Zamknij

Słowa kluczowe – nieodłączny element pozycjonowania stron. Dowiedz się, dlaczego są tak istotne!

artykuł sponsorowany + 09:24, 08.07.2025 Aktualizacja: 09:25, 08.07.2025

Słowa kluczowe stanowią frazy bądź hasła wpisywane w wyszukiwarkę Google w momencie, kiedy zależy nam na znalezieniu konkretnego produktu, usługi bądź informacji – to właśnie na ich podstawie zaawansowane algorytmy przeprowadzają analizę zasobów internetu, po to by dostarczać użytkownikom wartościowe treści dopasowane do ich zapytań. Frazy kluczowe nie tylko odzwierciedlają nazwy usług, produktów czy specyfikę oferty; dobra strategia ukierunkowana na skuteczne pozycjonowanie uwzględnia również potrzeby oraz zamiary użytkowników na niemal każdym etapie budowania świadomości o produkcie, a przy tym także podejmowania decyzji zakupowej. Dobra znajomość słów kluczowych stanowi obecnie jeden z najistotniejszych elementów strategii marketingu internetowego; pozwala właścicielom witryn na dokonanie optymalizacji oraz dostosowanie zawartości witryn do wyszukiwanych przez internautów fraz. Dopasowane słowa kluczowe, umieszczone w odpowiedni sposób na stronie internetowej, dają o wiele większą szansę na znalezienie witryny w wynikach wyszukiwania zarówno przez użytkowników, jak i potencjalnych klientów. Już dziś poznaj rodzaje słów kluczowych wykorzystywanych w procesach pozycjonowania, a także dowiedz się, jak istotną rolę odgrywa w tym wszystkim różnorodność!

Poznaj główne rodzaje słów kluczowych wykorzystywanych w strategiach SEO

W procesie jaki stanowi pozycjonowanie stron wykorzystuje się różne rodzaje słów kluczowych – w tym między innymi frazy ogólne, zazwyczaj składające się z jednego lub dwóch wyrazów. Do tej grupy zaliczamy słowa takie jak „koszulki z nadrukiem”, „domki modułowe”, „buty”, „fryzjer”. Tego rodzaju frazy nierzadko wpisywane są przez osoby, które nie sprecyzowały swoich konkretnych oczekiwań, nie wybrały modelu marki ani rodzaju produktu czy usługi, a zamiast tego chcą zorientować się, co ogólnie dostępne jest na rynku. Frazy ogólne sprawdzają się przede wszystkim dla dużych, ogólnopolskich firm, chcących więcej zainwestować w kampanię, zdobywając przy tym pozycję jednego z liderów na współczesnym rynku. Sporym utrudnieniem jest w tym przypadku konkurencja; najczęściej pierwsze miejsca zajmują branżowi giganci, przez co siła przebicia się może być niemal awykonalna.

Oprócz ogólnych fraz, mamy do czynienia także ze słowami kluczowymi typu long tail. Jak możemy dowiedzieć się na stronie https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/, stanowią one zdecydowaną większość wszystkich zapytań – około 75%. Takie frazy składają się zazwyczaj z więcej niż dwóch wyrazów, tym samym pozwalając użytkownikom na dokładne sprecyzowanie tego, czego poszukują. Najczęściej wpisywane są one przez internautów potrzebujących konkretnej informacji, zainteresowanym ściśle sprecyzowaną usługą lub produktem. Do fraz typu long tail zaliczamy między innymi określenia takie jak „damska torebka z naturalnej skóry” czy „hotele all inclusive w Hiszpanii”.

Wyróżniamy także frazy brandowe, wpisywane przez osoby poszukujące konkretnej marki, jednak nie do końca znające dokładny adres strony internetowej. Użytkownicy mogą wpisać nazwę firmy bądź część adresu jej strony; link zazwyczaj wyświetla się na pierwszym miejscu w Google, gdyż domeny stron firmowych zwykle zawierają w sobie nazwę przedsiębiorstwa.

Istnieją także frazy regionalne – określenia, które łączą nazwy produktów bądź usług razem z konkretną lokalizacją firmy. Do przykładowych fraz kluczowych należą określenia jak „serwis samochodowy Gdańsk”, „kosmetyczka Warszawa Ursynów”, „weterynarz Wrocław” czy „mechanik Kraków Prokocim”.

Faktem jest, że skutecznie pozycjonowanie strony jest ściśle uzależnione przede wszystkim od doboru odpowiednich słów kluczowych. Zawsze na początku współpracy specjaliści dokonują szczegółowej analizy fraz, mających na celu zagwarantowanie klientowi stały wzrost sprzedaży. Ważne, by wybierać wyłącznie trafne frazy kluczowe, uwzględniając w tym wszystkim potrzeby konsumentów, a także to, jak działa konkurencja w branży.

Słowa kontra cele – podpowiadamy, jak dopasować frazy w oparciu o cele użytkowników wyszukujących informacji w Google

Wiele osób zastanawia się, jak prawidłowo dobierać frazy kluczowe. Powinny być one przede wszystkim oparte o cele użytkowników wyszukujących informacji w Google – konstruując strategię działań, dobrze jest zadać sobie ważne pytanie, mianowicie do kogo chce się dotrzeć. Inny cel ma bowiem osoba, która mierzy się z problemem i oczekuje rozwiązania, a zupełnie inny użytkownik, który wpisuje w wyszukiwarkę nazwę konkretnego produktu. Dobrze jest także zbudować bazę słów kluczowych do kampanii, po to by zoptymalizować stronę z myślą o użytkownikach realizujących różne zamiary w wyszukiwarce Google. Współcześnie wyróżniamy kilka typów użytkowników. Wśród nich ci szukający rozwiązania, świadomi rozwiązania, poszukujący opinii oraz konwertujący. W procesie audytowania i analizy rentowności potencjalnych fraz kluczowych nieocenioną pomoc może przynieść wykwalifikowana agencja marketingowa. Przykładem jest firma Afterweb, która na swojej stronie internetowej – https://afterweb.pl/ – przedstawia swój autorski sposób na skuteczną reklamę w wyszukiwarce Google. Wśród nadrzędnych punktów dostrzec możemy wybór słów kluczowych. Specjaliści są bowiem w stanie zaproponować transakcyjne frazy, w oparciu o które możliwe jest zwiększenie przychodów w firmie. Samodzielny wybór słów kluczowych, bez wiedzy oraz zorientowania w sposobie działania wyszukiwarki, może okazać się ryzykowny i wygenerować całą masę problemów, takich jak brak prawidłowego rozłożenia fraz czy istotnych powiązań. Nie warto ryzykować. Zamiast tego lepiej powierzyć sprawę doświadczonym osobom z branży!

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

0%