Oświadczenie prasowe Zarządu INOFAMA S.A.
Inowrocław, 15 października 2025 r.
Zarząd INOFAMA S.A. informuje, że w dniu 9 września 2025 r. Spółka, kierując się zasadą należytej staranności i transparentności wobec interesariuszy, złożyła do Sądu Rejonowego w Bydgoszczy dwa wnioski: o otwarcie postępowania sanacyjnego (restrukturyzacyjnego) oraz – wyłącznie z przyczyn ostrożnościowych – wniosek o ogłoszenie upadłości. Oba wnioski zostały wpisane do repertoriów sądowych odpowiednio pod sygnaturami BY1B/GR/20/2025 (restrukturyzacja) oraz BY1B/GU/862/2025 (upadłość).
W związku z wnioskiem restrukturyzacyjnym Sąd, postanowieniem z dnia 18 września 2025 r., ustanowił Tymczasowego Nadzorcę Sądowego, którego zadaniem jest zabezpieczenie majątku Spółki do czasu rozpoznania wniosku o otwarcie sanacji.
Podkreślamy, że wniosek o upadłość został złożony wyłącznie prewencyjnie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w sytuacji kolizji wniosku upadłościowego z wnioskiem restrukturyzacyjnym, sąd wstrzymuje rozpoznanie wniosku o ogłoszenie upadłości do czasu rozstrzygnięcia wniosku restrukturyzacyjnego. Zarząd INOFAMA S.A. informuje, że wniosek o ogłoszenie upadłości Spółki na ten moment nie jest rozpatrywany przez Sąd.
Priorytetem Spółki jest przeprowadzenie postępowania sanacyjnego.
INOFAMA S.A. jest spółką z Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. i podejmuje działania w uzgodnieniu z właścicielem. ARP S.A. od lat wspiera rozwój Spółki, w tym poprzez projekty inwestycyjne i aktywny nadzór właścicielski.
Cel i zakres restrukturyzacji
Celem sanacji jest przywrócenie rentowności i długoterminowej stabilności finansowej Spółki poprzez m.in.:
- uporządkowanie zobowiązań oraz wypracowanie układu z wierzycielami,
- optymalizację kosztów i procesów operacyjnych,
- przegląd i repozycjonowanie portfela produktów i zamówień,
- koncentrację na najbardziej dochodowych liniach biznesowych (konstrukcje stalowe i usługi cynkownicze),
- poprawę wykorzystania majątku produkcyjnego, w tym efektów dotychczasowych inwestycji.
Zarząd podtrzymuje, że ciągłość kluczowych usług Spółki jest utrzymywana, a bieżąca działalność operacyjna jest dostosowywana do etapów postępowania sądowego i uzgodnień z Tymczasowym Nadzorcą Sądowym. Wszelkie decyzje podejmowane są z poszanowaniem interesu pracowników, kontrahentów i wierzycieli.
Zarząd INOFAMA S.A.
09.09.2025 – złożenie przez spółkę dwóch wniosków: o sanację (BY1B/GR/20/2025) oraz, ostrożnościowo, o upadłość (BY1B/GU/862/2025).
INOFAMA S.A. z Inowrocławia, spółka należąca do Grupy Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., rozpoczęła formalny proces restrukturyzacji mający na celu przywrócenie rentowności i długoterminowej stabilności finansowej. Wniosek o wszczęcie postępowania sanacyjnego został złożony przez zarząd spółki we wrześniu br. i jest obecnie rozpatrywany przez sąd.
Zarząd podkreśla, że wniosek o ogłoszenie upadłości został złożony jedynie z ostrożności procesowej, a sąd – zgodnie z przepisami – zawiesił jego rozpoznanie do czasu rozstrzygnięcia sprawy restrukturyzacyjnej. Spółka kontynuuje działalność operacyjną i realizuje swoje zobowiązania wobec kontrahentów, podejmując działania sanacyjne w ścisłej współpracy z właścicielem – ARP S.A.
Celem działań jest utrzymanie miejsc pracy, stabilizacja relacji z partnerami biznesowymi oraz odzyskanie pełnej rentowności dzięki optymalizacji procesów i koncentracji na kluczowych kompetencjach przemysłowych spółki.
INOFAMA S.A. to jedna z najstarszych firm przemysłowych w regionie kujawsko-pomorskim, z ponad 130-letnią tradycją w produkcji konstrukcji stalowych i urządzeń przemysłowych. Siedziba i główny zakład produkcyjny spółki mieszczą się w Inowrocławiu.
Spółka specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i montażu konstrukcji stalowych, zbiorników, elementów maszyn i urządzeń technologicznych, a także w usługach cynkowniczych i obróbce metalu. Jej produkty trafiają do odbiorców z branż: energetycznej, chemicznej, budowlanej, rolniczej oraz infrastrukturalnej, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
INOFAMA S.A. wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. (ARP S.A.), co umożliwia realizację projektów inwestycyjnych i modernizacyjnych wspierających rozwój przemysłu krajowego.
Spółka konsekwentnie rozwija nowoczesne technologie produkcji oraz wdraża działania mające na celu poprawę efektywności operacyjnej i środowiskowej. W ramach prowadzonego postępowania restrukturyzacyjnego dąży do przywrócenia trwałej rentowności, utrzymania miejsc pracy i wzmocnienia pozycji konkurencyjnej na rynku krajowym i europejskim.
Władze Kruszwicy sięgają po paragrafy. Odpowiadamy fakt
W piśmie od władz gminy stoi napisane - "Udział w wydarzeniu był praktycznie bezkosztowy" . Nie wiem kto to pisze i jakich ma ludzi pod sobą, ale to pan podpisał to pismo. Co to znaczy praktycznie bezkosztowy ? A teoretycznie kosztowy ? Czy władze gminy są poważne czy żarty sobie robią z mieszkańców ?
Telesfor
13:47, 2025-10-16
Mamy oświadczenie zarządu INOFAMA S.A.
Niestety w takim stanie spółkę zostawiły pisiorki. Wyprzedany majątek, wydrenowana kasa, liczne zobowiązania. Może niech zarząd ujawni ile na przestrzeni ostatnich 10 lat było prezesów, ile majątku wyprzedano i za ile, ile pieniędzy pożyczono, a ile dostano w ramach podniesienia kapitału, ilu pracowników zwolniono. To będzie dopiero prawdziwy obraz sytuacji, a nie suchy fakt. Rzetelny dziennikarz też zadałby sobie trudu by ustalić powód takiej a nie innej kondycji spółki. Szczególnie, że w tym czasi były tłuste lata dla branży. Ale kto miał tym zarządzać? Nominacie za grubą kasę?
12:21, 2025-10-16
Władze Kruszwicy sięgają po paragrafy. Odpowiadamy fakt
Jak burmistrz nie chce być kontrolowanym i odpowiadać na pytania to zawsze może zrezygnować z urzędu przymusu niema
Mieszkaniec
10:44, 2025-10-16
Kruszwica: powołano komisje do przetargów, naborów i do
A ten Pilarski to jest vice burmistrzem czy etatowym przewodniczącym komisji?
Ino pytam
10:31, 2025-10-16
0 0
Niestety w takim stanie spółkę zostawiły pisiorki. Wyprzedany majątek, wydrenowana kasa, liczne zobowiązania. Może niech zarząd ujawni ile na przestrzeni ostatnich 10 lat było prezesów, ile majątku wyprzedano i za ile, ile pieniędzy pożyczono, a ile dostano w ramach podniesienia kapitału, ilu pracowników zwolniono. To będzie dopiero prawdziwy obraz sytuacji, a nie suchy fakt. Rzetelny dziennikarz też zadałby sobie trudu by ustalić powód takiej a nie innej kondycji spółki. Szczególnie, że w tym czasi były tłuste lata dla branży. Ale kto miał tym zarządzać? Nominacie za grubą kasę?