Zamknij

Znamy nazwisko drugiego kandydata na Burmistrza Kruszwicy

17:57, 24.09.2018 P.B Aktualizacja: 18:00, 24.09.2018
Skomentuj

Już tylko 28 dni dzieli nas od wyborów samorządowych. Jedną z ostatnich kart wyborczych jest odsłonięcie kandydatur na Burmistrza Kruszwicy. Dziś rejestracji swojego kandydata na ten urząd dopełniła Społeczna Lista Samorządowa.

Przypomnijmy - swoich kandydatów na Burmistrza Kruszwicy, mogą wystawić te ugrupowania do Rady Miejskiej, które powalczą o mandaty w co najmniej 8 okręgach. Takie warunki spełniły Stowarzyszenie Krusza, Społeczna Lista Samorządowa oraz Prawo i Sprawiedliwość.

Pierwszą kandydatkę na urząd burmistrza zgłosiło Stowarzyszenie Krusza. Ugrupowanie w walce o fotel burmistrza będzie reprezentować Ilona Dybicz.

Dziś w systemie Państwowej Komisji Wyborczej pojawił się drugi kandydat na to stanowisko. O ponowny wybór będzie starał się dotychczasowy burmistrz Dariusz Witczak. Włodarz funkcję pełni 8 lat. Wcześniej w latach 2002-2010 piastował stanowisko wiceburmistrza.

(P.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(77)

WyborcaWyborca

17 8

Czyli to już 16 lat w urzędzie. Uważam, że jest to 16 lat straconych dla Kruszwicy. Czas na zmiany. 18:43, 24.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rzecz jasnarzecz jasna

7 2

Racje ma przedmówca. Niech już odejdzie na wyższe stanowisko, może z ramienia PIS, /jeśli na to zasłuży oczywiście/ do województwa czy gdzieś indziej i zapomni o Kruszwicy. 16 lat ?wielka pomyłka wyborców przez ostatnie 8 lat, którzy w większości zawiedli się niestety na nim. To był zbieg okoliczności. Przypadek i łud szczęścia nic więcej. Z drugiej strony również wielka buta, i brak szacunku dla ludzi mniej wykształconych od Niego. Brak kompetencji i konkretów. Dobrze , że przez pierwsze 4 lata miał u swego boku bystrego zastępcę obecnego Pana Wojewodę, który potrafił podejmować decyzję i dobrze zarządzać gminą, bo tak to by była masakra. 19:43, 24.09.2018


R IIR II

5 0

Z chwaleniem byłego zastępcy bym się wstrzymał, do czasu wyjaśnienia afery fakturowej. Możliwość zamiatania spraw pod dywan nie jest dowodem na sprawne zarządzanie. Zwłaszcza po takim nagłośnieniu. Każdy z nas zrobił w życiu błąd, lub czegoś nie dopilnował, ale trzeba się z tym umieć zmierzyć i posypać głowę popiołem. Ta sprawa kładzie się także cieniem na jego "szefa". Innym nagminnie (bezczelnie) potrafi wytykać błędy językowe, a swój w gębie zapomniał "otworzyć". Nie mówię tu o odpowiedzialności, lecz kwestii zasad, i uczciwości wobec tych, o których głosy teraz zabiega. 23:02, 25.09.2018


reo

supersuper

7 16

bardzo dobra wiadomość! 19:29, 24.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RadkoRadko

10 3

Bardzo dobra wiadomość będzie wtedy jak w końcu przegra te wybory. Czas na zmiany. To mówię Ja, który popiera PIS. 20:03, 24.09.2018


Sołtys Sołtys

15 17

Tylko zwycięstwo, Panie Darku tylko zwycięstwo!!! Życzę wygranej tych wyborów ponieważ lepszego kandydata nie ma i nie będzie!!! 19:29, 24.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sołtys 2sołtys 2

9 3

Bierze mnie na wymioty, jeśli słyszę takie słowa. Pewnie jesteś prawdziwym sołtysem, który nic nie widział i nie słyszał. Lepsi są zawsze tylko trzeba im też dać szanse. On też nie miał pojęcia o tej robocie przez wiele lat. I nie obrażaj o wiele mądrzejszych ludzi, którzy posiadają większą wiedzę i wykształcenie i pozycję niż obecny włodarz. Następny twardogłowy. 19:55, 24.09.2018


HenekHenek

5 8

Jak bardzo kibicuje panu burmistrzowi to z przykrością muszę powiedzieć iż nie ma zbyt wielu osób do poparcia pana w moim otoczeniu. Na moje się nie uda ale wierzę i trzymam kciuki 19:39, 24.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

123.123.

5 1

No toś go pocieszył :) 19:42, 24.09.2018


SuperSuper

9 15

Głosuję na Dariusza Witczaka 19:40, 24.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

katokato

8 7

Głosuj głosuj i tak nic to nie da już jemu. Nawet jeśli wygra to nic Nas dobrego już tutaj nie spotka w tym mieście. Znowu będzie działać towarzystwo wzajemnej adoracji i to wszystko. 19:48, 24.09.2018


123.123.

