Zamknij

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

14:36, 22.09.2021 | materiały partnera

Blog sportowy

Początkujący biegacze jako pierwszy cel stawiają sobie bieg na 10 kilometrów. Jeżeli również planujesz taki bieg i dopiero zaczynasz przygodę, to warto poznać kilka przydatnych informacji związanych z przygotowaniem do biegu oraz zadbaniu o swoje zdrowie. Treningi do biegu na 10 kilometrów powinno zacząć się minimum 8 tygodni przed planowanym startem. Jeżeli dobrze przepracujemy ten okres, to nic nie powinno nas zaskoczyć w czasie biegu. Poniżej informacja dla początkujących biegaczy.

Przygotowanie do startu – trening

Pierwszym elementem treningu jest zwiększenie wytrzymałości. Pierwsze tygodnie to trening aerobowe. Nie można jednak trenować zbyt intensywnie, ale z całą pewnością należy trenować systematycznie. Przygotowując się do biegu, najlepiej jest treningi prowadzić w terenie. Podczas treningu wzmacniającego wydolność i wytrzymałość bardzo ważnym elementem jest odpowiedni oddychanie.

Przygotowują się do biegu bardzo ważne jest odpowiednie odżywianie się. Dieta biegaczy oparta jest głównie na węglowodanach. Dobrym składnikiem diety będzie ciemne pieczywo, płatki owsiane jak i makarony czy też ryż. Dieta osoby biegającej musi być zdrowa i zarazem lekka.

Planowanie treningu – podstawa w każdym sporcie

Kolejnym elementem, który jest niezmiernie ważnym aspektem przygotowania się do biegu na 10 kilometrów jest odpowiednie zaplanowanie treningów. Powinno zaplanować się dwa a najlepiej trzy razy w tygodniu uprawianie sportu. Mogą to być ćwiczenia jak i również oczywiście bieganie. Zaleca się, aby ćwiczyć na wartości 70% maksymalnego tętna. Wdzięki temu wzmacniamy naszą wydajność przygotowujemy organizm do większego wysiłku.

Ważnym elementem treningu jest zwiększanie prędkości biegu. Warunkiem udanego startu i dobrego wyniku absolutnie jest po prostu coraz szybsze bieganie. Możemy to osiągnąć systematycznie zwiększając tempo biegu. Przydatna będzie do tego nawigacja, która pomoże nam liczyć czas biegu konkretnej ilości kilometrów. W internecie znajdziemy wiele aplikacji, które pomagają w planowaniu treningów. Dla prawidłowego treningu dobrym rozwiązaniem jest bieganie naprzemiennie z większą i mniejszą prędkością. Duże znacznie ma również bieganie w różnych warunkach. Np. bieganie lesie i bieganie pod górę.

Sport to również odpowiednie ubranie, możecie odwiedzić blog modowy, aby zobaczyć co obecnie jest najmodniejsze do biegania. Jednak informacji lepiej jest szukać na profesjonalnych stronach jak np. https://alenergy.eu/blog-pol.phtml poświęconych tematyce biegania, gdzie dominuje sport nie moda.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%