Prawie 1,5 miliona podpasek trafiło do szkół w całej Polsce w ramach wspólnego programu Kulczyk Foundation i marki Rossmann. W ich dystrybucji bierze udział niemal 300 wolontariuszek.
„Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” to nowy program Kulczyk Foundation i marki Rossmann. Dzięki niemu do 96 szkół z 16 województw trafiło dokładnie 92 160 paczek z podpaskami. Czyli aż 1 475 600 sztuk podpasek.
Uczennice otrzymały w ten sposób darmowy dostęp do środków menstruacyjnych przez cały rok szkolny 2021/2022.
– Dziewczynka, która z powodu miesiączki nie pojawi się w szkole, już zawsze będzie przekonana, że jest gorsza od chłopców. Zawsze będzie jej mniej - w rodzinie, w pracy, w dorosłym życiu. Nasza akcja to złamanie tego schematu i jasny komunikat dla dziewczyn - nie jesteście gorsze. Jesteście tak samo wartościowe i wolne. Jeśli zdacie sobie z tego sprawę, nikt wam tej wolności już nie odbierze – mówi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.
W programie biorą udział szkoły podstawowe i ponadpodstawowe. W dystrybucję podpasek zaangażowało się prawie 300 wolontariuszek, które promują także wiedzę na temat okresu.
Oprócz całorocznego zapasu podpasek, uczennice otrzymały od nas także dostęp do materiałów dotyczących zdrowia i higieny menstruacyjnej. Na ich podstawie nauczyciele i nauczycielki mogą prowadzić zajęcia z zakresu dojrzewania czy menstruacji np. w czasie godziny wychowawczej.
– Ostatni Raport Kulczyk Foundation pokazuje, że nawet co piątej Polce zdarzyło się nie mieć pieniędzy na zakup odpowiednich podpasek. Z badania wynika też, że 1/3 nastolatek nie jest przygotowana na przyjście swojej pierwszej miesiączki. Aby zapobiec takim sytuacjom, przygotowaliśmy dla niemal 100 szkół w Polsce pakiety z podpaskami, które przez cały rok szkolny będą dostępne w szkolnych toaletach. Zależy nam, by temat okresu nie był tematem tabu. Moment pierwszej miesiączki jest ważnym przeżyciem i nie powinien kojarzyć się z czymś wstydliwym – mówi Joanna Wojtasik, kierowniczka sekcji ds. zrównoważonego rozwoju w Rossmannie.
Miesiączka jest tematem niewidocznym w każdej kulturze i pod każdą szerokością geograficzną, także w Polsce. Jak wynika z raportu Kulczyk Foundation, aż 42% kobiet deklaruje, że w ich w ich rodzinnym domu o okresie się nie mówi się lub nie mówiło wcale. Dla 23% badanych jest to z kolei temat krępujący.
Kulczyk Foundation i Rossmann wspierają projekty skierowane do kobiet, które mają wzmocnić ich pozycję. Szczególny nacisk kładziemy na walkę z ubóstwem i wykluczeniem menstruacyjnym. Problem ten wpływa negatywnie na niemal każdy aspekt życia kobiet.
Kowalski z Kruszwicy chce założyć biznes. Analizujemy
W pełni rozumiem wpis administratora. Niestety, Inowrocław i cały powiat od lat są przykładem, jak nepotyzm, kolesiostwo i mentalność z czasów PRL potrafią skutecznie zniszczyć normalny rynek pracy. Jeśli nie jesteś "czyimś znajomym" – nie licz na uczciwe szanse. W takiej rzeczywistości własna działalność to często jedyna opcja, by wyrwać się z tego chorego układu i działać na własnych zasadach
Prawda bez układów
08:18, 2025-07-06
Działania profilaktyczne na przejeździe kolejowym w Che
Widzę takie akcje i nie wiem, czy to szczęście, czy nieszczęście, że głupota nie zabija. Żeby choć na obliczach profilaktyków ujrzeć odrobine zażenowania...
Laura Palmer
07:44, 2025-07-06
Raport o Kruszwicy: Kruszwiczanie się starzeją. Przybył
Najważniejsze że w tej wiosce są dwa kościoły resztą się nie liczy.
gogo
17:56, 2025-07-05
„W lusterku wszystko widać” . O kruszwickim braku kultu
Bezpańskie koty dokarmiane przez mieszkańców pewnie załatwiają się w tojtoju ? Kto te koty szczepi ? Np grzybica może przejść z kota na człowieka bo już z psa nie. Kot przenosi wiele chorób na człowieka zwłaszcza taki bezpański. To nie jest problem ? Żeby nie było to jestem za aby właściciele psów sprzątali po swoich pupilach.
olo
20:37, 2025-07-04