1 5

Wielkiego wyboru nie masz- albo rybki,albo akwarium. 19:49, 24.09.2018


onon

5 3

Wybór jest zawsze kolego, byle był ktoś inny. Każdy sobie poradził i inna osoba też sobie poradzi. Mamy demokrację kolego jeszcze a nie komunę. 19:57, 24.09.2018


555555

19 9

Czas na zmiany w Kruszwicy. Ilona Dybicz na Burmistrza. Dosyć nieładu w gminie, afer fakturowych, które dziwnie Pan D. przeoczył. Pani Dybicz to nowa krew i nowa siła dla gminy Kruszwica. 19:49, 24.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

onon

14 5

Tylko Pani Ilona Dybicz, która jest lubiana i kreatywna i otwarta na ludzi. Trzeba dać jej szanse,jak każdemu co piastował to stanowisko. Czas na zmiany. Sam Pis to mówi. A jakie to będą zmiany, jeśli kolejną kadencję wygra ten sam człowiek? 20:00, 24.09.2018


JurasJuras

12 4

Dariusza praktycznie nigdzie nie ma. Nawet banerów nie widziałem..... nie wiem co to ma być. 20:07, 24.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sokółsokół

3 5

Dariusz wyskoczy jak bomba. Już niebawem. Na razie siedzi jak mysz pod miotłą i opracowuje zapewne swoją taktykę by wygrać te wybory. Jeszcze CEZAR wam pokaże !!! 20:39, 25.09.2018


15 8

Pani Ilonie będzie zależało na tym by przez 5 lat przekonać mieszkańców do kolejnej kadencji. A Dariusz? No cóż, jak wygra nic nie musi (choć i tak on nic nie może). Ważne by kasa przez 5 lat płynęła na jego konto, a w tym czasie gmina ostatecznie podupadnie. 20:17, 24.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RACJARACJA

4 2

Tak Pani Ilonie będzie zależeć i będzie się starać, by najlepiej się pokazać w oczach wyborców i spełnić ich oczekiwania. To jest normalne. Życzę jej tego, by osiągnęła sukces. 20:35, 25.09.2018


SubiektSubiekt

15 7

Reasumując - ostatnie 4 lata kadencji 12 mies. x 4 lata x 12 tys. to jakieś pół bańki. Kolejna kadencja i można grać w reklamie Lotto milion w środę , milion w sobotę. Może czas na ziemię wrócić i zobaczyć jak się za 2.5 tys. brutto żyje ... 21:05, 24.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

uczonyuczony

0 7

przecież jakbyś tyle zarabiał to byś nie przepił tego piwa z biedry które za to kupisz. 21:26, 24.09.2018


SmutnySmutny

3 11

A mi żal że nie startuje pani Dorota. Dla mnie to była najlepsza kandydatka. Z energią, pomysłami, konkretna. Mogłaby zrobić dużo dobrego dla miasta. Taki jest mój punkt widzenia. 21:51, 24.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

takie  samotakie samo

4 2

Pani Dorotka ma wiedzę i talent. Widziałabym Ją, jako fachowca od pozyskiwania funduszy unijnych lub jako Panią Prezes jakiegoś przedsiębiorstwa. 09:46, 25.09.2018


Laky LuckLaky Luck

7 5

To będą rządy z tyln(i)ego fotelu. Zastępca będzie tak naprawdę trzymał rękę na pulsie i podejmował decyzje. Kruszwica jest już zmęczonona tą władzą, dajmy szansę p.Dybicz i p.Gawrysiakowi. 23:19, 24.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zibi333zibi333

6 2

Ta zmiana to zapewne Pan dr ( 4 kadencje burmistrz ) teraz przewodniczący Rady lub wice burmistrz ? Ludzie czy was dopadła amnezja ? 10:16, 25.09.2018


kupił nie kupił potakupił nie kupił pota

11 9

Tak nienawidziliście Gawrysiaka, a teraz wpadacie w zachwyt,że wróci do władzy i z tylnego siedzenia będzie kierował swoją marionetką z Kruszy.Cudowna nowa siła i nowa krew.Niech pokażą programy,wtedy zobaczymy co w trawie piszczy. Do tej pory nie widziałem programu p.Dybicz.Witczak szarpie się,ale coś zrobił. 23:50, 24.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

solidnysolidny

7 5

Do kupił nie kupił pota. Pan obecny Burmistrz wychował się i nauczył wszystkiego od Pana Gawrysiaka. Pan Gawrysiak jest póki co Doktorem i wiedzą i podejmowaniem decyzji, gdzie to jest najważniejsze przewyższa o wieki Pana Witczaka. Poza tym Pani Ilona jest bardzo dobrze poukładaną osobą i jak by nawet miała takiego doradcę w osobie Pana Gawrysiaka to tylko plus dla Niej. Każdy popełnia błędy ale po takich błędach człowiek się uczy i wzmacnia. Pani Ilona nigdy nie będzie marionetką bo ma osobowość. Natomiast tego zawsze brakowało Witczakowi, który jest sztuczny, i czasami wydaje się jakby grał jakąś rolę w teatrze. Zajmuje się w i większości nie tym co trzeba. Szczególnym jego upodobaniem tak mówią osoby, które miały z Nim kontakt w urzędzie, było zwracanie uwagi osobom na błędy w pismach pokazywanych Jemu a nie branie pod uwagę meritum sprawy. Pan Witczak pokazuje swoją wyższość wobec prostych ludzi, tylko jego szczęściem jest to, że popierany jest przez Pis i kolegów z Pisu, którzy mają wiedzę i ogromne wpływy i na których się opiera. To samo było za czasów Pana Gawrysiaka, też się opierał na jego plecach. I tutaj uszanujmy to, że tak było. I proszę nie kadzić tak Panu Witczakowi, bo czas na zmiany, o których mówi ciągle nasz Premier Pan Morawiecki. Jakaż to zmiana miałaby być, gdy Pan Witczak zostałby ponownie Burmistrzem? To samo by było i jeszcze gorzej, tym bardziej, że prawdopodobnie chciałby dotrwać tylko do emerytury na tym stanowisku. Teraz dopiero by pokazał swoją indolencję. Dosyć i wystarczy. On sobie poradzi. Wpływowi koledzy nie zostawią go na pastwę losu. Tak to już jest, że Burmistrzami tylko się bywa i nie można przyzwyczajać takich ludzi do zasiedzenia się, bo nie na tym demokracja polega. I nie ma ludzi niezastąpionych!!! 09:42, 25.09.2018


eliminować nieuctwoeliminować nieuctwo

5 1

Do Solidnego.Chroń nas Panie Boże od takich doktorów z taką kulturą.Byłoby fajnie, jakby Witczak podpisywał dokumenty z bykami ortograficznymi ? Bardzo dobrze robił,że zwracał uwagę głąbom- urzędasom.Jako polonista i człowiek kulturalny i wykształcony nie miał innego wyjścia. 00:27, 26.09.2018


