„Nasza szkoła przystąpiła do konkursu „Multimedialna Szkoła” i wdraża nowoczesne nauczanie. Stworzyliśmy całą pracownię terminalową, wzbogaciliśmy ofertę o wirtualną strzelnicę. Staramy się korzystać z nowych rozwiązań, aby uczynić edukację ciekawszą i bardziej dostosowaną do potrzeb młodych ludzi” – mówi dyrektor placówki, Halina Peta, która wspólnie z cyfrowym awatarem zainaugurowała wydarzenie.
Jednym z głównych punktów programu był pokaz zastosowania wirtualnej rzeczywistości (VR) w edukacji. Uczniowie mieli okazję przetestować wirtualną strzelnicę – innowacyjne narzędzie dydaktyczne, które rozwija umiejętności celności, koordynacji i refleksu w bezpiecznym środowisku. Dzięki technologii VR uczniowie mogą brać udział w realistycznych symulacjach, od podstawowego treningu strzeleckiego po zaawansowane scenariusze taktyczne.
Wśród gości nie zabrakło przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego, kuratorium oraz samorządów powiatu inowrocławskiego. Prezydent Inowrocławia, Arkadiusz Fajok, przeniósł się w wirtualnej rzeczywistości do Egiptu, aby zwiedzić piramidę Cheopsa. Burmistrz Gniewkowa, Ilona Wodniak-Kuraszkiewicz, zapoznała się z architekturą cerkwi Wasyla Błogosławionego, a wiceburmistrz Janikowa, Katarzyna Wikarska, testowała zagraniczny model ChatGPT.
„To niesamowite, jak technologia może przenieść nas do zupełnie innego świata, jednocześnie ucząc nas nowych umiejętności” – skomentował jeden z uczniów, testując wirtualne środowisko.
[FOTORELACJA]4501[/FOTORELACJA]
Podczas wydarzenia zaprezentowano modyfikacje ChatGPT, które mogą być wykorzystane w edukacji. Zaproszeni goście mieli okazję zobaczyć, jak ten zaawansowany model językowy wspiera proces nauki poprzez inteligentne odpowiedzi, tworzenie materiałów edukacyjnych oraz interaktywne wsparcie. Uczestnicy eksperymentowali z pytaniami, uzyskując natychmiastowe odpowiedzi.
Kluczowym punktem całego wydarzenia było otwarcie nowoczesnej pracowni terminalowej, wyposażonej w system NEXINEO. System ten wspiera zarządzanie i obsługę nowoczesnych urządzeń edukacyjnych, a jego centralnym elementem jest Nexi Board – interaktywna tablica umożliwiająca dynamiczną pracę z materiałami multimedialnymi, prezentacje, zarządzanie treściami edukacyjnymi oraz integrację z różnymi aplikacjami do nauki online.
W pracowni uczniowie mogą korzystać m.in. z nowoczesnego oprogramowania landbot.io, gdzie tworzą własne aplikacje, oraz z takich narzędzi jak copy.ai.
Kolejną atrakcją był pokaz Google VR, umożliwiający uczestnikom wirtualne podróże po świecie. Dzięki aplikacji VR Class uczniowie „odwiedzili” miejsca niedostępne na co dzień – zarówno geograficznie, jak i finansowo. Nauczyciele pokazali również kody QR, które umożliwiają szybki dostęp do zasobów edukacyjnych.
„Wystarczy zeskanować kod i już mamy dostęp do potrzebnego materiału. To ogromne ułatwienie i oszczędność czasu” – podkreślił jeden z nauczycieli.
Z okazji Szkolnego Dnia Nowych Technologii w Edukacji wydano specjalny numer gazety „AS Inowrocław”, który zawierał informacje na temat innowacji w szkole, wywiady z nauczycielami oraz fotorelację z wydarzeń.
Gazetę wzbogacono o artykuły na temat roli nowych technologii w edukacji.
Dla uczestników przygotowano także poczęstunek, w tym wyroby cukiernicze i kulinarne przygotowane przez uczniów. Na terenie szkoły działa wędzarnia, której produkty znalazły się w koszykach dla gości. Zaprezentowano również ploter spożywczy, dzięki któremu uczniowie ozdabiali wypieki.
„Połączenie edukacji z kulinarnymi doznaniami to doskonały pomysł. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tym wydarzeniu” – powiedział jeden z gości.
Szkolny Dzień Nowych Technologii w Edukacji, wspierany przez program „Aktywna Tablica” na lata 2023-2024, efektywnie wspiera proces dydaktyczny w szkole, promując nowoczesne formy edukacji.
fot. Oskar Szajkowski/Izabela Klauze
[ZT]36795[/ZT]
[ZT]36791[/ZT]
[ZT]36790[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz