Według UOKiK jeden z największych operatorów uruchamiał płatne usługi bez pełnej zgody klientów. Teraz firma będzie musiała zrekompensować straty. Chodzi nawet o 500 zł na osobę.
Według danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów usługa „Zamów z T-Mobile” umożliwiała doliczanie opłat za treści cyfrowe – gry, rozrywkę, wideo – bez konieczności potwierdzenia zakupu. Wystarczyło wejście na stronę lub kliknięcie w reklamę, aby uruchomić płatną subskrypcję, a koszt pojawiał się na rachunku za telefon.
Problem szczególnie dotyczył osób korzystających z kart SIM w routerach. SMS-y informujące o uruchomieniu usług trafiały na kartę, ale użytkownik nie miał nawet technicznej możliwości ich odczytania.
– Konsument nie może odkrywać po czasie, że "coś się samo włączyło" – zaznacza prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
– Subskrypcja zawsze powinna być świadomą decyzją, a nie skutkiem przypadku czy technicznego triku.
Po interwencji UOKiK T-Mobile zostanie zobowiązany do wprowadzenia dodatkowego potwierdzenia zamówienia przez wpisanie numeru telefonu, kod SMS oraz świadome kliknięcie „zamawiam i płacę”. Wszystko ma być w pełni czytelne dla użytkownika, łącznie z informacją, kto dostarcza usługę, ile kosztuje i jak ją wyłączyć.
Konsumenci, którzy w latach 2018–2024 aktywowali usługę z wykorzystaniem „Zamów z T-Mobile” i nie odzyskali opłat, mogą liczyć na zwrot kosztów oraz przysporzenie w wysokości 500 zł.
Informacja o rekompensatach zostanie wysłana SMS-em (dla obecnych klientów) lub listem bądź e-mailem (dla byłych).
Usługi rozliczane przez operatora pochodziły od zewnętrznych dostawców m.in. Vodonline, Wizzgames, Gameland, Zaplium. Część osób nawet nie wiedziała, że została zapisana do płatnej subskrypcji – do momentu otrzymania faktury.
UOKiK zwraca uwagę, że w wielu przypadkach odpowiedzi na reklamacje były niepełne, a klienci byli odsyłani do pośredników zamiast uzyskać wyjaśnienia bezpośrednio od operatora.
Niebezpiecznie na kruszwickich drogach. Śnieg zamarza -
Większość kierowców nie ma bladego pojęcia jak należy się poruszać w takich warunkach. Najlepiej psioczyć na służby i donosić niż uruchomić łepetynę. Sam wiedziałem jak wielu kierowników piłuje swe auta wprowadzając w poślizg zapominając, że to tylko pogarsza sytuację a śnieg jest od wczoraj mokry i ciężki. Ludzie sami sobie potęgują problem nie potrafiąc sobie radzić nawet w takich adekwatnych dla naszej zimy warunkach atmosferycznych. A jak by posypało jeszcze dzień jeden to co ? Klęska żywiołowa ? Puknijcie się w czoła a le tak solidnie, choć nie wiem czy to pomoże.
Marek Łomot
06:58, 2025-11-27
Zima znów zaskoczyła. Nieodśnieżone drogi i chodniki w
Jakbyś znał przepisy baranie jeden z drugim to być widział ze chodniki należy odśnieżyć w czasie nie dłuższym niż 2 godziny od chwili zaprzestania opadów śniegu.
Czapla
06:49, 2025-11-27
Jutro Konfederacja zabierze głos w sprawie podatków i u
Konpederaści i faszyści z wszystkich nor- łączcie się
Patrioci za rublika
23:44, 2025-11-26
Zima znów zaskoczyła. Nieodśnieżone drogi i chodniki w
Albo urzędnicy nie potrafią czytać własnych ostrzeżeń o opadach i trudnych warunkach na drogach. Albo drogowcy pielęgnują tradycję "zaskoczeni przez zimę". Trzeciej opcji nie ma.
23:24, 2025-11-26
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu mojakruszwica.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz