicznością i ich marką. Tworzą płatne kampanie reklamowe, które generują przychody i zdobywają nowych klientów.

Ale ostatnio pojawiło się pytanie: tradycyjne treści czy treści UGC: które są lepsze dla Twojej marki? Najlepsze w tym jest to, że nie musisz koniecznie wybierać między jednym a drugim. Musisz tylko zrozumieć, które z nich będą najlepiej działać dla Twojej marki lub biznesu.

Przyjrzyjmy się obu typom treści, ich zaletom i wadom oraz temu, jak się porównują.

Czym są user-generated content (UGC)?

UGC to wszelkie treści tworzone przez kogoś innego niż marki. Tworzone są w ich imieniu przez UGC creator Polska, klientów lub użytkowników,i influencerów. UGC stało się ważną częścią wielu strategii marketingowych i brandingowych, ponieważ ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe, gdy jest wykonane prawidłowo.

Filmy unboxing

Filmy z relacjami i recenzjami

Poradniki wideo

Posty w mediach społecznościowych (Stories, Reels, itd.)

Zalety:

Autentyczne i relatywne treści, które zwiększają zaufanie i zaangażowanie

Buduje zaufanie i zwiększa konwersje, wpływając na decyzje zakupowe

Kosztowo efektywne

Wzmacnia lojalność wobec marki i społeczność

Wady:

Mniej profesjonalny wygląd w porównaniu z ustawieniami studyjnymi treści markowych

Szczerze mówiąc, ta wada niekoniecznie jest minus. Jest to jedna z głównych przyczyn, dla których ten typ treści działa tak dobrze w reklamie płatnej. To surowe, użytkownikowskie treści, które nie wyglądają jak reklamy, co sprawia, że generują większe zaangażowanie i lepsze konwersje.

Czym są Tradycyjne Treści?

Tradycyjne treści to rodzaj treści tworzonych przez markę. To rodzaj treści, które już dobrze znasz. Opierają się na badaniach prowadzonych przez wewnętrzny zespół marketingowy, łącząc mieszankę tekstów (posty na blogu i artykuły), zdjęć i filmów, infografik, e-booków, raportów, przewodników i innych.

Zalety:

Marki kontrolują ton, styl i dokładność, aby upewnić się, że wszystko jest zgodne ze strategiami marketingowymi; wygląda bardziej profesjonalnie i dopracowanie

Utrzymuje spójny głos i wizerunek marki we wszystkich kanałach

Wady:

Treści wysokiej jakości są drogie i czasochłonne, wymagając profesjonalnych zasobów

Brak autentyczności i mniej personalne

Wymaga dedykowanego zespołu lub outsourcingu, co może być trudne pod względem finansowym

Które powinieneś wybrać?

Chodzi o to, że nie powinieneś musieć wybierać między nimi. To dwa zupełnie różne rodzaje treści i Twoja firma może na obu skorzystać.

Tak możesz uzyskać solidną strategię treści, która nie tylko wzmocni twoją markę, ale także zbuduje silną społeczność lojalnych klientów.

Oto jak możesz połączyć oba:

Opublikuj post na blogu (napisany przez Twój zespół) na swojej stronie internetowej o nowym produkcie. Następnie uruchom kampanie płatne z filmami od twórców UGC, wyjaśniającymi, jak korzystać z produktu, rozpakowywanie i filmami z relacjami.

Publikuj markowe zdjęcia i filmy swoich produktów na swoich mediach społecznościowych. Jednocześnie publikuj user generated content: recenzje klientów, zdjęcia i filmy z rozpakowywania.

Oprócz używania materiałów od UGC creators, możesz także organizować konkursy i rozdania na swoich kanałach w mediach społecznościowych, aby rozszerzyć zasięg i interakcję z klientami.

Podsumowanie

Jak widać z powyższej listy, oba typy treści mają swoje zalety i wady.

Tradycyjne treści są profesjonalne i kontrolowane, ale wymagają dużych zasobów i są mniej relatywne. Ale potrzebujesz jakościowych zdjęć swoich produktów, aby pokazać swój brand, a także dobrze zbudowanego branding.

UGC jest autentyczne i kosztowo efektywne, a przy odpowiednim użyciu może pomóc Ci podnieść swoją markę na inny poziom.

Łączenie obu może wykorzystać ich mocne strony, zwiększając zaangażowanie, zaufanie i wszechstronność. Wybór powinien zależeć od potrzeb biznesowych, celów i preferencji odbiorców. Ocena tych czynników pomaga markom stworzyć skuteczną strategię treści.

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

[ZT]32760[/ZT]

[ZT]32750[/ZT]

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%