Zamknij
REKLAMA

Jak być kreatywnym w pracy?

12.53, 13.07.2022 materiał partnera

Jeżeli poszukujesz pracy, na pewno zauważyłeś duże zapotrzebowanie na osoby kreatywne. Dzięki byciu kreatywnym pracownicy są w stanie tworzyć nieszablonowe rzeczy. Sprawdź, jak być kreatywnym w pracy!

Co to jest kreatywność?

Przeglądając oferty pracy na stronach typu Pracuj.pl, pracodawcy coraz częściej wymieniają wśród wymaganych umiejętności czy cech „kreatywność”. Słowo to odnosi się do osoby, która jest w stanie zaproponować nieszablonowe i nowe pomysły. Jednocześnie taka osoba myśli kreatywnie, jest w stanie w szybki sposób stworzyć nową koncepcję i pomóc w rozwoju jakiegoś projektu.

Jak być bardziej kreatywnym w pracy?

Osoby aplikujące na posady lub chcące zmienić coś w swoim nastawieniu często zastanawiają się, jak być kreatywnym w pracy. Po pierwsze, pamiętaj, że nie ma głupich przykładów. Nie bój się pokazać swojego pomysłu innym, jednocześnie staraj się argumentować swój tok myślenia. Takim sposobem pokazujesz swoją chęć czynnego brania udziału w tworzeniu np. nowego projektu. Dobrym pomysłem na bycie kreatywnym jest przeprowadzenie burzy mózgów na dany temat. Takim sposobem każdy pracownik będzie mógł wymyślić jakiś przykład, jednocześnie pracując nad kreatywnością.

Osoby kreatywne podczas wymyślania nowego pomysłu nie myślą „a co, jeżeli nie będzie to dobry pomysł”. Możliwe porażki jednocześnie wykorzystują oni jako inspirację w ulepszaniu siebie i własnego sposobu myślenia. Nikt nie jest perfekcyjny, a jakikolwiek pomysł jest lepszy, niż żaden.

Kreatywność a praca — na jakich stanowiskach się przydaje?

Jak wiadomo, kreatywność jest pozytywną cechą, jednocześnie jest ona coraz bardziej istotna. Istnieje lista zawodów, w których kreatywność jest jednym z kluczowych cech, jakie musi posiadać pracownik. Należą do nich m.in.:

  • Graphic Designer — bez kreatywności grafik nie byłby w stanie tworzyć przepięknych grafik i szablonów. Jednocześnie ważnymi cechami dla osoby chcącej pracować na tym stanowisku są zdolności twórcze oraz zmysł estetyczny,
  • Copywriter — aby copywriter mógł wymyślać coraz to lepsze pomysły na teksty, opisy, slogany itp. nie może zabraknąć mu wyobraźni. Jednocześnie, aby sprawdzić się w tym zawodzie, potrzebne jest tzw. lekkie pióro i łatwość wyrażania myśli,
  • Socia Media Specialist — praca w social mediach wiąże się z potrzebą wymyślania coraz to nowych rozwiązań, które zachęcą klientów do zapoznania się ze stroną czy ofertą. Jednocześnie przydatna będzie znajomość marketingu, pr czy środowiska reklamowego.
(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%