Zamknij

Zanim wystawisz swoje pierwsze stoisko na targach, dobrze się do nich przygotuj

15:50, 23.02.2020 MP Aktualizacja: 15:50, 23.02.2020

Imprezy targowe, skupiające uwagę publiczności najbardziej zainteresowanej określonymi dziedzinami, stanowią niepowtarzalne okazje do nawiązania wielu cennych kontaktów. Warto więc na nich bywać, jednak żeby przyniosło to nam pożytek, musimy się do tej obecności przygotować. Oznacza to przede wszystkim stworzenie atrakcyjnego, oryginalnego stoiska. To będzie nasza wizytówka. Dobre wrażenie, jakie uda nam się dzięki niej stworzyć, umożliwi nam zainteresowanie sobą szerokich rzesz gości.

Gdzie powinniśmy się wystawić? Dobrze to przemyślmy

Pierwsze pytanie, na jakie musimy sobie odpowiedzieć, dotyczy tego, dokąd w ogóle warto się udać. Wymaga to znajomości realiów danej branży. W jednych kalendarz imprez tego rodzaju może być bardzo bogaty i pojawienie się na wszystkich mogłoby stanowić organizacyjne i finansowe wyzwanie. W innych może być zupełnie inaczej i kilka nielicznych wydarzeń uznać trzeba będzie za obowiązkowe.

Z reguły duże wydarzenie – choć trzeba będzie walczyć o uwagę gości z wieloma innymi wystawcami – stanowi najlepszą okazję do skutecznej promocji w szerokim gronie odbiorców. Zwłaszcza, że ściągnie na siebie największą uwagę branżowych mediów. Niekiedy trzeba jednak dobrze przeanalizować tematykę konkretnych targów – może się okazać, że te duże rzesze gości niekoniecznie stanowią naszą grupę docelową. Bardzo dobrą wskazówką jest to, gdzie wystawiają się już nasi konkurenci, ale uwaga – niekoniecznie będzie tak, że imprezą przez ich wszystkich omijaną my także interesować się nie musimy.

Przyczyny tego mogą być wszak różne i nie należy wykluczyć, że pojawienie się tam przed nimi da nam w danym przypadku przewagę.
Duże znaczenie ma też wybór lokalizacji stoiska. Im wcześniej dokonamy rezerwacji powierzchni, tym większą mamy szansę na to, że będzie ona korzystna, a więc nieprzysłonięta z wielu stron przez inne ekspozycje i położona przy głównych alejkach.

Dobre stoisko na targach sprawi, że zostaniemy zauważeni

Odpowiednio wczesne planowanie udziału w wydarzeniu pozwoli nam także na dobre przygotowanie ekspozycji. Nie ma tu miejsca na prowizorkę, choćby najbardziej nawet pomysłową. Stoisko na targach to pierwszy element, który ukaże się oczom naszego potencjalnego klienta czy kontrahenta i to ono zadecyduje o, jakże przecież ważnym, pierwszym wrażeniu. Warto więc korzystać z pomocy wyspecjalizowanych w tym zakresie fachowców. O tym, jak różnorodne mogą być tworzone przez nich konstrukcje, można przekonać się np. przeglądając ofertę firmy Event Logistica.

To ważne, bo postać naszej oprawy musi być podporządkowana przedstawianej przez nas ofercie i sposobowi, w jaki promujemy się w innych miejscach. Spójność form graficznych wykorzystywanych przez nas w komunikacji marketingowej wszelkiego rodzaju jest koniecznym warunkiem tego, by kierowany różnymi drogami przekaz mógł być dostatecznie skuteczny. Nie będzie wówczas dezorientował odbiorców i pozwoli utrwalać w ich pamięci świadomość marki. Istotne ramy narzuci nam także postać powierzchni, jaką będziemy mieli do wykorzystania.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%