Zamknij

Jakie meble biurowe wybrać?

08:27, 19.04.2022 | materiał partnera

Meble biurowe stanowią podstawę dobrej pracy. Stworzenie przestrzeni, która jest ergonomiczna oraz funkcjonalna, pozytywnie wpływa na pracowników. Warto stworzyć przestrzeń, która zapewni pracownikom dobre warunki. Dowiedz się więcej, jakie meble biurowe wybrać. 

  1. Funkcjonalne meble gabinetowe - to podstawa
  2. Jakie meble do biura?
  3. Regulowane biurko 
  4.  Dlaczego akustyka w biurze jest tak ważna?

Funkcjonalne meble gabinetowe - to podstawa

Meble pracownicze, które są dostosowane ergonomicznie, pozytywnie wpływają na zdrowie oraz pracę. Nowoczesne biurka, które można regulować, wzmacniają nasze mięśnie przy pracy na stojąco. Dodatkowo wpływają pozytywnie na krążenie krwi, które jest ważne, by zachować zdrowie. Do pracy przy takim biurku, można wykorzystać również platformę balansującą czy piłkę Pilates. Takie wyposażenie jest pomocne, żeby zachować prawidłową postawę ciała. Niektórzy pracodawcy decydują się nawet na zakup bieżni biurowych czy rowerów treningowych. Większa dawka ruchu działa korzystnie  na kreatywność, więc pracownik po porannych ćwiczeniach może efektywniej pracować. Jako pracodawca warto też zachęcać do nawet minimalnej aktywności swoich pracowników.        

Jakie meble biurowe? 

Obecnie coraz bardziej zwraca się uwagę na dobór mebli do biura. Pracodawcy zapewniają lepsze warunki, które pozytywnie wpływają na efektywność w pracy. Najlepiej, gdy jesteśmy w ruchu, więc klasyczne biurka coraz rzadziej są używane. Biurka z regulacją wysokości zyskują na popularności, gdyż mają mnóstwo korzyści zdrowotnych dla pracowników.

Również obecnie tworzone krzesła obrotowe są dostosowywane do masy ciała oraz wzrostu. Tego typu aktywne krzesła mają funkcjonalny kształt, który popiera ramiona oraz odcinek lędźwiowy. Dobrze jest posiadać dodatkowo stołek balansujący lub siodłowy, które wpływają na aktywację mięśni pleców oraz tułowia w czasie pracy. Różne krzesła, które pozytywnie wpływają na postawę sylwetki znajdziesz na https://www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja/meble-do-siedzenia/aktywne-siedzenie.  Przy pracy stojącej, warto użyć maty antyzmęczeniowej, która sprawi, że pracownicy nie będą obciążali swoich kolan oraz pleców. Nowoczesne meble pracownicze dbają o postawę ciała, wzmacniają mięśnie oraz doprowadzają do zwiększonego krążenia krwi. W dłuższej perspektywie takie meble do biura przyniosą mnóstwo korzyści i dla pracowników i pracodawców.    

Meble biurowe, które sprawdzą się w większych przedsiębiorstwach to stoły konferencyjne. Takie stoły też coraz częściej są spotykane z regulowaną wysokością. Różne badania wykazują, że pozycja stojąca jest lepsza dla kreatywności oraz współpracy. Dodatkowo taka pozycja zwiększa wskaźnik koncentracji. Takie meble można bez problemu opuścić, gdyż są z elektryczną regulacją wysokości blatu. W sali konferencyjnej taki sprzęt  to podstawa, można je znaleźć na stronie https://www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja/stoly-i-biurka/stoly-konferencyjne.            

Regulowane biurko  

Regulowane biurka w biurach stają się powszechnością, coraz  częściej odchodzi się od klasycznych mebli. Jest to związane z ergonomią oraz lepszym komfortem w pracy. Wybór takiego biurka ma również wpływ na nasze zdrowie, zostało udowodnione, że osoby, które pracują w pozycji stojącej mają mniejsze ryzyko zachorowania na choroby sercowo- naczyniowe, które niesie za sobą praca statyczna. Kolejny plus takiego biurka to możliwość spalania większej ilości kalorii. Udowodniono, że człowiek, który pracuje w pozycji stojącej, spala o 0,7 kcal na minutę więcej, niż osoba pracująca na siedząco. Różnica jest widoczna w skali roku. Ergonomiczne meble gabinetowe, które wymuszają zmianę pozycji, wpływają pozytywnie na uniknięcie bólów w stawach i mięśniach. Wprowadzanie takich mebli biurowych to spora korzyść zdrowotna dla pracowników, którzy nie muszą przez kilka godzin zostawać w statycznej pozycji ciała.   

Dlaczego akustyka w biurze jest tak ważna? 

Meble biurowe to nie wszystko, należy zadbać o prawidłową akustykę gabinetu, która może mieć negatywne oraz pozytywne skutki. Biuro, w którym są nawet niewielkie zakłócenia zmniejsza koncentrację oraz podnosi poziom stresu. Z drugiej strony, biuro nie może być też zbyt ciche. W takiej sytuacji mogą nas niepokoić nawet drobne dźwięki, jak nawet ciche rozmowy współpracowników. Stworzenie dobrego środowiska w pracy oraz funkcjonalne wyposażenie, zapewni wysoka jakość pracy naszych pracowników. Jednym ze sposobów wprowadzania dobrej akustyki w biurze jest zamontowanie paneli akustycznych. Zazwyczaj znajdziemy je w różnej kolorystyce, która pozwoli na mieszanie oraz łączenie ich w atrakcyjny sposób.

O akustykę, można też zadbać wprowadzając tkaniny oraz tekstylia.  Nie tylko niwelują one hałas, ale również są miłym dodatkiem dla oka. Co ciekawe otwarte regały z książkami tak samo wpływają na akustyczną przestrzeń. Do biura idealne są rośliny, które naturalnie pochłaniają dźwięk, a dodatkowo przyjemnie wyglądają. Dobrym wyborem są także miękkie podkładki, które wyraźnie zmniejszają odgłosy ze strony nóg krzesłowych i zapobiegają niszczeniu podłóg. Różne maty ochronne na podłogę są dostępne na https://www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja/meble-do-siedzenia/maty-pod-krzesla.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%