MieszkaniecMieszkaniec

2 8

Jeśli Pani Ilona Dybicz zorganizuje sylwestra na rynku to ma mój głos... 11:58, 25.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

śmiesznyśmieszny

3 2

Sylwestra to ludzie zorganizują, jeśli Pani Ilonka wygra w podziękowaniu dla Niej za ciężką walkę z bądź co bądź silnym konkurentem. 20:31, 25.09.2018


dość!dość!

10 5

Afera fakturowa pod nosem i zero reakcji! Uciekanie od problemów!
Dość! 18:33, 25.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

onenonen

7 3

No właśnie , czy coś zostało wykryte z tą aferą. Tyle szumu było, a teraz czyżby wszystko zostało zamiecione pod dywan?. 20:28, 25.09.2018


Ramzes IIIRamzes III

3 4

@Radko
"Bardzo dobra wiadomość będzie wtedy jak w końcu przegra te wybory(Witczak*). Czas na zmiany. To mówię Ja, który popiera PIS."

No dobra, niech przegra- osobiście mi to wisi bo on nadal się uczy a ona ewentualnie zacznie się uczyć i tym sposobem kolejna kadencja pójdzie w PiS(du),ale ja mam inną sugestię- może byś jednak razem z Darkiem przestał popierać Dojną Zmianę?... no bo jak pomożesz Witczakowi przegrać to już nie ma co liczyć na dotacje nieRządu bo tzw. premier pieniądze przeznaczy tylko do samorządów w których rządzić będą przedstawiciele lepszego sortu :(
Pomyśl, może warto zmienić swoje poparcie dla tych co dzielą a nie łączą? 20:14, 25.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

melomanmeloman

3 2

Co tam się przejmujecie o dotacje. Jak będą miały być to będą, a jeśli by było wiadomo, że np. zablokowałby te dotacje nasz Wojewoda, którego cenię, to już Kruszwiczanie nie będą tak patrzeć łaskawym okiem na Niego. A może On kiedyś też będzie potrzebować pomocy. Różnie to bywa. Osobiście uważam, że Pan wojewoda nie będzie na to patrzył i karcił własne miasto, za to, że ktoś inny wygrał. Pracuje się dla dobra ludzi, a nie wizji politycznej. W demokracjach tak bywa. 20:25, 25.09.2018


Ramzes IIIRamzes III

3 1

meloman
Ty jeszcze wierzysz że wojewoda będzie pomagał? ten? ten z tego co wynika jest na wylocie i ponoć pętla zaciska się coraz mocniej a misiewiczów to ci u nich dostatek :) 20:40, 25.09.2018


KruszwiczaninKruszwiczanin

4 1

Do Ramzes III - od jakiegoś czasu śledzę Twoje wypowiedzi i widzę że orientujesz się w temacie aczkolwiek masz nie do końca pojęcie o czym piszesz. Z tego co wywodzisz okazuje się że tylko władze wywodzące się z PIS lub ich pochlebcy mają szansę na rozwój i dotację. Czy to oznacza że każdy inny czy to wójt,burmistrz czy prezydent miasta z opcjii politycznej typu SLD .PSL czy też nie daj Boże PO z góry jest skazany na brak współpracy z wyższymi władzami ? Toć to zakrawa na żart rodem z Dnia Świra. Kto nie jest z nami ten przeciwko nam ? Toć wojewoda od ponad dwóch lat na urzędzie a inwestycje jak stały tak stoją. Nie przemawia do mnie Twoja argumentacja. 22:09, 25.09.2018


Ramzes IIIRamzes III

4 2

Do Kruszwiczanin
Orientuję się na ile jestem w stanie,ale info:
"że tylko władze wywodzące się z PIS lub ich pochlebcy mają szansę na rozwój i dotację."
pochodzi prosto z krzywej gęby,może nie dosłownie,ale wprost padło na jednym z wieców wyborczych w jakich nieustannie bierze udział ten kłamca, jeśli oglądasz TVPiS to pewnie tam tego słyszeć nie mogłeś,ale inne niezależne stacje(a dokładnie wypowiadający się politycy opozycji) dość często do tego wracają.
On to chlapnął do zgromadzonej ciemnej gawiedzi- ta była w euforii a że zabrzmiało kretyńsko? no cóż- było do kretyńskich wypowiedzi tych wolaków już przywyknąć. 23:19, 25.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stop nauczycielomstop nauczycielom

5 4

A co to są za inwestycje,które stoją i Witczak ich nie realizuje? Jakie inwestycje chce zrealizować P.Dybicz, no nigdzie nie mogę ich znależć.Są dwa czarne koty obu płci,i który kot jest lepszy, ten czarny,czy ten bardziej czarny. 00:46, 26.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KruszwiczaninKruszwiczanin

5 4

Dla słabszych - inwestycje które stoją to m.in. : rondo w Kobylnikach, most w Kobylnikach,ścieżka rowerowa do Inowrocławia, basen na którego wstępną dokumentację wydano kilkanaście tys. zł. niedokończona rewitalizacja rynku, hala w Racicach itp. itd. Ale nie chcę być malkontentem , była też super inwestycja budowa Bizancjum co prawda sporo przepłacona i jak zwykle z poślizgiem ale co tam, ludzie zapomną. Grunt to miesiąc przed wyborami chodniki na szybko na Zagoplu budować żeby ludzie do urn wyborczych mieli dojście i właściwie krzyżyk postawili przy nazwisku zacnego gospodarza. 06:53, 26.09.2018


Jakotaki wyborcaJakotaki wyborca

5 5

Dobrze gadasz @stop nauczycielom
Na razie mamy tylko nazwiska i nic więcej a Ty @Kruszwiczanin zbyt mało się orientujesz w tym co kto może bo np. rondo w Kobylnikach to działka GDDKiA i takiemu jak burmistrz Kruszwicy pozostaje tylko pytać kiedy będzie- nic więcej(dla ścisłości Ci podam że na stronie UW pojawiła się informacja o ogłoszeniu przetargu na przebudowę linii energetycznej nad tym skrzyżowaniem).
Ścieżkę do Ina może co najwyżej współfinansować,ale budowę może prowadzić województwo lub powiat- bo tylko takie drogi prowadzą do Inowrocławia- więc znów Twój błąd bądź zwykła niewiedza.
Halę w Racicach tak po prawdzie powinno se wybudować stowarzyszenie,które uruchomiło wygaszoną szkółkę lecz mając na uwadze że to jednak też nasze dzieci- niech już to buduje.
Te Bizancjum z którego się tak nabijasz tak po prawdzie powinno stanąć już dawno temu, prawda- wyszło dość drogo,ale myślę że za te pieniądze (wydane w ciągu kilku lat) nie starczyłyby na wybudowanie choćby przyczółków mostu w Kobylnikach o samej konstrukcji nawet nie wspomnę.
To że w ramach kiełbasy wyborczej na chybzika budują kawałek ścieżki rowerowej to też dobrze- lepiej że powstaje, nikt jej już nie zwinie a że ktoś w innym temacie wspomniał że wojewoda taką wybuduje do Bródzek(osobiście wątpię,ale...) to tym sposobem dojdzie nam kolejny kawał bezpiecznych miejsc.
Będzie też ścieżka wzdłuż krajówki do końca Grodztwa- ale na tej samej zasadzie jak rondo w Kobylnikach burmistrzowi nic do tego,ale ten czy ewentualna następczyni mogliby pociągnąć ją dalej ul. Wiosenną i połączyć z tą nowo wybudowaną przy Słonecznej- jak dla mnie piękna pętla dla "kijkarzy",rowerzystów czy zwykłych spacerowiczów. 09:57, 26.09.2018


KruszwiczaninKruszwiczanin

4 6

Do "Jakotaki wyborca". Swoim komentarzem trafiłeś w sedno działalności obecnego burmistrza - " a co ja mogę...". Całe lata pracy w pigułce :). 15:11, 26.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jakotaki wyborcaJakotaki wyborca

6 4

@Kruszwiczanin- niestety, ale zrozumiałeś tylko tak jak chciałeś zrozumieć albo wytyczne sztabu wyborczego tak "rozumieć" nakazują, zrozum jedno- nieważne kto będzie burmistrzem Kruszwicy to za pieniądze z naszych podatków nie buduje mostu w Kobylnikach,ścieżki do Ina czy basenu do takich inwestycji są potrzebne środki zewnętrzne i to ogromne jak w przypadku mostu a prawdzie jest taka że obecny za bardzo pozyskiwać nie potrafi natomiast ewentualna następczynie póki co nie potrafi niczego co jest związane z byciem burmistrzem i pozyskiwaniem środków o takich rozmiarach bo Astrobazę prowadzi fajne lecz "gdzie Rzym gdzie Krym?" to nomen omen kosmiczna różnica.










16:01, 26.09.2018


R IIR II

4 2

Do Jakotaki wyborca. Wszystko o czym piszesz jest bardzo logiczne , ale nie pozbawione pewnych wad. Otóż ewentualny zastępca będzie miał inny zakres zadań i obowiązków niż ma obecnie i gwarantuję że wywiąże się z nich tak dobrze, jak to robi na obecnym, czy robiła na poprzednim stanowisku pracy. Wnioski o dofinansowania różnych zadań polegają na skierowaniu ich (projektu) do odpowiednich osi RPO lub instytucji np. Wojewody. Każde stanowisko niesie za sobą nowe cele i wyzwania, a tego akurat Pani Dybicz się nie boi i doskonale sobie daje z tym radę. Po z tym cały sztab administracyjny Urzędu pozostaje i należy go tylko przestawić na bardziej pro rozwojowe wyzwania, związane z pozyskiwaniem środków z wszystkich możliwych źródeł (tak robią dobrzy gospodarze) a nie tylko na administrowanie Miastem i Gminą. 19:14, 26.09.2018


Jakotaki wyborcaJakotaki wyborca

2 0

Do R II
Oczywiście że to co pisze może mieć wady, nie jestem radnym,burmistrzem czy choćby pracownikiem UM, jestem "jakotakim wyborcą" jak Ty i kilka tysięcy naszych współmieszkańców,ale staram się jakoś ogarniać to co mnie otacza, że czasami błędnie? i dobrze, niech ktoś inny który bardziej kuma w dyskusji podzieli się swoim spostrzeżeniem- wszyscy na tym skorzystamy.
Piszesz:
"Otóż ewentualny zastępca będzie miał inny zakres zadań i obowiązków niż ma obecnie i gwarantuję że wywiąże się z nich tak dobrze, jak to robi na obecnym"
Jak wygra p.Dybicz to na bank będzie nim Gawrysiak, żeby było jasne nie przepadam za nim,ale z dwojga złego to nie byłby to zły układ(on wie o co biega na tym stanowisku)- tym bardziej że w historii naszej gminy już takie coś przerabialiśmy-duet Rimer&Majewski i tak szczerze wychodziło im to całkiem nieźle ;)
a że historia kołem się toczy... kto wie, może i to ewentualnie zadziała ;) 19:53, 26.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

R IIR II

2 0

Także robię błędy nie miało być zastępca a następca. Wątpię aby Pani Dybicz pozwolił sobie na powołanie GAWRYSIAKA. Ja na jej miejscu utworzyłbym osobne "biuro" ukierunkowane wyłącznie an tworzenie aplikacji o środki wsparcia dla GMINY i obowiązkowo pomagające całej sferze buisnessu i rolnictwa w poprawnym pisaniu tych wniosków i terminowym złożeniu. Bogatsi mieszkańcy to bogatsza gmina, nowe miejsca pracy i fajny start dla młodych i ambitnych ludzi. Biuro "czy departamencik" w urzędzie samo by na siebie zarobiło przy zwiększonych wpływach z podatków nowych podmiotów. 22:09, 26.09.2018


ogólnieogólnie

7 4

Prosiłbym tylko obecnego Pana Burmistrza, by nie wykorzystywał teraz w okresie przedwyborczym imprez, które są prawdopodobnie opłacane z pieniędzy publicznych m.in moich, do reklamy swojej, w kampanii wyborczej. Bo to nie jest uczciwe w stosunku do Pani Ilony-kandydatki na Burmistrza, i każdego nowego kandydata, ponieważ oni muszą w większości szukać środki na kampanie wyborczą i niejednokrotnie dokładać ze swoich pieniędzy. Ale większość Burmistrzów korzysta z tego " przywileju" niestety. 21:25, 26.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GenoGeno

0 0

Zgadzam sie z Tobą. Niech burmistrz walczy za swoje. 17:55, 27.09.2018


chłop  z  mazurchłop z mazur

7 3

Czy ktoś się orientuje, czy Pan Burmistrz był na spotkaniu w Szarleju ? i ponoć, był przywitany jak Książe, a pożegnany jak Król. Wielki żal mi tych ludzi, którym można podsunąć kiełbasę wyborczą w każdej postaci i już się ich ma. Niech Pan Burmistrz doda może jeszcze na Szarlej obietnice 100 + dla wszystkich mieszkańców Szarleja, to dożywotnio będzie miał poparcie. Jak ludzie mogą wysłuchiwać tych bzdur ? nie rozumiem naprawdę. Może w roku 2019 Pan Burmistrz zrobi Dni Szarleja dla mieszkańców Szarleja, a także Dożynki ze świnką pieczoną, kiełbasą i plackiem drożdżowym jak to było za czasów Pana Gawrysiaka i jego zastępcy, to będzie dużo więcej wyborców. I tak co roku w każdej wiosce. Straszne!!! 21:48, 26.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zibi333Zibi333

4 3

Do Kruszwczanina.
Rondo w Kobylnikach nie należy do gminnych inwestycji. Ścieżkę rowerową to najlepiej do Bydgoszczy. Jesteś dobrze poinformowany więc celowo nie wprowadzaj ludzi w błąd. 22:55, 26.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KruszwiczaninKruszwiczanin

4 2

Z tego co pamiętam to na polecenie burmistrza zamknięto most w Kobylnikach ze względu na zły stan techniczny. Ja osobiście poszedłbym dalej i zapytał kto odpowiadał za nadzór techniczny tegoż obiektu ? Jakie prace konserwatorskie ma orzestrzeni lat były prowadzone i na podstawie jakiej dokumentacjii technicznej. Ile czasu minęło od momentu stwierdzenia faktu że most nie nadaje się do użytku a ogłoszenia tej informacji mieszkańcom , co wiązało się z narażeniem ich życia lub zdrowia. Co do ścieżki wystarczy tylko ta obiecana do Inowrocławia. Twoja szyderczość w wypowiedzi skłania mnie do przekonania iż jesteś fanem Dobrej ( przepraszam Dojnej ) Zmiany. 00:38, 27.09.2018


zlbl333zlbl333

2 0

I tu się bardzo mylisz . 06:16, 27.09.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Mieszko Mieszko

9 10

Kruszwickie platfusy już *%#)!& ogniem. Panie Darku niech się tu wygadają i powylewają na Pana pomyje. W końcu po wielu latach mamy w Polsce demokracje i każdy może mówić i pisać to co chce. Nie ma dla Kruszwicy lepszej opcji niż Pan Mikołaj jako Wojewoda i Pan jako Burmistrz. Ta Wasza współpraca może w dalszych latach przynieść naszemu miastu same korzyści. Trzeba jeszcze tylko przepędzić platfusów z Sejmiku i ze Starostwa i będzie ok. 16:52, 27.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ramzes IIIRamzes III

3 3

PiSdusiu-piszesz "W końcu po wielu latach mamy w Polsce demokracje i każdy może mówić i pisać to co chce" ?
Ciekawe- ja od trzech lat tylko wspominam demokrację, było to kiedyś i mam nadzieję że powróci i znów będzie można mówić co się chce bo teraz w tej pseudodemokracji nawet wypowiedzenie tak świętego słowa jak KONSTYTUCJA pociąga za sobą interwencję Policji i włóczenie po sądach- tak że nie mów tu o demokracji bo taka parodia to może funkcjonować w Wolsce,ale nie TU!!!
Ci których wymieniłeś mieli TRZY lata by wspólnie coś zrobić dla Kruszwicy i co? wspólnie nie zrobili NIC!!! to na co teraz liczysz skoro ten z Bydgoszczy podobno na wylocie a co do przyszłości tego z Kruszwicy mam coraz większe wątpliwości.
Sejmik, Starostwo? no... tam Was jeszcze brakuje :/
17:07, 27.09.2018


NiezależnyNiezależny

4 1

W odniesieniu do MIESZKO. Zgadzam się z Ramzesem III. Mieszko nie wie o czym mówi. Proszę Ciebie Mieszko, byś nigdy nie łączył Pana Burmistrza z Panem Wojewodą. Póki co daleko Panu Burmistrzowi do Niego. A to , że ma poparcie Pisu, z tego co się orientuję prawdopodobnie już wstąpił w szeregi Pisu, by mieć poparcie, to nie znaczy do końca, że Pan Wojewoda go popiera na 100%. Mieszko Ty nie wiesz co to jest demokracja, bo chyba nigdy nie byłeś w kraju demokratycznym. Aktualnie Mieszko bliżej jest Nam na wschód niż na zachód o co walczyliśmy latami, by znaleźć się w szeregach państw unijnych. Parcie do władzy powoduję ślepotę i zapomnienie tych ludzi, ,kto tak naprawdę Nam pomógł się rozwinąć. Sami będąc, byśmy dogonili może dzisiaj Białoruś. Mieszko nie wiesz o tym bo skąd, że jak wróci pseudo komuna, to wszystkie firmy zachodnie, banki, inwestorzy odwrócą się do Polski i odjadą do innych krajów demokratycznych. Wrócą granice i kontrole. Paszporty będą wydawane na policji. Ludzie zostaną bez pracy, bo większość firm zostanie zamknięta. I wtedy zobaczysz i będziesz mieć odniesienie co to znaczy odwrócić się od krajów demokratycznych. Zostanie tylko Putin. I nie licz na Amerykę. Trzeba myśleć przyszłościowo, a nie doraźnie. Pisz jak chcesz i co chcesz, ale najpierw pomyśl, i nie bądź wazeliniarzem Pan Burmistrza. 10:28, 30.09.2018


fala poparcia Darka fala poparcia Darka

4 8

Darek Witczak to nadzieja cała nasza, on burmistrzem jest wspaniałym w piekną przyszłośc nas zaprasza. Ostatnio bardzo się stara i to mu wychodzi, widac że ma potencjał na następną kadencję.Fala poparcia Darka wzbiera na sile. 14:22, 28.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

R IIR II

4 3

ŁUBU DUBU, ŁUBU DUBU, NIECH NAM ŻYJE PREZES KLUBU, NIECH ŻYJE NAM. W Polsce zaczyna brakować wazeliny , ale jest słoneczna. 15:26, 28.09.2018


prosto w twarzprosto w twarz

5 3

Ale wazelina /ten fala poparcia dla Darka/. Albo to jakiś jego przyjaciel, który boi się by nie odszedł ze stanowiska obecny burmistrz, bo co On zrobi dalej, bo kto go ochroni z nieróbstwa, albo jego jakiś podwładny /"przydupas"-wazeliniarz oczywisty/. 20:32, 29.09.2018


RYSZARD GROBELSKIRYSZARD GROBELSKI

4 3

Uważam TAK SAMO jak " Prosto w twarz". Nie obawiam się Twojego straszenia i nie musisz poświęcać czasu aby mnie znaleźć. Nie ukrywam w przeciwieństwie do Ciebie swojego wizerunku. Jestem przeciwnikiem "dobrej zmiany" i reelekcji obecnego burmistrza. CO MI ZROBISZ ??? 15:33, 30.09.2018


fala poparcia Darkafala poparcia Darka

2 4

Do prosto w twarz.Jak wygramy wybory to nie licz na moje miłosierdzie za te obelgi typu wazeliniarz, przydupas i inne fejkniusy.Nie ukryjesz się przed dobrą zmianą. 00:41, 30.09.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

R IIR II

2 3

Do fali. JAK WYGRACIE ? Nie licz aż na na takie miłosierdzie wyborców ! Prosto w twarz ma rację ( nierób, przydupas, wazeliniarz) i nie strasz. Straszą zawsze ci, którzy bardziej się boją adwersarzy niż mogą im cokolwiek uczynić. Tsunami upadku Darka dotrze 21 X 2018 r. 02:52, 30.09.2018


Prosto w twarzProsto w twarz

3 2

Do fala poparcia dla Darka. Swoja butą i zachowaniem, a także straszeniem pokazujesz już ludziom, co może spotkać ich po wygranej obecnego włodarza. Ponieważ jestem katolikiem to Ci odpuszczam i po wygranej Pani Ilony nie będę się na Tobie odkuwał. Żyj spokojnie. Tak to wygląda w prawdziwej demokracji, byś miał odniesienie. I i więcej się nie ośmieszaj, bo to nie są obelgi. Pisz z sensem i merytorycznie. 10:37, 30.09.2018


ZgrywusZgrywus

4 2

Do Mieszko. Ty się odgrażasz, że ktoś Ciebie w żargonie nazywa wazeliniarzem? A ty ogólnie obrażasz bez pardonu ludzi pisząc platfusy kruszwickie. Pijesz do wszystkich.? Zastanów się. Bo Ciebie ktoś nazwał wazeliniarzem. Jeśli wyrażasz się tak bez szacunku, to nie dziw się, że ktoś tak Ciebie nazywa i odbija piłeczkę. Popieram tę osobę także. A co zrobisz jak większość tak myśli, co pozamykasz wszystkich jeśli wygracie wybory? Ty zmień kraj może, np. Korea Północna, Rosja czy Wenezuela. Tam Twoje miejsce jest a nie Polska. 11:04, 30.09.2018


otrzeźwionyotrzeźwiony

3 3

Wiesz co piep/rzona falo poparcia- do dziś nie wiedziałem komu ten krzyżyk z kilku poprzecinanych linii postawić,ale właśnie zdecydowałeś że NIE postawię go koło przedstawiciela dojnej zmiany.
Wy tylko potraficie się mścić,rozliczać i karać- to jest wasz zafajdany program wyborczy- aż na rzygi mi się zbiera!!!
wPiS-du! 13:29, 30.09.2018


