Znany brazylijski przewoźnik stanął w obliczu poważnego kryzysu finansowego. Trwa walka o przetrwanie, przyszłość planowanej fuzji i zaufanie inwestorów.
Jeden z największych przewoźników lotniczych w Brazylii – Azul Airlines – ogłosił rozpoczęcie formalnego postępowania ochronnego przed upadłością. Firma, która od dłuższego czasu zmaga się z narastającymi problemami finansowymi, złożyła wniosek o ochronę w Stanach Zjednoczonych, korzystając z przepisów tzw. Rozdziału 11.
Z danych przekazanych przez spółkę wynika, że jej całkowite zadłużenie sięgnęło 5,6 miliarda dolarów. Pomimo wcześniejszych prób porozumienia się z partnerami branżowymi, w tym z takimi firmami jak United Airlines czy AerCap, Azul nie zdołał ustabilizować sytuacji finansowej.
Obecnie firma planuje przeprowadzenie gruntownej restrukturyzacji, która miałaby objąć redukcję zobowiązań o około 2 miliardy dolarów. Chodzi m.in. o koszty leasingu samolotów. W trakcie trwania procesu linia zabezpieczyła 1,6 miliarda dolarów tymczasowego finansowania, a po jego zakończeniu planuje zdobyć kolejne 950 milionów.
Decyzja o skorzystaniu z ochrony przed wierzycielami rzuca cień na plany połączenia Azul z innym dużym graczem brazylijskiego rynku – linią Gol. Fuzja miała stworzyć największą linię lotniczą w regionie, obsługującą większość krajowych połączeń. Dziś jednak los tej transakcji pozostaje niepewny.
Prezes Azul, John Rodgerson, zapewnia, że firma podjęła działania z myślą o przyszłości, a celem jest zakończenie procesu do końca roku. Mimo tych zapowiedzi, inwestorzy pozostają ostrożni – akcje spółki notowane w USA straciły już ponad 70% wartości od początku roku.
Problemy Azul wpisują się w szerszy kontekst kryzysu branży lotniczej w Ameryce Łacińskiej. W ostatnich latach o ochronę przed bankructwem wnioskowały już takie linie jak Avianca, LATAM, Aeromexico czy Gol. W tle są m.in. brak stabilnego wsparcia rządowego, wahania kursów walut i rosnące koszty prowadzenia działalności.
Choć Azul był przez lata postrzegany jako dynamicznie rozwijający się przewoźnik regionalny, pandemia i globalne zawirowania mocno nadwyrężyły jego pozycję.
Ostateczny wynik procesu zależy od skuteczności prowadzonych działań naprawczych i poziomu zaufania, jakim Azul zdoła jeszcze obdarzyć rynek.
Przejmowanie prywatnej drogi przez Gminę Kruszwica podz
Podstawowe zasady higieny są takie, że wpierw buduje się drogi a potem dzieli działki pod zabudowę. Barany w Polsce tego nie wiedzą i szerzą patologię, bo liczy się tylko kasa. Ludziska kupują działeczki bo ładna okolica i spokój. Potem zaciągają kredyciki stawiają domki marzeń, ogródki, fontanny, trawniczki wylizane, płoty i bramy z pełną automatyką. No a o drodze nikt nie myśli, bo gmina powinna, bo gminna musi i takie tam. Potem się budzą bo autko ugrzęzło albo bachorzęta buciki brudzą w drodze do szkoły. No i co ? Trzeba było pomyśleć wcześniej, puknąć się w te puste łby i dążyć do zmiany przepisów w temacie zagospodarowania przestrzennego. Teraz to już nic nie pomoże, trzeba cierpliwie czekać, Zresztą zrobią drogę to zaraz będzie wojna, że ciemno że strach nocą chodzić. Śmiechu warte normalnie,
Kapiszon
17:03, 2025-05-30
Przejmowanie prywatnej drogi przez Gminę Kruszwica podz
W gminie są drogi które od lat proszą się o remont, a mieszkańcy tylko słyszą, że nie ma pieniędzy, jak gmina będzie co chwilę przejmować prywatne drogi w mieście to drogi na wsi nigdy nie doczekają się remontu z prawdziwego zdarzenia.
Mieszkaniec
16:34, 2025-05-30
Zmiana organizacji ruchu w Kruszwicy.
Na jak dlugo będzie zamknięty? Co z dojazdem na dzialki?
Dzialkowicz
16:15, 2025-05-30
W Gocanowie pod Kruszwicą ryby unoszą się brzuchem do g
Wychodzą brudy Rasaly
Fujjj
14:11, 2025-05-30
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz