Zgodnie z oficjalnym stanowiskiem ministerstwa, obecnie na linii kolejowej 206 odcinek Wapienno – Żnin nie jest eksploatowany, natomiast na pozostałej części obowiązują ograniczenia prędkości do 80 km/h. Wskazano także, że linia kolejowa nr 231 umożliwia ruch jedynie z prędkością 20 km/h. Mimo planów dotyczących utrzymania infrastruktury, nie przewiduje się podwyższenia prędkości do 80 km/h ze względu na brak środków.
PKP PLK S.A. informuje o realizacji prac utrzymaniowych w 2025 roku na liniach kolejowych nr 356 i 281, jednak Kruszwica nie znajduje się wśród obszarów objętych tymi działaniami. Resort infrastruktury podkreśla, że brak finansowania unijnego przez władze województwa skutkuje umieszczeniem projektów kolejowych na liście rezerwowej, co oznacza brak możliwości ich realizacji w najbliższej perspektywie.
Kujawsko-Pomorska Fundacja Rozwoju Transportu Publicznego zwróciła uwagę na problem stagnacji inwestycyjnej w regionie, wskazując na brak działań ze strony samorządu województwa w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej.
[ZT]39696[/ZT]
[ZT]39694[/ZT]
0 0
Niech Marszałek Województwa kujawsko-pomorskiego przypomni sobie o komunikacji pasażerskiej i transporcie towarów.
Powinno się odbudować linie 392 Żnin - Szubin w nowym śladzie, bliżej siedzib ludzkich oraz wznowić po remoncie linię kolejowe 206 Inowrocław- Żnin oraz linię 231 Inowroclaw - Kruszwica tworzą nowy ciąg z Bydgoszczy poprzez Rynarzewo, Szubin, Żnin, Barcin, Inowrocław, aż do Kruszwicy. Gdy uda się zrealizować odtworzenie linii, to wówczas należy pomyśleć o budowie torów na północ od Bydgoszczy do Tucholi. Krotki odcinek, trudny teren, ale domykający sieć. To dla sprawdzenia się w budowie, planowaniu i realizacji.
Następnie coś trudnego.
Po tych inwestycjach woj. kujawsko-pomorskie powinno się porozumieć z województwami Wielkopolskim i Łódzkim by zaplanować linie kolejowe z Kruszwicy na południe do Konina przez Jeziora Wielkie i Kleczew, a dalej na południe przez Zbiersk do Kalisza (nowy ciąg komunikacyjny, tworząc dojazd do ewentualnej nowej elektrowni jądrowej w Koninie). Trochę na południe od Konina winna pójść nitka do Turka, Uniejowa, Borysewa aż do Zgierza i Łodzi. Tak powinna być planowana rozbudowa, a Marszałek woj. kujawsko-pomorskiego powinien się tym tematem zająć.