Zamknij
REKLAMA

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych – kiedy warto w nie zainwestować?

11:24, 18.05.2020 | MP

Prowadzenie biznesu na obszarze jednego miasta, gminy, dzielnicy czy regionu wymaga wdrożenia określonej strategii marketingowej. Konkurowanie z ogólnopolskimi przedsiębiorstwami oraz firmami z innych miast nie ma większego sensu – efekty takich działań zwykle są niewspółmierne do zainwestowanych w kampanię środków. Znacznie bardziej opłacaną i skuteczniejszą formą promocji małych biznesów jest lokalne pozycjonowanie witryn internetowych.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Co do zasady, pozycjonowanie lokalnych firm nie odbiega od działań podejmowanych przy promocji na skalę ogólnopolską. Podstawową różnicą jest to, że strategia local SEO zakłada uzyskanie przez serwis jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na frazy związane z określoną lokalizacją, np.: „sklep meblowy Wrocław”, czy „wynajem samochodów dolnośląskie”. W trakcie wykonywania działań przez pozycjonerów przeprowadzane są takie same czynności jak przy pozycjonowaniu ogólnopolskim: audyt SEO, analiza słów kluczowych, link building czy optymalizacja techniczna strony. Profesjonalne pozycjonowanie stron wzmacnia markę na lokalnym rynku, pomagając jej zdobyć przewagę nad konkurencją.

Dla kogo jest strategia local SEO?

Inwestycja w pozycjonowanie witryn internetowych w lokalnych wynikach wyszukiwania to doskonałe rozwiązanie dla każdego, kto prowadzi działalność gospodarczą na terenie dzielnicy, osiedla, miejscowości czy powiatu. Klienci z większych metropolii nie mają zwyczaju podróżować na drugi koniec miasta w celu zakupu produktów lub usług dostępnych w ich najbliższym otoczeniu. Podobnie, osoby z Warszawy nie będą zainteresowane ofertą firm działających w Gdańsku. 

Lokalne pozycjonowanie pozwala docierać do odbiorców z najbliższego otoczenia przedsiębiorcy, a więc tych, którzy są realnie zainteresowani jego ofertą. Z tego powodu, profesjonalne pozycjonowanie stron w ujęciu lokalnym będzie optymalnym rozwiązaniem m.in. dla:

- salonów fryzjerskich, kosmetycznych, klubów fitness,

- warsztatów samochodowych,

- sklepów prowadzących sprzedaż stacjonarną,

- hoteli, restauracji i punktów gastronomicznych,

- aptek, gabinetów lekarskich i fizjoterapeutycznych,

oraz wszystkich pozostałych biznesów, dla których priorytetem jest dotarcie do lokalnego odbiorcy.

Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Inwestycja w pozycjonowanie lokalnych firm przynosi ich właścicielom szereg korzyści. Promocja usług wśród najbardziej zainteresowanych klientów to tylko jedna z wielu zalet wdrożenia local SEO. Kolejnym plusem takich działań jest również znacznie mniejsza konkurencja w porównaniu z pozycjonowaniem ogólnopolskim. To z kolei pozwala osiągać szybsze efekty pozycjonowania skoncentrowanego na precyzyjnych, a więc mniej konkurencyjnych frazach. Jednocześnie małe firmy mogą skutecznie zaistnieć w lokalnych wynikach wyszukiwania przy relatywnie niskim budżecie, gdyż regionalne pozycjonowanie jest tańsze od ogólnopolskiego.

Pozycjonowanie lokalnych firm pomaga sprzedawać więcej

W przypadku największych miast lub szczególnie popularnych branż firmy muszą rywalizować o klienta z dużą liczbą konkurentów. W takich sytuacjach tym bardziej warto zdecydować się na profesjonalne pozycjonowanie stron, by zaistnieć na mocno nasyconym, lokalnym rynku. Współpraca z renomowaną agencją SEO pozwoli przedsiębiorcy konsekwentnie budować jego silną pozycję oraz kształtować pozytywny wizerunek, co stanowi klucz do zdobywania nowych klientów i wzrostu sprzedaży towarów lub usług.

(Reklama)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop