Zamknij

Korekta lakieru na nowych i używanych autach – jakie są różnice?

art. sponsorowany + 10:40, 20.01.2025 Aktualizacja: 10:40, 20.01.2025
freepik.com freepik.com

W świecie motoryzacji estetyka pojazdu odgrywa kluczową rolę, a lakier jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na wizualny odbiór samochodu. Korekta lakieru, proces przywracający karoserii dawny blask, cieszy się rosnącą popularnością zarówno wśród właścicieli nowych, jak i używanych aut. Ale jakie są różnice w podejściu do tych dwóch grup pojazdów? 

Co to jest korekta lakieru?

Korekta lakieru https://myjniasamochodowawarszawa.pl/polerowanie-lakieru-korekta/ to zaawansowany proces renowacji powłoki lakierniczej samochodu, który ma na celu usunięcie niedoskonałości, takich jak drobne zarysowania, oksydacja, czy hologramy. Kluczowym elementem tego procesu jest polerowanie karoserii za pomocą specjalistycznych narzędzi i past, co pozwala przywrócić lakierowi pierwotny blask.

W przypadku nowych samochodów korekta jest często postrzegana jako zbędna, jednak nawet w świeżo wyprodukowanych autach mogą pojawić się mikrouszkodzenia wynikające z transportu czy nieodpowiedniego mycia w salonie. Z kolei w używanych autach korekta lakieru stanowi niemal obowiązkowy element ich odświeżenia – lakier narażony na działanie czynników atmosferycznych oraz eksploatację wymaga gruntownego odnowienia.

Korekta lakieru w nowych samochodach

Nowe samochody na pierwszy rzut oka wydają się idealne, ale nawet fabryczny lakier może posiadać niedoskonałości. Są to często mikrozarysowania wynikające z procesu transportu lub nieodpowiedniej pielęgnacji przez dilerów. W przypadku nowych aut korekta lakieru ma na celu przede wszystkim usunięcie takich drobnych defektów i zabezpieczenie powierzchni przed dalszymi uszkodzeniami.

Proces korekty dla nowych samochodów zazwyczaj obejmuje jednoetapowe polerowanie oraz aplikację powłok ochronnych, takich jak ceramika lub folie PPF. Dzięki temu lakier zyskuje dodatkową warstwę ochronną, a samochód dłużej wygląda jak nowy.

Korekta lakieru w używanych samochodach 

Lakier używanych samochodów często wymaga znacznie więcej uwagi. Wiele aut z drugiej ręki posiada wyraźne ślady eksploatacji, takie jak głębsze zarysowania, wyblaknięcia czy odpryski. Korekta lakieru w takich przypadkach to proces wieloetapowy, który obejmuje dokładne oczyszczenie powierzchni, polerowanie i aplikację ochronnych preparatów.

Używane auta wymagają większej precyzji i często korzysta się z zaawansowanych technik, aby zniwelować głębsze uszkodzenia. Efektem jest nie tylko estetyczna poprawa wyglądu, ale także zwiększenie wartości rynkowej samochodu.

Etapy procesu korekty lakieru

  1. Dokładne mycie i dekontaminacja – usuwanie brudu, smoły i zanieczyszczeń z lakieru.
  2. Polerowanie – główny etap, podczas którego specjalistyczne narzędzia usuwają rysy i przywracają blask.
  3. Zabezpieczenie lakieru – aplikacja ceramiki, folii PPF lub wosku, które chronią powierzchnię przed uszkodzeniami.

Każdy z tych etapów jest kluczowy, a ich precyzyjne wykonanie decyduje o końcowym efekcie.

Dlaczego warto inwestować w korektę lakieru?

Korekta lakieru to inwestycja w estetykę i wartość samochodu. Nowe auta zyskują dodatkową ochronę, co przedłuża ich idealny wygląd. Z kolei używane pojazdy mogą całkowicie zmienić swój wizerunek, co ułatwia ich sprzedaż na rynku wtórnym.

Profesjonalne usługi w tej dziedzinie gwarantują także minimalizację ryzyka uszkodzeń podczas procesu. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych preparatów i narzędzi, właściciele aut mogą cieszyć się długotrwałym efektem.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%