Pozycjonowanie stron internetowych opiera się w sporej mierze na tworzeniu treści przyjaznych algorytmom Google. W tym kontekście istotne jest zarówno nasycenie ich odpowiednimi słowami kluczowymi, jak i ich wartość merytoryczna. Sprawdź zatem, czym jest EEAT oraz jak istotny jest dobór i wykorzystanie właściwych słów kluczowych.
E-E-A-T (Experience – Expertise – Authority – Trust) jest kluczowym pojęciem w SEO, opisanym przez Google w kontekście oceny jakości treści online. W swoim obszernym dokumencie Google szczegółowo wyjaśnia, jakie elementy powinny zawierać treści, aby zapewnić i utrzymać wysoką jakość strony. Najnowsze zalecenia Google dotyczące tworzenia tekstów według zasad E-E-A-T podkreślają cztery główne aspekty:
doświadczenie
ekspertyza
autorytet
zaufanie
Twórca treści powinien zatem mieć niezbędne doświadczenie w konkretnej branży. Eksperckość tekstu natomiast można poznać na przykład po tym, że autor tekstu posługuje się statystykami lub odnosi się do badań naukowych — temat jest jednak znacznie bardziej rozległy i doskonale znają się na nim specjaliści SEO z agencji marketingowej Semcore (https://semcore.pl/seo-co-to-i-komu-jest-potrzebne/).
Autorytet natomiast to coś więcej niż eksperckość. Strona internetowa lub autor jest w pewnym momencie podawany jako źródło wiarygodnej wiedzy — pewnego rodzaju punkt odniesienia. Poziom zaufania także jest oceniany przez algorytmy Google, co pozwala na wykluczenie z wysokich pozycji stron internetowych, które są prowadzone przez branżowych oszustów — na przykład w tematyce finansowej. Zaufanie może być rozpatrywane zarówno w kategoriach wiedzy, jak i bezpieczeństwa. Te elementy stanowią fundament dla tworzenia wartościowych treści, które zostaną uznane przez Google.
Odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi jest fundamentalne dla tworzenia treści SEO friendly. Słowa kluczowe to terminy i frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, gdy szukają informacji online. Wplecenie tych słów w sposób naturalny w treść strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla jej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Algorytmy wyszukiwarki Google bardzo szybko wychwytują jednak tak zwany keyword stuffing, czyli upychanie słów kluczowych. Istotne jest zatem, aby liczba fraz w tekście nie była nadmierna i jednocześnie, aby były one równomiernie rozłożone.
Na przykład przy pozycjonowaniu lokalnym w Katowicach specjaliści bardzo często dobierają frazy geolokalizacyjne, które naturalnie umieszczają w treści. Przeczytaj więcej informacji na temat pozycjonowania w Katowicach tutaj: https://semcore.pl/pozycjonowanie-katowice.
Oczywiście kwestia doboru słów kluczowych oraz odpowiedniego nasycenia nimi strony ma ogromne znaczenie zarówno w pozycjonowaniu lokalnym, jak i krajowym oraz globalnym. Obecność fraz w tekście od samego początku istnienia wyszukiwarki Google była bardzo ważna.
[ZT]31764[/ZT]
[ZT]31763[/ZT]
[ZT]31761[/ZT]