Reakcja rządu na wybuch epidemii była szybka i zdecydowana, a do tego ciesząca się dużym zaufaniem społecznym. Niestety, późniejsze działania, a przede wszystkim przygotowania do II fali pandemii, obnażyły wszystkie słabości polskiego państwa.Zapraszamy do lektury Rządu pod lupą. Ranking polityk publicznych 2020.
We flagowej publikacji Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego „Rząd pod lupą. Ranking polityk publicznych 2020” eksperci ocenili realizację polityk publicznych w 2020 roku. Ocena państwa działającego w „trybie awaryjnym” jest niejednoznaczna.
Z jednej strony rząd wykazał się zdolnością do szybkich i skutecznych akcji wykraczających poza administracyjną rutynę, z drugiej zaś obnażone zostały wady systemu zarządzania państwem wprowadzonego przez obóz rządzący, w tym przede wszystkim rażąco niska kultura zarządzania publicznego. Eksperci ocenili w raporcie realizację 24 polityk publicznych.
W minionym roku na pierwszym planie były działania legislacyjne. To prawne niechlujstwo miało wpływ na obniżenie zaufania do państwa. O ile sama walka z pandemią pozostawiała wiele do życzenia, to na pochwałę zasługuje przygotowanie do jej gospodarczych konsekwencji. Eksperci oraz współpracujący z nami autorzy nie zdecydowali się wystawić żadnej „piątki” – najwyżej oceniona została polityka gospodarcza, polityka innowacyjna oraz polityka społeczna. Doceniona została też m.in. polityka środowiskowa – głównie za programy związane z ochroną powietrza i inwestycjami w OZE.Co znamienne, najgorzej ocenione zostały polityki, które w minionym roku były priorytetowe – polityka zdrowotna, legislacyjna oraz zarządzania restrykcjami (która w naszym rankingu pojawia się po raz pierwszy).

Eksperci zauważają, że spóźnione wdrażanie restrykcji oraz nieprzygotowanie kluczowych „frontowych” instytucji spowodowały okresowe załamanie systemu ochrony zdrowia.
Rząd pod lupą jest coroczną publikacją Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego, w której autorzy opisują najważniejsze działania w poszczególnych politykach publicznych oraz wystawiają im oceny. Publikacja składa się z wielu tekstów pisanych przez różnych autorów, ale mających podobną strukturą. Każdy tekst stanowi syntezę najważniejszych reform dokonanych w danej dziedzinie polityki publicznej. Stanowi tym samym kompendium wiedzy w obszarze polityki publicznej dla czytelników.
Raport nie jest publikacją naukową, a wystawione oceny poszczególnych polityk nie są wolne od arbitralności. Niemniej zespół CAKJ za pomocą przyjętych zasad stara się, aby miały one maksymalnie zobiektywizowany charakter.
Wystąpiliśmy o wyłączenie kancelarii w sprawie skargi n
Sprostowanie. To nie McBurmistrz płaci, to płacą podatnicy. Jak teraz mieszkańcy nie ruszą z referendum, to za dwa lata w gminie nie będzie czego ratować. To już ostatni moment.
21:57, 2025-10-30
Wystąpiliśmy o wyłączenie kancelarii w sprawie skargi n
Odezwał się Tadeo wielki prawnik, koń by się uśmiał, a ten gminny papuga ,to się nadaje najwyżej na sesje, żeby podpowiadał przewodniczącym ,co mają gęgać na sesji. Gmina, to musi mieć dobrego ,kutego na cztery kopyta papugę,żeby mógł wyjść cało z każdej dętej sprawy ,jakie próbują stworzyć często jakieś mierne,gminne pismaki. Skończył się czas pisania wszelkich bohomazów bez ponoszenia konsekwencji. Dobry papuga, to przejedzie się po tych platfusach, jak po łysej kobyle. Jo,jo idźta do sądu, to wos żurek nauczy prawa, kto ma władzę ,to stanowi swoje prawo i resztę ma w udpie.
Asesor barszczyk
21:54, 2025-10-30
CBA zatrzymało byłego prezesa Inowrocławskich Kopalni S
To złodziej- jak złodziej to powinien siedzieć
Jak z PiSu-
20:14, 2025-10-30
Wystąpiliśmy o wyłączenie kancelarii w sprawie skargi n
Jeszcze nie zdarzyło się aby organ prawny, instytucja, firma zlecała jakąś ekspertyzę otrzymała ją niezgodną z oczekiwaniem zleceniodawcy. Tak samo jest z kancelariami prawnymi jak potrzeba to nawet uzasadnią, że Ziemia jest płaska i przytoczą odpowiednie ich zdaniem przepisy prawne. Wniosek o wyłączenie jest jak najbardziej zasadny czego dowodem jest wcześniejsza opinia prawna tej kancelarii w sprawie uchwały Rady o podwyżce diet radnych. Uzasadniała ona, że taka uchwała może działać wstecz i przytaczała szereg przepisów prawnych. Tylko, że uchwała może skutkować wstecz w tylko bardzo ograniczonym zakresie w nadzwyczajnej sytuacji i absolutnie nie dotyczy takich uchwał jak podwyżka diet. To już staje się zwyczajem , że jak sprawa jest niewygodna dla władz gminy to zleca się w tej kancelarii potrzebną opinię, jak radca Urzędu nie chce się pod czymś podpisać. Mogę potwierdzić, że p. Rymarkiewicz był dobrym moim studentem i jest dobrym radcą prawnym.
Tadeusz Gawrysiak
20:05, 2025-10-30
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz