Konferencja skupiła się na tematyce nowoczesnego kształcenia zawodowego i innowacji technologicznych w edukacji. Omawiano wpływ polityk Unii Europejskiej na rozwój edukacji zawodowej oraz korzyści płynące z implementacji zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI) i cyfryzacja, na ten sektor edukacyjny.
Przedstawiono narzędzia i systemy, które mogą wspierać zarówno uczniów, jak i instytucje szkolne, między innymi poprzez ułatwienie dostępu do danych zawodowych oraz cyfrową weryfikację kwalifikacji. Sztuczna inteligencja była omawiana pod kątem jej roli w personalizowaniu nauczania oraz wsparciu emocjonalnym dla uczniów, co ma znaczenie szczególnie w kontekście współczesnych potrzeb młodych ludzi.
[FOTORELACJA]4553[/FOTORELACJA]
Istotnym tematem była także edukacja hybrydowa, łącząca tradycyjne metody z nauką online, co umożliwia elastyczniejsze podejście do nauczania zawodowego. Model ten, coraz powszechniej stosowany, odpowiada na zmieniające się wymagania rynku pracy i sprzyja indywidualizacji procesu nauczania. W szczególności omówiono doświadczenia z różnych europejskich projektów hybrydowych, które wspierają zarówno uczniów, jak i nauczycieli, w efektywnym wdrażaniu tej formy nauki.
Uczestnicy konferencji mieli okazję wymienić się doświadczeniami i dobrymi praktykami z partnerami z różnych krajów, co wzbogaciło debatę o międzynarodowe perspektywy i sprawdzone rozwiązania. Reprezentanci AS Inowrocław wyrazili nadzieję, że zdobyte podczas spotkania inspiracje i wiedza pomogą im w rozwoju cyfryzacji i hybrydyzacji nauczania zawodowego w ich instytucji.
Konferencja została zorganizowana przez OIC POLAND i przyciągnęła szerokie grono specjalistów oraz pasjonatów innowacji w edukacji, dziękując organizatorom za stworzenie platformy do konstruktywnej wymiany wiedzy i promowania innowacyjnych rozwiązań w europejskim kształceniu zawodowym.
[ZT]37185[/ZT]
[ZT]37182[/ZT]
[ZT]37181[/ZT]
[ZT]37180[/ZT]