Zamknij

Ile kosztuje współpraca z influencerem?

artykuł sponsorowany + 14:27, 16.02.2023 Aktualizacja: 14:29, 16.02.2023

Wiele mniejszych i większych marek rozważa nawiązanie współpracy z influencerami, aby osiągnąć zamierzone cele marketingowe, sprzedażowe czy wizerunkowe. Pojawia się jednak wiele wątpliwości, głównie związanych z tym, czy będzie to opłacalne. Zastanawiasz się, ile kosztuje współpraca z influencerem? Co wpływa na stawki twórców? Jak wybrać influencera i zaplanować działania? Sprawdź wskazówki!

Kim jest influencer i w czym może pomóc Twojej firmie?

Mianem influencera określa się twórcę internetowego, który prowadząc działania w sieci (np. konto na Instagramie, YouTube, TikTok, blog), skupia wokół swojej osoby grono zaangażowanych odbiorców. Influencerzy mogą działać w różnych branżach – spotkamy tych lifestylowych, sportowców, modowych, beauty, muzycznych, jedzeniowych itd. Na swoich kontach publikują oni treści związane ze swoją działalnością, zainteresowaniami, a także różne materiały promocyjne, które wynikają ze współprac z markami.

Właśnie takie współprace z influencerami mogą być świetnym narzędziem docierania do nowych odbiorców, co przekłada się na budowanie rozpoznawalności czy zwiększenie sprzedaży. Ważne jest jednak, aby dobrze dopasować twórcę do rodzaju kampanii oraz grupy docelowej – dzięki temu działania będą autentyczne, a to może wpłynąć na ich wysoką skuteczność. Co istotne, istnieje wiele możliwości współpracowania z influencerami, więc bez względu na branżę czy pożądane kanały komunikacji, z pewnością każdy brand znajdzie przestrzeń dla siebie.

Ile kosztuje współpraca z influencerem i co wpływa na stawkę?

Powszechnie wiadomo, że najlepiej sprzedają się te rzeczy i usługi, które są rekomendowane przez osoby wiarygodne i cieszące się sporym zaufaniem wśród swojej społeczności. Co istotne, nie jest tu priorytetową kwestią to, jak duże grono odbiorców ma twórca, a bardziej to, czy jego odbiorcy są zaangażowani oraz czy pasują do Twojej marki i planowanych działań.

Czasem zdecydowanie bardziej opłacalnym posunięciem z biznesowego punktu widzenia będzie nawiązanie współpracy z mikroinfluencerami aniżeli z twórcami, którzy mają milion followersów. Oczywiście wiele zależy od rodzaju kampanii, typu działań, celu marketingowego czy budżetu.

Im większy twórca, tym jego stawki są wyższe w porównaniu do mniejszych twórców. Poza tym na koszty wynikające ze współpracy wpływ ma także to, jak ma ona przebiegać – czy jest doraźna czy długofalowa, jakie działania ma obejmować oraz na jakich kanałach się odbywać.

Jak wybrać influencera i zaplanować działania?

Zacząć należy od wyboru medium, w którym chce się realizować swoje działania. Następnie warto poszukać twórców, którzy działają w obszarze, który mieści się w kręgu naszych zainteresowań – np. branża fitness, branża beauty itp. Można to uczynić po hashtagach, przeglądając różne treści, ale również nawiązując współpracę z agencją, dzięki czemu ten proces będzie uproszczony. Na przykład Tears of Joy - Agencja influencerska specjalizuje się w tworzeniu kampanii z twórcami, którzy pasują do marki lub konkretnego produktu/usługi, dzięki czemu zwiększają się szanse na powodzenie kampanii. To po stronie agencji leży wybór odpowiedniego influencera i zaplanowanie działań.

[ZT]22894[/ZT]

[ZT]22876[/ZT]

[ZT]22867[/ZT]

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%