sprawiedliwy  wśród sprawiedliwy wśród

3 3

Ludzie piszący tutaj wszyscy mają rację. Takie są nasze jeszcze prawa. Można jeszcze w tym kraju wyrażać swoje opinię. Mam natomiast obawy , co to będzie, jak wygra tylko faktycznie opcja pro Pis w naszym mieście, czyli obecny Pan Burmistrz. Czy nastąpią jakieś czystki, pozbywanie się w białych rękawiczkach w inteligentny sposób ludzi, którzy wyrażali się negatywnie wobec rządzącego obecnie włodarza. Strach pomyśleć. Bo z tego co zauważyłem, co niektórzy już odgrażają się odwetem. Czytając Panoramę Kruszwicką odnoszę wrażenie, takie same, jak to jest w TVP Polska, że jesteśmy obarczani propagandą w każdy dzień dobrej zmiany. Jeśli ma być naprawdę ta dobra zmiana, to logicznie należy głosować w mojej ocenie na kandydatkę na Burmistrza Panią Ilonę, ponieważ ta stara "zła" zmiana już rządziła. Tak cały czas PIS podkreśla na każdym wiecu, zebraniu itp. Więc ludzie !!! dokonajmy zmiany. To od Nas zależy wszystko. I idźcie do wyborów i zagłosujcie po prostu ale, za dobrą zmianą. Wybieramy nowe twarze, nowe osoby. Dajmy szanse ludziom o innym spojrzeniu i świeżości w działaniu. 10:56, 30.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kto redaguje Panoramkto redaguje Panoram

3 4

Sprawiedliwy wśród, skąd wiesz,że p.Dybicz to będzie dobra zmiana ? Ja wolę nie ryzykować.Gawrysiak taki był zły,odszedł w niesławie,a teraz mam głosować na niego ,bo on jest ta dobra zmiana? 17:09, 30.09.2018


niezłomnyniezłomny

2 4

Szacunek dla Pan Grobelskiego, że nie boi się powiedzieć co myśli. Faktycznie tak jest, potrafią tylko straszyć ludzi. Tak by to miała wyglądać ta demokracja w wykonaniu PIS? Dziękuję, zostaje w Anglii i będę wszystkich moich znajomych do tego namawiał. Samorządność to siła ludzi w danym mieście czy regionie, a nie wielka polityka, która przeciętnego człowieka nic nie obchodzi. Oby ta zdrowa demokracja przetrwała, bo czarno to widzę, po wypowiedziach zwolenników PIS. Ja jestem apolityczny, ale zaczynam się tą sytuacją denerwować w naszym kraju i w końcu w naszym mieście. Gdzie Nam jeszcze do zachodu ludzie? Wieki miną z tą mentalnością. Szkoda straconych pokoleń. 17:41, 30.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

poparciepoparcie

1 3

Panie Ryszardzie szacunek również dla Pana. Wszyscy powinni się postawić i wyrazić swoje niezadowolenie. Też się zastanawiałam na kogo głosować. Osoba, która w komentarzach napisała swoje zdanie poparcia dla "Darka" przekonała mnie, że trzeba głosować na kogoś innego. Bo nie przekonał mnie ten język zawiści w wykonaniu osoby popierającej obecnego Pana Burmistrza. Jeśli Pan Burmistrz ma takie osoby obok siebie to współczuję. Nigdy nikt nie wygra językiem nienawiści do człowieka. A tak na marginesie, w wielkiej polityce występują różne słowa, o wiele gorsze niż wazeliniarz itp. i nikt z tego sobie nic nie robi. Widocznie osoba ta ma jakieś kompleksy niższości, bo inteligentny człowiek by przeszedł obok tego. 08:35, 01.10.2018


fala poparcia Darkafala poparcia Darka

4 2

Do prosto w twarz, Ryszarda Grobelskiego,R II,otrzeżwionego,niezłomnego. Ja oficjalnie popieram Witczaka i nikogo, kto popiera p. Dybicz nie obrażam.Nie wyzywam od przydupasów,lizusów,wazeliniarzy i nierobów.To wstyd dla w/wym. którzy popierają wypowiedż,,prosto w twarz".Panie Grobelski i pozostali, popieracie p.Dybicz na burmistrza,czy to znaczy, że też jesteście wazeliniarze,przydupasy,lizusy i nieroby? Co was tak boli,czy to ,że Witczak może wygrać te wybory też? Panie Grobelski przecież popieraliście Witczaka w poprzedniej kadencji i w tej też,a teraz popierając wypowiedż,,prosto w twarz" uważa Pan popierających Witczaka za wazeliniarzy,przydupasów i nierobów. Moim zdaniem, w ten sposób sami wystawiacie opinię o sobie.Pamiętam,kiedyś Pan popierał PO, póżniej Pan popierał PIS,teraz popiera Pan znów PO, czy po ewentualnie przegranych przez PO przyszłych wyborach znów Pan będzie popierał PIS ? 23:13, 30.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ryszard GrobelskiRyszard Grobelski

4 4

Za taki szantaż i takie straszenie chyba nie spodziewasz się że ktoś będzie miał do Ciebie szacunek (falo poparcia Darka). : "Jak wygramy wybory to nie licz na moje miłosierdzie za te obelgi. Nie ukryjesz się przed dobrą zmianą". No więc ja także się nie kryję i za takie straszenie jesteś godzien najgorszej pogardy i obrazy. Żyłem wystarczająco długo w państwie, gdzie zastraszanie było normą i już się tego nie boję. Gardzę takimi ludźmi jak Ty ( którzy straszą ). 01:48, 01.10.2018


prosto  w  twarzprosto w twarz

2 3

"Dla fala poparcia Darka" Ty nie jesteś wazeliniarzem z tego co tu piszesz. Ty jesteś o wiele gorszym człowiekiem, bo już wszystkich atakujesz, którzy mają odmienne zdanie niż Ty. Jedź do Iranu i tam się odnajdziesz , bo tam są inne prawa lub do Arabii Saudyjskiej, tam będziesz mógł ścinać "głowy" tych co nie popierają twojej opcji. Wstydź się za to co mówisz. Czas na zmiany , by tacy fanatycy jak Ty niedoszli do władzy. 08:23, 01.10.2018


JP CzeciJP Czeci

2 4

Do @prosto w twarz
" by tacy fanatycy jak Ty niedoszli do władzy"
By?
Oni już są!!
TU w gminie, w województwie, w NIErządzie!!! w... pałacu pRezydenckim
a chcą być wszędzie a niedługo zapragną wleźć i pod kołdrę by było wszystko tak jak taki jeden /prawy i sprawiedliwy/ ustali.
Trzeba zmobilizować ludzi by to zło odciąć od wszystkiego co wiąże się z jakąkolwiek władzą bo co pozorni "dobroczyńcy" to zło wcielone takie samo jakie przez 40 lat po wojnie gnębiło w Polsce jakikolwiek przejaw wolności. 18:29, 01.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obiektywny czytelnikobiektywny czytelnik

6 1

Czytam te komentarze i nie wierzę,jak niektórzy wściekle toczą pianę wobec mających odmienne zdanie, np.fala poparcia Darka poparł go ładnymi słowami na burmistrza, za co,,prosto w twarz"wyzwał go od nierobów,przydupasów i wazeliniarzy. Pytam, za co go tak wyzwał i jakie ma do tego prawo? Na to ,,fala poparcia"dowcipnie, ale grzecznie i bez inwektyw odpowiada ,, prosto w twarz"-patrz komentarz.Nagle pojawia się kilku popierających wypowiedż ,,prosto w twarz", w tym p.Ryszard Grobelski i bełkoczą coś,że jak wygra Witczak(dobra zmiana), to będzie ich szukał,ale nie wiem w jakim celu? Oponenci wyboru Witczaka w tym p.Grobelski, zachowajcie mimimum kultury osobistej. Bo panie Grobelski, według pana, kto popiera Witczaka jest nierobem i przydupasem, a kto popiera Dybicz, to (obiektywnie patrząc na sprawę) też musi być nierobem i przydupasem. Obiektywnie patrząc, nie rozumiem dlaczego z taką wściekłością i brakiem kultury osobistej zachowują się oponenci Witczaka.Może powinni sobie odpocząć od polityki z pożytkiem dla zdrowia ciała i ducha, czego sobie i innym życzę. 00:47, 02.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ryszard GrobelskiRyszard Grobelski

1 5

Zareagowałem tak wykazując wielką kulturę (a nie minimum) po następującym tekście 'fali poparcia Darka" ; Jak wygramy wybory to nie licz na moje miłosierdzie za te obelgi. Nie ukryjesz się przed dobrą zmianą ! "Obiektywny czytelniku". Widać powrót do retoryki komuny jest Tobie bliski. Gratuluję. Ja występuję z imienia i nazwiska, natomiast Ty artykułujesz swój bełkot pod "nikiem" Obiektywny czytelnik. To bardzo odważne. Najpierw przeczytaj kto kogo i jak straszył a później zabieraj głos. 01:21, 02.10.2018


obiecanyobiecany

1 4

Do obiektywny czytelniku. Akurat znam niektórych nierobów, którzy kryją się pod płaszczykiem obecnego włodarza i są też niestety wazeliniarzami . W każde nadchodzące wybory pomagają jemu w kampanii wyborczej, by tylko utrzymać swoje stanowisko pracy. I wiadomo, że tacy ludzie będą stali murem za Burmistrzem. Ale akurat to słowo / nierób-wazeliniarz /nie jest obraźliwe, tacy są ludzie niestety, i to wynika z ich charakteru i słabości. Silna osoba i znająca się na pracy nie musi tego robić i sama się obroni swoją pracą. Prawdopodobnie Burmistrzowi to akurat nie przeszkadza, że jego niektórzy podwładni są tacy, wręcz przeciwnie wie na kogo może liczyć. A wracając do tematu, ludzie wyrażają w ten sposób swoje niezadowolenie, bo mają już dość tego. A odbijanie piłeczki i straszenie, że ktoś się odkuje na kimś po wygranych wyborach przez Witczaka jeszcze bardziej będzie potęgować to niezadowolenie. "Nierób" w żargonie nie musi oznaczać to, że ktoś nic nie robi, ale może oznaczać stanowisko pracy, które zostało wyznaczone np. dla pupilka burmistrza, który ma indywidualny np. tok pracy. Przychodzi kiedy chce i wychodzi też kiedy chce i w końcu robi co chce. A nie będę podawać przykładów, bo rozpętałbym wojnę przed samymi wyborami. Burmistrz też nie musi wiedzieć o tym, że oni to wykorzystują. Osoby patrząc na to z boku zawsze będą mieli obawy wobec tzw. nierobów -"wazeliniarzy", bo mają to na uwadze, iż odmienne ich zdanie wobec tzw. "pupilków Burmistrza" może spowodować narażenie się na utratę np.pracy czy szykany oraz mobbing. I na tym skończmy OBIEKTYWNY CZYTELNIKU. 08:57, 02.10.2018


KormoranKormoran

3 0

@obiektywny czytelnik. Nie czytaj tych komentarzy a uwierzysz. 15:42, 02.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawski pieldus krciekawski pieldus kr

2 0

Darek czy Ilona, kto kogo pokona? 19:17, 04.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%